Minkä suuruinen on keskimääräinen eläke Suomessa?
Työkyvyttömyyseläke on brutto 2965€/kk netto 2225€/kk. Onko mielestäsi minkä suuruinen Suomen eläke tilanteeseen nähden? Onko tämä pieni vai normaali? Olen 53v mies tk- eläkkeellä. Eläkkeen maksaa työnantajan vakuutusyhtiö. Eläke päätös toistaiseksi voimassa oleva joten työt tehty osaltani.
Asialliset vastaukset kiitos.
Kommentit (10)
Mistä me sinun tilannetta tiedetään? Jos asut äidin kanssa niin ihan huippu eläke.
Minkä kokoinen? Juurihan sä kerroit!!
Tuntemani henkilö saa nettona 300 vähemmin, bruttoa en tiedä. Isolta tuo eläke kuulostaa.
Kyllä tuolla Suomen eläkkeellä Suomessa pärjää jos ei ole Suomessa isoja velkoja jostakin Suomen pankista otettu Suomen asuntoon tai muuhun Suomessa omistamaansa.
Ihna hyvä se on.
"Eläkkeensaajien keskimääräinen kokonaiseläke oli 2 100 euroa kuukaudessa vuonna 2024. Naisten keskieläke oli 1 893 euroa ja miesten 2 349 euroa. Mediaanieläke oli 1 848 euroa. Kolmasosalla eläkkeensaajista eläke oli alle 1 500 euroa kuukaudessa."
Vanhuuseläkkeensaajan keskimääräinen kokonaiseläke oli korkein, 2 196 euroa kuukaudessa vuonna 2024. Työkyvyttömyyseläkkeensaajien kokonaiseläke oli 1 356 euroa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ihna hyvä se on.
"Eläkkeensaajien keskimääräinen kokonaiseläke oli 2 100 euroa kuukaudessa vuonna 2024. Naisten keskieläke oli 1 893 euroa ja miesten 2 349 euroa. Mediaanieläke oli 1 848 euroa. Kolmasosalla eläkkeensaajista eläke oli alle 1 500 euroa kuukaudessa."
Jossakin sentään kuulun keskikastiin.
Mä saan 1200 euroa eläkettä ja parisataa asumistukea.
Minä saan eläkettä euromääräisesti sen, mitä sain peruspalkkaa 20 vuotta sitten jäädessäni työeläkkeelle.
Löytyy googlaamalla noin viidessä sekunnissa, ole hyvä ja etsi.