Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun tutun lapsi on pari päivää viikossa klo 8.30-15.30 hoidossa. Ensin eskarissa sitten päiväkodissa.

Vierailija
27.11.2017 |

Aika pitkät päivät tulee jo tuon ikäiselle lapselle. Aikuisen ihmisen työpäivä, 7 tuntia. 😲

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Yksinkö hänen pitäisi olla kotona?

Vierailija
2/12 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on vielä pidempään.

Elämä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus on 8 tuntia plus työmatkat hoidossa. Lapsihan on sitä paitsi jo kuusivuotias. Outoa muiden asioihin puuttumista ap:lta. Ja kyse vielä parista päivästä!

Vierailija
4/12 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, aika moni  on 5 pvää viikossa hoidossa ja vielä  pitempiä päiviä. So?

Hankipas joku  hyödyllisempi ja kehittävämpi  harrastus tuon toisen elämän ihmettelyn tilalle.

Vierailija
5/12 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapseni päiväkodissa on lapsia enää kourallinen neljän jälkeen iltapäivällä. Päiväkoti menee kiinni viideltä. Mietin usein, että mitä ne kaikkien muiden vanhemmat tekee työkseen, kun lapsista suurin osa haetaan jo kolmelta? Vai onko tällä alueella vain enemmän pätkätyöläisiä, duunareita ja työttömiä, joiden ei tarvitse olla töissä tasan 8-16 (ja työmatkat päälle)? 

Vierailija
6/12 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman lapseni päiväkodissa on lapsia enää kourallinen neljän jälkeen iltapäivällä. Päiväkoti menee kiinni viideltä. Mietin usein, että mitä ne kaikkien muiden vanhemmat tekee työkseen, kun lapsista suurin osa haetaan jo kolmelta? Vai onko tällä alueella vain enemmän pätkätyöläisiä, duunareita ja työttömiä, joiden ei tarvitse olla töissä tasan 8-16 (ja työmatkat päälle)? 

Tossa viimesessähän sä sen sanoit: TYÖMATKAT. Kaikilla ei ole työpaikka nurkan takana, kuten sulla ilmeisesti. 

Vierailija
7/12 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ja mun mies hoidettiin lasten päivähoito 10 vuotta niin, että mä lähdin aamulla töihin heti seiskan jälkeen ja jos oli palavereita klo 15 jälkeen, ne otin skypenä puhelimeen. Mies vei lapset aamulla ja minä hain kolmen jälkeen. Mies oli töissä ruotsalaisfirmassa, jossa oikeasti palaverit yms alkoi vasta 10 maissa Suomen aikaa ja venyivät tietty sitten usein kuuteenkin. Oma työnantaja oli "auki" 24/7, toimintaa 157 maassa, joten työnteon kelloajalla ei ollut niin suurta merkitystä. Eli hyvin harvoin lapset oli päivähoidossa 7 tuntia pitempään.   

Vierailija
8/12 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tossa viimesessähän sä sen sanoit: TYÖMATKAT. Kaikilla ei ole työpaikka nurkan takana, kuten sulla ilmeisesti. 

Siis oma lapseni on viimeisiä, keitä sieltä haetaan. Suurin osa päiväkodin yli sadasta lapsesta on haettu ennen puolta neljää. Sitä ihmettelen, sillä minulle se normi on, että työpäivät on 8-16 tai pitkiä aamusta iltaan päivystyksiä. Joko iso osa noista lapsista ei edes tarvitse päiväkotia siksi että vanhemmat olisivat töissä, tai sitten iso osa vanhemmista on duunaritason töissä. 

Vierailija
9/12 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otako töissä päiväunet, entä ulkoiletko, otatko lepotuokion esim. lukemalla kirjaa?

Vierailija
10/12 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni alle 3-vuotias lapsi saattaa olla viitenä päivänä viikossa 9-10 tuntisia päiviä hoidossa. Siihen verrattuna ei ole kovin kohtuutonta, että eskarilainen on pari kertaa viikossa eskarissa + siihen päälle muutaman tunnin päiväkodin puolella eskariajan ulkopuolella.

Vuoden päästä tämä eskarilainen on koulussa viitenä päivänä viikossa. Ja sen jälkeen mahdollisesti iltapäiväkerhossa kunnes vanhemmat pääsevät töistä. Tai yksin kotona.

Vierailija
11/12 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminenhän tekee vähintään seitsemään illalla töitä. Päiväkoti romutti tämän. Ihan käsittämätöntä, että porukka pääsee joskus neljältä töistä.

Vierailija
12/12 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on 4v ja päivähoidossa klo 7 - 17.15. Suositus voi olla ihan mikä tahansa, mutta koska minä olen töissä ja työpäivällä on mittaa ruokatunteineen vähän yli 8 h + matkat, niin tuo on perheen realiteetti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän