Muita plus 40v naisia joilla kiinnostust seksiin ja rakkauteen kateissa?
Olen eronnut ja sen jälkeen ollut sinkkuna joitakin vuosia. Ei enää edes innosta miesten tapaaminen millään tavalla, seksi ei käy koskaan edes mielessä. En kaipaa läheisyyttäkään enää. Ennen olin kuitenkin aina kiinnostunut seksistä ja ihastuin usein tapaamiini miehiin. Nyt ei mitään, kuin olisin pystyyn kuollut lahna. Onkohan tämä nyt jotain hormonaalista eli vaihdevuodet tulossa...mitään kuumia aaltoja ei kyllä ole onneksi ollut.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, mitä naiselle tapahtuu nelikymppisenä on hormonimuutos. Testosteronitaso nousee suhteessa estrogeeniin. Tämä saa aikaan panetusta samalla tavalla kuin miehillä on nuoresta asti. On se niin väärin. Samaan aikaan monella miehellä alkaa testotaso hiipumaan ja siinä sitten ollaan taas nurinkurisessa asetelmassa: seksihalut ei kohtaa mutta syypää onkin tällä kertaa mies. Olemme siis hormoniemme orjia läpi elämän.
Jaahas, palataanpas takaisin maan pinnalle sieltä voimaantumishaaveista. Mitäs tutkimukset sanovat miesten seksuaalisesta halukkuudesta?
"Populaatiotasolla seksuaalinen mielenkiinto näyttää säilyvän teini-iän loppuvaiheista noin 60-vuotiaaksi saakka melko muuttumattomana, mutta 60 iän paikkeilla mielenkiinto alkaa merkittävästi vähentyä. Seksuaalisen halun kohdalla asia lienee sama. Suomessa haluttomuutta esiintyy 10–13%:lla parisuhdetilanteesta riippuen."
http://www.seksuaaliterveysklinikka.fi/miehen_haluttomuus
Ja entäs naisten haluttomuus sitten?
"Suomessa asiaa on tutkinut perusteellisesti prof. Osmo Kontula. Hänen mukaansa 35 %:lla suomalaisista 18-74 -vuotiaista naisista esiintyy seksuaalisen halun puutetta ja ilmiö yleistyy iän karttuessa siten, että 18-24-vuotiasta haluttomuutta esiintyy 15 %:lla, 35-44-vuotiaista 21 %:lla ja yli 55-vuotiaista yli puolella. Suomalaisilla naisilla seksuaalisen halun puute tuntuu yleistyneen vuosien 1992 ja 2007 välisenä aikana. Naimisissa olevista naisista melko usein seksuaalista haluttomuutta viimeisen vuoden aikana oli kokenut vuonna 1992 34 %, vuonna 1999 43 % ja vuonna 2007 46 % naisista."
http://www.seksuaaliterveysklinikka.fi/naisten_seksuaalihairiot/seksuaa…
Ja vielä Finsex 2017 -tutkimuksesta parisuhteessa elävien miesten ja naisten seksuaaliset halut kuvaajan muodossa:
http://www.vaestoliitto.fi/@Bin/5354693/Tuntee%20seksuaalista%20halua%2…
Tuo tulos ei kerro mitään, ellei tiedä, mikä on ollut esitetty täsmällinen KYSYMYS. Eli ovatko naiset vastanneet koskien halukkuuttaan parisuhteessa eli omaan mieheensä vai onko edes yritetty eritellä halua omaan puolisoon ja toisaalta joihinkin sexyihin, vieraisiin miehiin.
Mutta en jaksa kommentoida tuota enää. Sä haluat jostain syystä uskoa noin ja ehkä se tekee sinut onnellisemmaksi, joten voit yhä edelleen jatkaa uskomaan niin mun puolestani. Ehkä se auttaa sinua elämään haluttoman vaimon kanssa tai hyväksymään oma haluttomuutesi, ja SE ON IHAN OK! Itsekin elän omaa hyvin aktiivista seksielämääni omien tuntemusteni pohjilta.
T.lähes 50 v nainen
Älä viitsi mennä henkilökohtaiselle tasolle, kun tutkimustulokset eivät tukeneetkaan sinun voimaatumisfantasioitasi. Kyllä lähes viiskymppisen naisen pitää kyetä jo käyttäytymään kypsemmin. Mulla ei ole koiraa tässä tappelussa, kunhan debunkkaan akkojen jorinoita, koska oon tällä palstalla huomannut miten paljon kakkaa te jauhatte ja taputtelette toistenne selkiä sen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä täytän kohta 45, olen yh ja uusiosinkku. Parisuhteissa olin 15-42- vuotiaana koko ajan ja nautin seksistä. Yhden illan juttuja en ole koskaan harrastanut. Nyt viimeisen eron jälkeen kiinnostus seksiin, masturbointiin tai ylipäänsä miehiin on nolla, ei tule edes mieleen. Testien mukaan olen kuitenkin fertiili-iässä vielä, ei ole siis menopaussi tulossa vielä. Mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta, mitäpä tuosta.
Ei haittaa jos kusivehkeitten hinkkaus toisiinsa on tämän elämän osalta tässä, oli kivaa niin kauan kuin kesti. Ajatuskin parisuhteesta tai deittaulusta on uuvuttava suoraan sanoen.Sinäkö postailet noita "tutkimustuloksia" siis?
Ei sun tarvitse haluta seksiä, jos ei yhtään kiinnosta. Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet. Olemme uksilöitä. Älä kuitenkaan yritä väittää, että muut keski-ikäiset naiset olisivat halottomia myös, sillä eivät ole. Se ei silti tarkoita, ettetkö juuri sinä saa elää tasan sellaista elämää kuin itse haliat ja parhaaksi nät.
T. Nykyään halukkaampi kuin nuorena ja vaihdevuosissa jo oleva 45 v nainen
Miksi laitoit tutkimustulokset lainausmerkkeihin? Ottivatko ne noin koville?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, mitä naiselle tapahtuu nelikymppisenä on hormonimuutos. Testosteronitaso nousee suhteessa estrogeeniin. Tämä saa aikaan panetusta samalla tavalla kuin miehillä on nuoresta asti. On se niin väärin. Samaan aikaan monella miehellä alkaa testotaso hiipumaan ja siinä sitten ollaan taas nurinkurisessa asetelmassa: seksihalut ei kohtaa mutta syypää onkin tällä kertaa mies. Olemme siis hormoniemme orjia läpi elämän.
Jaahas, palataanpas takaisin maan pinnalle sieltä voimaantumishaaveista. Mitäs tutkimukset sanovat miesten seksuaalisesta halukkuudesta?
"Populaatiotasolla seksuaalinen mielenkiinto näyttää säilyvän teini-iän loppuvaiheista noin 60-vuotiaaksi saakka melko muuttumattomana, mutta 60 iän paikkeilla mielenkiinto alkaa merkittävästi vähentyä. Seksuaalisen halun kohdalla asia lienee sama. Suomessa haluttomuutta esiintyy 10–13%:lla parisuhdetilanteesta riippuen."
"Suomessa asiaa on tutkinut perusteellisesti prof. Osmo Kontula. Hänen mukaansa 35 %:lla suomalaisista 18-74 -vuotiaista naisista esiintyy seksuaalisen halun puutetta ja ilmiö yleistyy iän karttuessa siten, että 18-24-vuotiasta haluttomuutta esiintyy 15 %:lla, 35-44-vuotiaista 21 %:lla ja yli 55-vuotiaista yli puolella. Suomalaisilla naisilla seksuaalisen halun puute tuntuu yleistyneen vuosien 1992 ja 2007 välisenä aikana. Naimisissa olevista naisista melko usein seksuaalista haluttomuutta viimeisen vuoden aikana oli kokenut vuonna 1992 34 %, vuonna 1999 43 % ja vuonna 2007 46 % naisista."
Ja vielä Finsex 2017 -tutkimuksesta parisuhteessa elävien miesten ja naisten seksuaaliset halut kuvaajan muodossa:
Tuo tulos ei kerro mitään, ellei tiedä, mikä on ollut esitetty täsmällinen KYSYMYS. Eli ovatko naiset vastanneet koskien halukkuuttaan parisuhteessa eli omaan mieheensä vai onko edes yritetty eritellä halua omaan puolisoon ja toisaalta joihinkin sexyihin, vieraisiin miehiin.
Mutta en jaksa kommentoida tuota enää. Sä haluat jostain syystä uskoa noin ja ehkä se tekee sinut onnellisemmaksi, joten voit yhä edelleen jatkaa uskomaan niin mun puolestani. Ehkä se auttaa sinua elämään haluttoman vaimon kanssa tai hyväksymään oma haluttomuutesi, ja SE ON IHAN OK! Itsekin elän omaa hyvin aktiivista seksielämääni omien tuntemusteni pohjilta.
T.lähes 50 v nainenÄlä viitsi mennä henkilökohtaiselle tasolle, kun tutkimustulokset eivät tukeneetkaan sinun voimaatumisfantasioitasi. Kyllä lähes viiskymppisen naisen pitää kyetä jo käyttäytymään kypsemmin. Mulla ei ole koiraa tässä tappelussa, kunhan debunkkaan akkojen jorinoita, koska oon tällä palstalla huomannut miten paljon kakkaa te jauhatte ja taputtelette toistenne selkiä sen päälle.
Ai nyt selkisi. Olet palstan Uli ja tarkoituksesi on vain yrittää haukkua naisia eri tavoin. Ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIehethän ei edelleenkään tätä tajua; siis sitä että naisellisimman ja nuorekkaimman näköiset naiset joilla paljon estrogeenia EIVÄT ole seksuaalisesti halukkaimpia vaan päinvastoin. Estrogeeni tosiaan on tehokas seksuaalisen halun tappaja. Nuoret naiset eivät siksi keskimäärin ole kovin halukkaita seksiin vaan se halukkuus lisääntyy vasta vanhempana kun estrogeenitasot laskee. Samoin e-pillerit tästä syystä yleensä hävittää halukkuuden täydellisesti.
Miehet ei ehkä tajua asiaa siksi, koska sä puhut täyttä puppua.
"Estrogen and progesterone typically regulate motivation to engage in sexual reproduction behaviour for females in mammalian species, though the relationship between hormones and female sexual reproduction motivation is not as well understood. In particular, estrogens have been shown to correlate positively with increases in female sexual reproduction motivation, and progesterone has been associated with decreases in female sexual reproduction motivation"
https://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_motivation_and_hormones#Estrogen_a…
Mua alkaa kiinnostaa yhä enemmän sun motivaatio yrittää väittää tuota vääräksi. Oletko mies vai nainen? Suhteessa vai sinkku? Minkä ikäinen/ikäisen kanssa? Kuinka monta kertaa harrastat seksiä viikossa?
Mua kiinnostaa miksi tämä asia menee sulla noin tunteisiin? Oletko tottunut siihen, että sun juttujasi vain myötäillään, ja nyt kun joku osoittaa sun puhuvan puutaheinää, niin sulla meneekin pasmat sekaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.lähes 50 v nainenÄlä viitsi mennä henkilökohtaiselle tasolle, kun tutkimustulokset eivät tukeneetkaan sinun voimaatumisfantasioitasi. Kyllä lähes viiskymppisen naisen pitää kyetä jo käyttäytymään kypsemmin. Mulla ei ole koiraa tässä tappelussa, kunhan debunkkaan akkojen jorinoita, koska oon tällä palstalla huomannut miten paljon kakkaa te jauhatte ja taputtelette toistenne selkiä sen päälle.
Ai nyt selkisi. Olet palstan Uli ja tarkoituksesi on vain yrittää haukkua naisia eri tavoin. Ymmärrän.
Just. Sovitaan niin, jos se saa sun mielen rauhoittumaan.
Täällä yksi. Eron (-08) jälkeen olin 3v. sinkkuna ja sitten seurustelin 2v. uuden miehen kanssa. Meillä tuli ero 5v. sitten ja vasta viime kesänä ensimmäisen kerran ajattelin, että voisi joskus uudestaan seurustella, mutta sitoutumiskammoni estää sen. Ehkä joskus pääsen sen yli.
Seksi ja suhde on edelleen mielessä. Mulla on pari vakipanoa että en joudu olemaan puutteessa.
N47