Kun teillä paistetaan lättyjä...
Saako valmiita lättyjä ottaa suoraan kasasta kesken paiston vai pitääkö odottaa, että taikina on loppu ja kaikki lätyt ovat valmiita.
Meillä näyttää olevan miehen kanssa lapsuuden kodin perintönä ihan eri tyylit :D
Kommentit (45)
Syödään kuumana pannulta niin että kieli palaa eikä maista vähään aikaan mitään.
Paistaja on kuin Suomen hallitus ja vetää välistä sen minkä kerkiää...
Kaikki paistetaan ensin. Jos minä olen paistaja, napsin kyllä välistä.
Tästä aiheesta oli aikoinaan satoja viestejä pitkä ketju.
Saa syödä vaikka minä vielä paistan, ei mua haittaa.
Jokainen äiti tietää että se paistajan rooli on perseestä, toiset syö hyvillä mielin kuumia lättyjä ja kun viimeiset on pannulla ja olisi äidin vuoro syödä, saa yksinään sitten järsiä niitä jäähtyneitä ja muille kelpaamattomia lättyjä.
Reilua? No ei ole. Mikä olisi? No se että äiti ja iskä paistaisivat vuorotellen lättyjä. Toteutuuko tämä? No ei.
Vierailija kirjoitti:
Eka lätty on aina paras:).
Sehän menee aina pieleen? Eka on paskin lätty, jos sitä riekaletta voi lätyksi kutsua.
Saa ottaa, jos on kova nälkä(kiukku). Muussa tapauksessa syödään yhdessä, kun kaikki on paistettu.
Saa syödä heti mutta paistajalle jätetään yhtä monta kuin muutkin saa.
Vaimo paistaa ja mää syön sitä mukaa. Näin se meni ennen vanhaa kun asiat oli paremmin ja näin se menee nykypäivänäkin.
Meillä paistetaan vain muurinpohjalettuja nuotiolla, minä teen taikinan, mies paistaa ja syödään yhdessä kun kaikki on paistettu.
Jos meillä ottaa kesken paiston lettuja, niin voittaa samantien tiskikoneen tyhjennyksen ja täytön.
Miksi se eka lettu menee aina pieleen. Se on aina. Eka lettu on sellanen ei lettu ja loput on hyviä.
Mä syön niitä samalla kun paistan
Vierailija kirjoitti:
Ensin paistetaa ja sitten syödään.
Syökö nuo alapeukuttajat taikinan kulhosta? No maailma pelastuu kun ei energiaa paistamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se eka lettu menee aina pieleen. Se on aina. Eka lettu on sellanen ei lettu ja loput on hyviä.
No ei mulla ainakaan mene. Hyvä taikina, kuuma pannu ja paljon voita niin aina onnistuu myös ensimmäinen.
Törkeetä tuommonen että yksi alistetaan muiden palvelijaksi ja pahimmassa tapauksessa paistaja jää kokonaan ilman lettuaan. Koko pino valmiiksi ja lopuksi kaikki saavat syödä yhdessä. Kun letut pinoaa lautaselle ja pitää kantta pinon päällä, niin letut pysyvät lämpiminä koko paistoruljanssin ajan.