Ärsyttää suunnitelma jo 1 km/h ylinopeudesta sakottamisesta ja uudet kameratolpat
https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201711272200562109_u0.shtml
Mua harmittaa siksi, että liikenneturvallisuus kärsii liikaa lisätyistä kameratolpista ja pienemmästä sakotuamarginaalista.
Jos joutuu supertarkkaan kyyläämään, mikä kaupungissa missäkin on rajoitus, se on pois liikenneympäristön seuraamisesta. Sai puoli vuotta sitten sakon ja nyt olen hyvin tarkkana nopeusmerkwistä, mutta huomaan, että jalankulkijat yms jää helposti huomaamatta.
Ratkaisu olisi se, että taajamamerkki olisi jatkossa 40 km/h rajoitus ja muita rajoituksia ei olisi taajamassa.
Ja mulle sopii ajaa koko ajan kaupungissa vaikka 30 km/h, mutta kerään sitten vaarallisia ohittajia taakseni hyvin nopeasti.
Kommentit (96)
Ja ei riitä, että katsoo kaikki oman puolen liikennemerkit oikeasta pientareelta. On pakko katsoa myös vasemmalta puolelta liikennemerkkien taustat. Usein jonkin nopeusrajoituksen loppuminen vaivaudutaan laittamaan vain vasemmalle puolelle.
Kyllä oli paljon helpompaa silloin kun kortin sain. Koko kaupunki oli 50 km/h. Jokainen tietty älysi ajaa tilanteen ja liikenneympäristön mukaan.
Nopeesti ihmiset siihen tottuu, että rajoitusten mukaan pitää ajaa. Eihän kaupassakaan saa pölliä 10% ostoksista.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tuon vertaa pysty hahmottamaan nopeutta katsomatta mittariin, ni ehkä olis parempi vaan pysyä poissa auton ratista
Varsinkin, kun autoissa nykyisin on nopeusrajoitin ja vakionopeudensäädin.
Rajoitukset eivät haittaa niin paljon kuin se, että ne vaihtuvat ihan koko ajan matkan varrella. Niiden ja nopeusmittarin seuraamiseen menee liikaa huomiota muun liikenteen tarkkailulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tuon vertaa pysty hahmottamaan nopeutta katsomatta mittariin, ni ehkä olis parempi vaan pysyä poissa auton ratista
Varsinkin, kun autoissa nykyisin on nopeusrajoitin ja vakionopeudensäädin.
Ei mun autossani tuollaisia ole.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tuon vertaa pysty hahmottamaan nopeutta katsomatta mittariin, ni ehkä olis parempi vaan pysyä poissa auton ratista
Useimmat mittarit heittää 3-6km/h ja kaikilla ei ole niitä vakionopeudensäätimiä.
Näköjään pelkkä alkoholiprosentin osien kanssa näprääminen ei riitä vaan kohta mennään kilometrin osien kanssa kun säädetään suomen liikennettä täydellseksi, tai ainakin sakkotuloja maksimoidaan.
Aikanaan poliiseilla tuntui olevan semmoinen epävirallinen noin 10% sakotusraja nopeusmittauksissa koska lähdettiin siitä että liikenteessä olisi parempi katsella muutakin kuin nopeusmittarin viisaria. Nykyinen poliitikkosukupolvi on ahneuksissaan siirtänyt järjen hyllylle ja kansaa kyykytetään minkä keritään.
Ihmiset muutenkin ajaa -10-20 kameroihin, ettei mikään sen kummemmin muutu. Eikä niitä kamerasta saatuja sakkoja ole pakko mennä tunnustamaan ellei laki muutu sen osin, että aina omistaja saa ne.
Ja kun vielä joku kansanedustaja paljasti, että syynä ei ole turvallisuus vaan rahan saaminen valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset muutenkin ajaa -10-20 kameroihin, ettei mikään sen kummemmin muutu. Eikä niitä kamerasta saatuja sakkoja ole pakko mennä tunnustamaan ellei laki muutu sen osin, että aina omistaja saa ne.
Poliisi tunnistaa valokuvasta.
Uusimpiin autoihin saa kai jo säädettyä maksiminopeuden, eli pitäisi autokanta saada uusittua ensin, sitä maksimia säätää sitten sen mukaa onko maatiellä vai motarilla, ramppeihin jonkinlaiset tunnistimet?
Onkohan noi hölmöt tajunnet laskea, että kun pudotetaan nopeuksia, varmaan jotain -5km/h, bensankulutus vähenee ja valtion tulot tippuvat siltä osin?
Toivottavasti säätävät myös lain että mopoautolla pääsee motarille. Sillähän ei satasta rikota.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan noi hölmöt tajunnet laskea, että kun pudotetaan nopeuksia, varmaan jotain -5km/h, bensankulutus vähenee ja valtion tulot tippuvat siltä osin?
Ai insinöörit vai? Ei varmastikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset muutenkin ajaa -10-20 kameroihin, ettei mikään sen kummemmin muutu. Eikä niitä kamerasta saatuja sakkoja ole pakko mennä tunnustamaan ellei laki muutu sen osin, että aina omistaja saa ne.
Poliisi tunnistaa valokuvasta.
Niin, mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tuon vertaa pysty hahmottamaan nopeutta katsomatta mittariin, ni ehkä olis parempi vaan pysyä poissa auton ratista
Useimmat mittarit heittää 3-6km/h ja kaikilla ei ole niitä vakionopeudensäätimiä.
Se on suurin sallittu nopeus, eikä pakotettu nopeus. Jos et luota mittariin tai tiedät että se näyttä alakanttiin, niin aja hiljempaa. Helppohan se on testata gepsillä tai teiden varsilla olevilla nopeusnäytöillä.
Onhan se järkevää että kuskin huomio kiinnittyy nopeusmittarin vilkuilemiseen, cruiserin säätämiseen ja nopeusrajoituskylttien & kameroiden seuraamiseen liikennetapahtumien seuraamisen sijaan.
Ja mitenköhän tällä politiikalla pääsee ohi niistä jotka ajaa varoiksi sen muutaman km/h alle rajoituksen (joita on yli puolet tiellä liikkujista)?
Ajan edelleenkin aina ylinopeutta. Kameratolpan kohdalla hiljennän sallittuun nopeuteen ja sitten kiihdytän taas normaaliin = ylinopeuteen.
Jos kameratolpan jälkeen on pientareella Skoda Octavia tai VW pakettiauto parkissa niin sitten kiihdytän vasta sen jälkeen.
BUAAHHAHAH-HAH-HAH-HAA!
Terv. autoton
PS
(niillä rahoilla jotka menisivät autoon ja bensaan matkusta 4x vuodessa ulkomaille!)
Jos ei tuon vertaa pysty hahmottamaan nopeutta katsomatta mittariin, ni ehkä olis parempi vaan pysyä poissa auton ratista