Miksi aina sanotaan että eron jälkeen pitää olla yksin?
Oon ollut nyt yksin kohta vuoden ja jos vain saisin kumppanin, ottaisin sen.
Olen jatkuvasti masentunut, vaikka minulla on ystäviä ja näen heitä usein. Tämä yksinäisyys repii minua.
Ex-mies alkoi seurustella heti eromme jälkeen ja hän teki kyllä viisaasti. Hän ei joudu kestämään tätä repivää yksinäisyyttä, näitä masentavia, yksinäisiä aamuja 😢
Kommentit (27)
No voithan sinä alkaa etsimään seuraa. Mikä estää? Miten se nyt ei muka onnistu mutta heti eron jälkeen olisi kaikki ollut kuin sadusta?
Mutta kelpuutatko nyt kenet vain kunhan vie yksinäisyyden pois?
T. Sinkku, jolla myös erosta vuosi.
No mies aloitti suhteen heti ja tuntuu olevan onnellinen.
Minäkin olin heti eron jälkeen elämänvireinen ja miehet kiinnostui. Nyt olen pikku hiljaa luisunut tällaiseen epätoivoon eikä kukaan halua olla näin epätoivoisen kanssa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koska pitää osata olla yksin ja rakastaa itseänsä sellaisena kuin on, että voi eheytyä ja jatkaa sitten toisen ihmisen kanssa kaatamatta kaikkea paskaa hänen niskaansa.
Eikö sitä voi eheytyä sitten parisuhteessa? Eikö itseään voi osata rakastaa sellaisena kuin on jo eron jälkeen? Miksi oletetaan, että eron jälkeen ihmiset eivät osaa rakastaa itseään sellaisena kuin ovat? En ymmärrä
Ei pidä olla yksin jos ei siltä tunnu.
Äitini sanoi aikanaan viisaasti ensimmäisen seurustelusuhteeni päätyttyä että paras tapa päästä yli jostain on hankkia laastarisuhde. :) Siitä voi kehittyä jotain vakavampaakin, tai sitten ei. Tärkeintä on se ettei jää yksin märehtimään eroa turhaan, jos seuraa kaipaa.
N25
Surullista tuossa on se, että olet noin säälittävän riippuvainen muista ihmisistä. En ikinä haluaisi sellaista kumppania, joka ottaa kenet tahansa ettei tarvitse olla yksin.
En kyllä todellakaan ole riippuvainen muista ihmisistä. Olen vain yksinäinen.
Mua ärsyttää ihmiset, jotka vetoavat tuohon riippuvuuteen.
Ei ihmistä ole luotu yksin olemaan. Sanotteko noin kaikille yksinäisille ihmisille muutenkin, että olette säälittäviä reppanoita?
Vierailija kirjoitti:
Äitini sanoi aikanaan viisaasti ensimmäisen seurustelusuhteeni päätyttyä että paras tapa päästä yli jostain on hankkia laastarisuhde. :) Siitä voi kehittyä jotain vakavampaakin, tai sitten ei. Tärkeintä on se ettei jää yksin märehtimään eroa turhaan, jos seuraa kaipaa.
N25
Laastarisuhde menee usein niin että toinen ei haluakaan jatkaa. Olen kuullut paljon kokemuksia. Toinen vasta eronnut odottaa liikaa suhteelta ja takertuu ja kun se ei toimi niin siitä selviäminen on edellistä rankempi kokemus. Joutuu jätetyksi rakastuneena.
Vuosi yksin riittää leskeytessäkin. Älä päästä pidemmälle, on aina vaikeampi lähteä ja yrittää mitä kauemmin on yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
Laastarisuhde menee usein niin että toinen ei haluakaan jatkaa. Olen kuullut paljon kokemuksia. Toinen vasta eronnut odottaa liikaa suhteelta ja takertuu ja kun se ei toimi niin siitä selviäminen on edellistä rankempi kokemus. Joutuu jätetyksi rakastuneena.
Totta, ehkä kovin takertuvaiselle ihmiselle laastarisuhde ei sovi. Toisaalta sopiiko minkäänlainen suhde..
/5
Edelleenkin haluaisin tietää miten parisuhde estää sen, että voi osata rakastaa itseään? En ymmärrä nyt yhtään.
Riippuu ihmisistä ja erosta. Jos on kovin rikki, katkera ja esim taloudellisia vaikeuksia tai lapset oireilevat erosta niin syytä laittaa elämä kuntoon ennen suhdetta. Muuten siitä vain, jos haluaa.
Itse rakastuin toiseen jo avioliitossa ollessa. Eron panin vireille pian ja muutin sitten pois kotoa. Ex hankki laastarisuhteen välittömästi. Sanoi ettei aio olla yksin.
Itse olen onnellinen ja kai exäkin.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihmisistä ja erosta. Jos on kovin rikki, katkera ja esim taloudellisia vaikeuksia tai lapset oireilevat erosta niin syytä laittaa elämä kuntoon ennen suhdetta. Muuten siitä vain, jos haluaa.
Itse rakastuin toiseen jo avioliitossa ollessa. Eron panin vireille pian ja muutin sitten pois kotoa. Ex hankki laastarisuhteen välittömästi. Sanoi ettei aio olla yksin.
Itse olen onnellinen ja kai exäkin.
Minua ei katkeroittanut ero vaan tämä yksin olo. Mua ottaa niin päähän, kun eron jälkeen niitä miehiä tuli ovista ja ikkunoista. Olin niin kukoistava ja onnellinen. Sitten joku sanoi, että pitää olla yksin eron jälkeen ja plaa plaa. Nyt olen ollut yksin ja se on tehnyt kyllä tehtävänsä, eikä todellakaan hyvässä mielessä. :(
Minä olen ihan selkeästi parisuhdeihminen. En todellakaan ole riippuvainen. Pärjään kyllä hyvin yksin. Olin edellisessäkin suhteessa itse asiassa paljon yksinäni, kun mies teki työmatkoja.
"Ihmistä ei ole luotu yksin olemaan" - höpöhöpöä. Paitsi jos olet uskovainen joka uskoo, että ihminen on luotu.
Ehkä yrität liian kovasti saada sitä ihmissuhdetta? Epätoivo näkyy ja haisee ihmisestä kauas. Lakkaa etsimästä ja toivomasta, mene ihmisten ilmoille ja nauti siitä mitä teet, siitä mitä olet. Katkeruus ja yksinäisyys karkoittaa muut ihmiset.
Siis väittääkö joku oikeasti että ihminen on luotu olemaan yksin?
tutulla alle kuukausi eronsta ja taas rakastunut, edellisen luokse muutti ihan heti alettuaan seurustella,( oli ollut sinkkina 4kk) myi huonekalut, hommasi koiran ,suhde kesti 6kk, aloitti alusta, kohta taas huonekalut myynissä
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: siksi, ettet toista samoja virheitä seuraavassa parisuhteessa.
Reflektointi vaatii aikaa itselleen, itsetuntemus lisääntyy vain kunnon aikaa pohtia itseään. Jos rinnalla on uusi mies, niin energia kääntyy itsensä ulkopuolelle, eikä sisäpuolelle, eikä tätä tulosta synny.
Yksin pitää olla eron jälkeen, sillä ihan varma on, että kummassakin on silloin vikaa, kun ero tulee. Eroa ei voi laittaa vain toisen syyksi. Silloin pitää tarkastella itseään ja toimintatapojaan, että minä minä voisin tehdä toisella tavalla ja oppia itsestäni, jotta seuraava suhde säilyy.
Eron jälkeen lihis tarvii laastaria oikein rullatolkulla.
Ja vimosen päälle haavaan voimalla tumpattuna.
Koska pitää osata olla yksin ja rakastaa itseänsä sellaisena kuin on, että voi eheytyä ja jatkaa sitten toisen ihmisen kanssa kaatamatta kaikkea paskaa hänen niskaansa.