Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita jotka ihastuvat ulkonäön sijasta älykkyyteen?

Vierailija
26.11.2017 |

Osikossahan se tulikin. Onko muita täällä, jotka ihastuvat ihmisen älyyn ja ulkoiset seikat eivät ole niin merkityksellisiä? Itse olen siis nainen ja tällä hetkellä ihastunut itseäni 15 vuotta vanhempaan mieheen, joka on älykäs ja kiltti, mutta ulkoisesti on varmasti epätodennäköinen pari minulle.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti en usko että naisilla menee mikään ominaisuus ulkonäön edelle vetovoimassa mieheen. Ne naiset jotka toisin väittävät puhuvat höpöjä

Vierailija
22/61 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologien tunteman haloefektin vuoksi ihmiset usein kokee hyvännäköiset älykkäämpinä kuin oikeasti ovat. Voit siis kuvitella ihastuvasi jonkun älyyn mutta oikeasti ihastuitkin ulkonäköön.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Haloefekti

Voi olla joo. Minun kohdallani tästä ei ole kyse. Jään pohtimaan ajatustenvaihtoa ja sitten keskustellaan tutkimuskohteestani... jos mies pystyy keskustelemaan kanssani siitä ja antamaan vielä ehdotuksia tai luomalla yhteyden omaan alaansa, olen ihan myyty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että vaatii kumppaniltaan myös älyä ei tee ihmisestä mitään "ulkonäön sijasta älyyn ihastujaa", vaan se on vain yksi kriteeri muiden joukossa. Ellette ole rakastunut joskus johonkin totaaliseen suohirviöön joka loistaa kuitenkin älykkyydellään.

En tietenkään näe rakastumiseni kohdetta vastenmielisenä muutenkaan, mutta jos hän tulisi vastaan Tinderissä painaisin ruksia. Sen takia en tykännyt Tinderistä, kun kaikki fiksuina pitämäni miehet olivat livenä ihan imbesillejä. Kiinnostun miehestä yleensä jos tapaan hänet töiden merkeissä tai projektin kautta. Kyllä mä seison väitteeni takana, että äly ei ole mulle vaan yksi muiden joukossa. Mutta kyllähän älykkäät ihmiset tutkitustikin pitävät parempaa huolta fysiikastaan ja terveydestään, eivät tupakoi niin paljoa tai eivät ole valtavan ylipainoisia.  On siis todennäköisempää että ihastukseni kohde on normaalivartaloinen ja terve. Kasvojen piirteet eivät ole minulle merkityksellisiä yhtään.

Tuota, mihin tutkimuksiin viittaat, voitko kertoa. Omat empiiriset "tutkimukseni" kun eivät puolla väitteitäsi oikeastaan lainkaan.

Tiedän toki, että tupakointi liittyy usein matalaan koulutukseen, mutta se ei ole tosiaankaan mikään sääntö - vai vahvistavatko poikkeukset tässäkin asiassa säännön?  Tuntemani ylipainoiset ihmiset ovat useimmiten ruualla herkuttelijoita, jotka siis vannovat hyvän ruuan nimeen. Siinä taas pätee se, mitä eräs keittiömestariystäväni totesi; jos kielletään voin ja kerman käyttö, on käytännössä mahdotonta tuottaa hyviä ruokaelämyksiä:)

Vierailija
24/61 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys ja huumorintaju päihittävät ulkonäön mennen tullen. Pätee molempien sukupuolien kohdalla.

Älykkäiden ja huumorintajuisten ihmisten liitot ovat kestävimpiä.

Kukaan ei ihastu aidosti rumaan naiseen tai mieheen

Vierailija
25/61 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hörökorvat, puuttuvia hampaita, puutteita hygieniassa. Nenä lyöty joskus vinoon. Alle 174cm pitkä. Kävelee kuin ankka.

Rakastan.

Vierailija
26/61 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kuulluin valhe on se että naiset ihastuisivat miesten ulkonäön sijasta henkisiin ominaisuuksiin (juuri älykkyys). Puheita riittää mutta ei näyttöä

Vierailija
27/61 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys ja huumorintaju päihittävät ulkonäön mennen tullen. Pätee molempien sukupuolien kohdalla.

Määrittele aidosti ruma.

Vierailija
28/61 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että vaatii kumppaniltaan myös älyä ei tee ihmisestä mitään "ulkonäön sijasta älyyn ihastujaa", vaan se on vain yksi kriteeri muiden joukossa. Ellette ole rakastunut joskus johonkin totaaliseen suohirviöön joka loistaa kuitenkin älykkyydellään.

En tietenkään näe rakastumiseni kohdetta vastenmielisenä muutenkaan, mutta jos hän tulisi vastaan Tinderissä painaisin ruksia. Sen takia en tykännyt Tinderistä, kun kaikki fiksuina pitämäni miehet olivat livenä ihan imbesillejä. Kiinnostun miehestä yleensä jos tapaan hänet töiden merkeissä tai projektin kautta. Kyllä mä seison väitteeni takana, että äly ei ole mulle vaan yksi muiden joukossa. Mutta kyllähän älykkäät ihmiset tutkitustikin pitävät parempaa huolta fysiikastaan ja terveydestään, eivät tupakoi niin paljoa tai eivät ole valtavan ylipainoisia.  On siis todennäköisempää että ihastukseni kohde on normaalivartaloinen ja terve. Kasvojen piirteet eivät ole minulle merkityksellisiä yhtään.

Tuota, mihin tutkimuksiin viittaat, voitko kertoa. Omat empiiriset "tutkimukseni" kun eivät puolla väitteitäsi oikeastaan lainkaan.

Tiedän toki, että tupakointi liittyy usein matalaan koulutukseen, mutta se ei ole tosiaankaan mikään sääntö - vai vahvistavatko poikkeukset tässäkin asiassa säännön?  Tuntemani ylipainoiset ihmiset ovat useimmiten ruualla herkuttelijoita, jotka siis vannovat hyvän ruuan nimeen. Siinä taas pätee se, mitä eräs keittiömestariystäväni totesi; jos kielletään voin ja kerman käyttö, on käytännössä mahdotonta tuottaa hyviä ruokaelämyksiä:)

https://www.reuters.com/article/us-smokers-smarter/are-non-smokers-smar…

"The findings suggest that lower IQ individuals are more likely to choose to smoke"

Älykkyyden ja ylipainon yhteys on vähän konstikkaampi eikä laadukasta tutkimusta juurikaan ole. Kausaation suuntakin on epävarma - voi olla että älykkäät eivät liho yhtä helposti, mutta on myös saatu viitteitä siitä, että ylipainon aiheuttamat muutokset aineenvaihdunnassa pitkällä aikavälillä heikentävät aivojen toimintaa ja siten kognitiivisia kykyjä. 

Vierailija
29/61 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihan selkeästi. Kaikki elämäni ihastukset ovat tohtoriksi väitelleitä, puolisoni on dosentti. Jo nuorena ihastuin vain erittäin fiksuihin, vaikka ei koululaisilla vielä mitään meriittejä ollut. Myöhemmin heistä on tullut väitelleitä.

Kyseealaistan myös sen, että ainoastaan pitkälle koulutetut olisivat älykkäitä. Meillä on tiivis, monivuotinen ystäväpiiri, jonka jäsenet edustavat koulutukseltaan ammattikoulutasosta professoritasoon.  Yhdistävänä tekijänä on juuri älykkyys, valtava tiedonhalu, omaehtoinen oppiminen, asioiden penkominen pohjamutia myöten ja kyseenalaistaminen - sekä huumorintaju.

Totta, koulutus ei useinkaan kerro älykkyydestä.

Olette siis kaikki käyneet Mensan testissä, vai mistä päättelitte olevanne älykkäitä? Ihminen kun usein kuvittelee olevansa älykkäämpi mitä oikeasti on, ja tälle ilmiölle on ihan nimikin:

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Ylivertaisuusvinouma

Vierailija
30/61 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrittele aidosti ruma.

Et kysynyt minulta, mutta elämää kauan katselleena määrittelisin ihmisen rumaksi sen perusteella, mitä suusta tulee ulos.

Vierailija
31/61 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihan selkeästi. Kaikki elämäni ihastukset ovat tohtoriksi väitelleitä, puolisoni on dosentti. Jo nuorena ihastuin vain erittäin fiksuihin, vaikka ei koululaisilla vielä mitään meriittejä ollut. Myöhemmin heistä on tullut väitelleitä.

Kyseealaistan myös sen, että ainoastaan pitkälle koulutetut olisivat älykkäitä. Meillä on tiivis, monivuotinen ystäväpiiri, jonka jäsenet edustavat koulutukseltaan ammattikoulutasosta professoritasoon.  Yhdistävänä tekijänä on juuri älykkyys, valtava tiedonhalu, omaehtoinen oppiminen, asioiden penkominen pohjamutia myöten ja kyseenalaistaminen - sekä huumorintaju.

Niinpä niin. Suomessa on niin naurettavan helppoa hankkia korkeakoulutus jopa vähän tyhmempänä, joten miksi kukaan älykäs jättäisi kouluttautumatta kun voisi hommata tutkinnon todella pienellä vaivalla? Valtava tiedonjano juupa juu... Kannattas pistää se janottu tieto paperille.

Vierailija
32/61 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrittele aidosti ruma.

Tarkoitin että nainen ei esimerkiksi ihastu aidosti

Vierailija
33/61 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todetakseen jonkun älykkääksi pitää viettää hänen kanssaan enemmän aikaa kuin muutamia päiviä, saati tunteja. Kuitenkin suurin osa tekee ihmisistä johtopäätöksiä paljon nopeammin ja dumppaa "huonot" treffikumppanit. En usko puoliinkaan näistä "ihastuin älyyn"- väitteistä.

Vierailija
34/61 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin. Suomessa on niin naurettavan helppoa hankkia korkeakoulutus jopa vähän tyhmempänä, joten miksi kukaan älykäs jättäisi kouluttautumatta kun voisi hommata tutkinnon todella pienellä vaivalla? Valtava tiedonjano juupa juu... Kannattas pistää se janottu tieto paperille.

Asenteellisuutesi on hyvin vahvaa ja kertoo paljon sinusta.  E ilmeisesti ole törmännyt elämässäsi ihmisiin, jotka tulevat onnellisiksi saadessaan tehdä käsillään työtä, siis sellaista ammattikoulutetun työtä, jota sinä et vaikuta arvostavan. Eräs ystäväni hankki vaativan korkeakoulutuksen, teki sitten koulutustaan vastaavaa työtä muutaman vuoden  ajan erittäin hyvällä palkalla - mutta ei ollut onnellinen, puhumattakaan, että olisi kokenut työnsä tärkeäksi. Kouluttautui sitten kädentaitotyöhön ja on nyt selvästi onnellinen, vaikka tulot pienenivät huomattavasti aiemmasta. Hän myös kokee, että nykyisestä työstä on suurempi hyöty yhteiskunnalle kuin aiemmasta.

Muistan joskus lukeneeni tutkimuksen, jonka mukaan yllättävän suuri määrä ihmisistä kaipaisi sellaista työtä, jossa olisi paljon rutiineja, kuten aiemmin tehdastyössä. Kun kaikkea huomiota ei tarvitse suunnata itse työhön, jää enemmän aikaa ajatella muita, itselle tärkeitä asioita.

Vierailija
35/61 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassani näin aivan tarpeeksi tohtorinnoja, ketä ei tutkinnosta huolimatta ollut älyllä siunattu, tyhjänaikaisia mutku-ninku-sitku täytesanojen hokijoita. Nättejä kyllä olivat...

Vierailija
36/61 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen testiälykäs (mensan jäsen), olen käynyt vain toisen asteen koulutuksen, opin asiat helposti, yleissivistykseni on hyvä. Olen myös arka ja jään helposti ulkopuoliseksi (älykkäissä) keskusteluissa. Älykkyyteni ei tule ilmi normielämässä. En ole kunnianhimoinen ja onnellisimmillani olen, kun saan vain olla luonnossa ajatusteni kanssa. En tylsisty tekemättömyydestä. Olen myös komea ainakin lukuisista saamistani kommenteista päätellen. Huumoriani on myös kehuttu oivaltavaksi ja olen eläin- ja lapsirakas.

Naiset eivät kiinnostu minusta.

Eli syy naisten ihastumiseen löytynee ennemmin kunnianhimosta, itsevarmuudesta, statuksesta ja karismasta, kuin älykkyydestä, ulkonäöstä tai kiltteydestä.

Panostakaa miehet itsevarmuuteen, supliikkiin ja kunnianhimoon, jos naisten suosioon haluatte.

Tärkeimpänä sytyttäjänä siis ITSEVARMUUS.

Itse ihastun naisessa empaattisuuteen, kiltteyteen, hiirulaismaiseen olemukseen yhdistettynä piilotettuun intohimoisuuteen.

Olipas taas kiva vähän yleistää totuuden siementä hyödyntäen.

Vierailija
37/61 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen testiälykäs (mensan jäsen), olen käynyt vain toisen asteen koulutuksen, opin asiat helposti, yleissivistykseni on hyvä. Olen myös arka ja jään helposti ulkopuoliseksi (älykkäissä) keskusteluissa. Älykkyyteni ei tule ilmi normielämässä. En ole kunnianhimoinen ja onnellisimmillani olen, kun saan vain olla luonnossa ajatusteni kanssa. En tylsisty tekemättömyydestä. Olen myös komea ainakin lukuisista saamistani kommenteista päätellen. Huumoriani on myös kehuttu oivaltavaksi ja olen eläin- ja lapsirakas.

Naiset eivät kiinnostu minusta.

Eli syy naisten ihastumiseen löytynee ennemmin kunnianhimosta, itsevarmuudesta, statuksesta ja karismasta, kuin älykkyydestä, ulkonäöstä tai kiltteydestä.

Panostakaa miehet itsevarmuuteen, supliikkiin ja kunnianhimoon, jos naisten suosioon haluatte.

Tärkeimpänä sytyttäjänä siis ITSEVARMUUS.

Itse ihastun naisessa empaattisuuteen, kiltteyteen, hiirulaismaiseen olemukseen yhdistettynä piilotettuun intohimoisuuteen.

Olipas taas kiva vähän yleistää totuuden siementä hyödyntäen.

Totta puhut. Tuohon itsevarmuuteen ja supliikkiin vaan ei niin vain panosteta. Niitä voi hieman kehittää, mutta enemmän ne ovat geenien ja kasvatuksen tulosta. Itsevarmuus ja ulkonäkö, niin se on varmaan jo 70% kokonaisuudesta.

Vierailija
38/61 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kyllä kovaan huutavat että rakastuvat älyyn ja huumorintajuun ja mihin lie eikä ulkonäöllä ole mitään arvoa. Tämä tosin ei realisoidu mitenkään kun naiset etsivät vain hyvännäköisiä namupaloja

Vierailija
39/61 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisessä työpaikassani näin aivan tarpeeksi tohtorinnoja, ketä ei tutkinnosta huolimatta ollut älyllä siunattu, tyhjänaikaisia mutku-ninku-sitku täytesanojen hokijoita. Nättejä kyllä olivat...

Naiset luulevat että korkeakoulutus (=naisten kielellä akateemisuus) tarkoittaa samaa kuin älykkyys. Ehkä nämä "älyyn rakastujat" oikeasti vain vaativat että on akateeminen (eli vähintään maisterin tutkinto). 

Vierailija
40/61 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset luulevat että korkeakoulutus (=naisten kielellä akateemisuus) tarkoittaa samaa kuin älykkyys. Ehkä nämä "älyyn rakastujat" oikeasti vain vaativat että on akateeminen (eli vähintään maisterin tutkinto). 

Kyllä akateemiset miehet kuvittelevat ihan yhtä lailla virheellisesti, että korkea koulutus olisi jokin tae korkeasta älykkyysosamäärästä. Tämä ei katso sukupuolta ollenkaan, kun kyse on Dunning–Kruger-efektistä.