Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aihe vapaa antiikin Roomassa

Vierailija
26.11.2017 |

Mitä tykkäätte tästä uudesta keksinnöstä nimeltä "matematiikka"?

Itse tykkään tosi paljon. Etenkin yhtälöistä. Ne on helppo ratkoa kun muistaa vain että X on aina 10.

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kuulleet siitä Kreikan Oraakkelista, on kuulemma hyvä ennustamaan tulevia.

Niin on kun johtomme on niin heikoilla ettei älyä miten tuollainen kolmijalalla keikkuva naikkonen voi kusasta silmään kokonaista Valtakuntaa. En luottaisi yhtään mihinkään Oraakkelitoimintaan. Kreikkalaisethan saattavat vielä hävitä paljonkin tuossa töhötyksessään ja koko Lamsi ja Itä repeytyä tai jotain. Huh!

Tulipa lapsus: siis Lansi ja Itä repeytyä! Siitä se vasta revohka syntyykin jos Itä alkaa pullistelemaan omin voimin!

Vierailija
42/117 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kuulleet siitä Kreikan Oraakkelista, on kuulemma hyvä ennustamaan tulevia.

Mistä niistä? Niitä on aika monta. Itse käytän ihan kotimaista auguria.

Delfoin oraakkelia tarkoitin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moderator luulee olevansa joku imperator kun aina tabulat katoaa seinältä.

Alea iacta facta.

Yritin kommentoida Rooman polttajista...

😂😂😂

Vierailija
44/117 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurimaan johtaja Hannibal on rauhan mies ja Karthago Rooman ystävä. Hannibal ei Roomaan hyökkää ja miksi hyökkäisi? Ei heillä ole kalustoa  eikä niitä paljon puhuttuja sotanorsuja voi tuoda Alppien yli. Meidän ei tarvitse olla Hannibalista huolissamme. Cato on pelkkä sotakiimainen änkyrä.

Enkä ole mikään Karthagon trolli vaan kannatan vain ystävällismielisiä suhteita voimakkaaseen naapuriimme.

Vierailija
45/117 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään söin pitkästä aikaa perunaa ja ruskeaa kastiketta, mitä te söitte?

Vierailija
46/117 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakkanaalit meillä tänään! Tuo omat viinit.

Vierailija
47/117 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näin kummallista unta: oli niinkuin tulevaisuus ja oli iso valkea jonka edessä oli niinikään pylväitä ja klassillista tyyliä mutta siellä pidettiin ulkona tilaisuus

Jonne nousi musta mies ja tousenkin kerran toinen kultatukkainen iso vaalea mies ja joka kerran tilaisuuden nimi oli inauguration! Uni oli Lännenmaasta jota ei edes ollut kuin Egyptiläisten legendoissa.

Vierailija
48/117 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruttoa vai koleraa? Pika-apua kiitos! 

Lapsilla on kainaloissa tummia paiseita, mutta myös maha löysällä. Kumpaa tämä nyt sitten mielestänne on, ruttoa vai koleraa? Kannattaako lähteä Solfataraan rikkikylvettämään lapset vai onko hukkaanheitetty reissu? 

Kotiopettaja Demetrius tappoi jo kukon mutta ei auttanut. 

Miten muuten te rutosta selvinneet, pesittekö vuodevaatteet vai poltitteko? 

Vierailija
49/117 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näin kummallista unta: oli niinkuin tulevaisuus ja oli iso valkea jonka edessä oli niinikään pylväitä ja klassillista tyyliä mutta siellä pidettiin ulkona tilaisuus

Jonne nousi musta mies ja tousenkin kerran toinen kultatukkainen iso vaalea mies ja joka kerran tilaisuuden nimi oli inauguration! Uni oli Lännenmaasta jota ei edes ollut kuin Egyptiläisten legendoissa.

Taitaa olla kartat jääneet lukematta tällä Plebillä! Kaikkihan Fennian tietävät! noloo...  :D

Vierailija
50/117 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää outo verenvuototauti on joka piinaa vain naisia?

Vierailija
51/117 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla kartat jääneet lukematta tällä Plebillä! Kaikkihan Fennian tietävät! noloo...  :D

Idiootti, tässä puhutaan viikinkien länsisaaresta eikä mistään kotokulmien Fenniasta! Sekstantti ja magneettikivi käteen, kaksi kuukautta länteen ja Veni Vidi Vici, olet viikinkien Länsimaalla. 

Oliko kotiopettajasi Persiasta vai miten voit olla noin sivistymätön?

Vierailija
52/117 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko sitä Fenniaa jossa syödään ihmisiä? Barbaareja....olutta ja remuilua kapakassa jossa nimi joku Baari Baari?

Ei ei tarkoitan maata porras- Pyramidien pohjoispuolella Egyptistä auringonlaskun suuntaan.

Vierailija
53/117 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään söin pitkästä aikaa perunaa ja ruskeaa kastiketta, mitä te söitte?

Garum et pane.

Vierailija
54/117 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkersson kirjoitti:

Mikä tää outo verenvuototauti on joka piinaa vain naisia?

Kreikkalaisten lääkäreiden mukaan kyseessä on kuukautisvuoto, joka siivoaa paksuuntuneen limakalvon pois kohdun seinämiltä jos nainen ei ole kierrossa tullut raskaaksi. 

Mutta kuulemma heidän tietonsa perustuvat Aleksandrian kirjaston kirjoihin, joten ottaisin hiukan varovasti nuo haihattelut. Todennäköisesti verta vuotava nainen on nähnyt hekumallisia unia tai puhunut pahojen jumalien kanssa. 

Vierailija
55/117 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On toi Pantteri vaan kuuma kladiaattori.

Panthera on Jeesuksen isä ja on kyllä sotimassa Germaaneja vastaan tällähaavaa eikä varmaan elävänä palaa. Sinne vaan taas värkkää valtio uljaan patsashaudan kaukana kotoa. Siellä kulmilla saa meidän armeija vielä tuubiin pahemminkin on nimittäin hurja maine niillä germaaneilla!

Vierailija
56/117 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bakkanaalit meillä tänään! Tuo omat viinit.

Meillä on myös symposium Merkuriuksen päivänä!

OAM (Omat Amforat Mukaan)

Vierailija
57/117 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko jo teettäneet uuden peruukin barbaarinaisten hiuksista?

Minulla on sellainen pellavanvaalea, merkkiä Ultima Thule.

Pikkusaturnaalioihin se ja uusi läpinäkyvä stoola...

Kyllä siinä tribuuni jos toinenkin lankeaa.

T. Messalina

Vierailija
58/117 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on metalliopissa eikä millään opi pakottamaan kilpiin kunnollisia kotkansulkia, nurinpäin oli siivet elukalle piirtänyt ja Centurio raivoissaan kun kilpi oli jo päätynyt Germaniaan lähtevien joukkojen johtoon. Lohdutin poikaa osoittamalla kadun jolla saisi rentoutua.

Onhan tuo kuin paha enne että Teutoburgissa veri virtaa vielä.

Vierailija
59/117 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä aineella orjat sais hinkattua aviomieheni perseen hajun pois divaanilta?

Vierailija
60/117 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko jo teettäneet uuden peruukin barbaarinaisten hiuksista?

Minulla on sellainen pellavanvaalea, merkkiä Ultima Thule.

Pikkusaturnaalioihin se ja uusi läpinäkyvä stoola...

Kyllä siinä tribuuni jos toinenkin lankeaa.

T. Messalina

Hieno! Ei ole varaa kuin tummaan peruukkiin, huoh! Tuo on kuuma! Meidän isäntä jättäisi monta Forumireissua väliin jos tuollaisessa häntä vastassa joskus olisinkin. Ja rakastajatteren saisin valita kuumimmista Gladiaattoreista.