Mielipiteitä kaivataan: Joona Juhani vai Nooa Johannes
Ollaan päästy miehen kanssa niin pitkälle nimipohdinnassa, että vaihtoehtoja on oikeastaan enää kaksi, eli Joona Juhani tai Nooa Johannes. Juhani ja Johannes ovat molemmat " perintönimiä" , toinen isäni ja toinen pappani, joten toinen niistä tulee toiseksi nimeksi. Isoveljen nimi on Samu Mikael ja sukunimi perinteinen suomalainen
-nen loppuinen.
Koska emme osaa päättää kumpi olisi parempi, antakaa mielipiteitä päätöksen helpottamiseksi, positiivisia tai negatiivisia!
Kiitos!
Kommentit (19)
Mutta kallistuisin ehkä Joonan puolelle, koska Nooasta tulee mieleen Ukko Nooa :)
Nooalle täältä kannatusta.
Joona on hieno nimi, mutta olen vaan ihan kyllästynyt siihen...
Molemmat ovat hyviä nimiä. Nooa on noussut ihan viime aikoina, Joona vanhempaa muotia.
Kumman haluaa mielikuvaksi, Nooan, joka teki niinkuin Jumala käski, rakensi arkin kuivalle maalle, vaikka ihmiset pilkkasivat (teon hyöty tuli ilmi vasta sitten, kun sateet alkoivat)
vai
Joonan, joka lähti pakoon Jumalaa, kun ei halunnut tehdä, mitä olisi pitänyt. Ja sitten valas nielaisi hänet ja oksensi kolmen päivän päästä pois ... ja vähitellen Joonakin taipui Jumalan tahtoon.
No,
jos ajattelee vain nimiä, ehkä Nooa on kuitenkin tuoreempi.
Valitsisin näistä kahdesta kuitenkin ehkä sen Nooan, ei ole ihan niin suosittu nimi (vielä) kuin Joona. Toisista nimistä tykkään kyllä enemmän tuosta Juhanista, siksipä " ääneni" hieman nimiä yhditellen tälle:
Nooa Juhani
=)
Annan ääneni kuitenkin Nooalle ja Johannes sopii sen perään mainiosti. Itse olen miettinyt Nooan toiseksi nimeksi Joonatan, mutta siinä saattaa olla liikaa oo-oo...
Nooakin on hieno nimi mutta vasta kakkosena..
on kerrassaan ihana nimi! Molemmat omia suosikkejani!
vaikka ei Joona Juhanissakaan mitään vikaa ole... vaikea valinta teillä!
Molemmat miettimänne ovat kyllä oikeastaan yhtä kivoja, joten enpä ihmettele, että päätös on vaikea ;o)!!
Samun veikalle ehkä kuitenkin antaisin itse Joona Juhani tai sitten tuon Jooa Juhanin ;o)!!
Molemmat ovat hyviä nimi, mutta pidän Joonasta enemmän, kun se kuulostaa sointuvalta nimeltä, eikä ole juuri nyt niin muodin huipulla. Nooa on selvästi nimi, joka on nousussa ja jota annetaan yhä enemmän. Johannes olisi kyllä ihana nimi, mutta ehkä Juhani sopii Joonan kanssa paremmin.
Nooa on ollut oma suosikkinimeni raskauden alusta lähtien, mutta kun mies sitä aluksi epäröi, aloin minäkin miettiä onko Nooa " paras" nimi pojallemme.
Ja Körömölli, ajattelit ihan samaa kuin minäkin. Olen jo kerran ehdottanut miehelle tätä kompromissinimeä, eli Jooa Juhania! =) Ei heti niellyt tätäkään, mutta on tyyppinä sellainen, että asioita eli tässä tapauksessa nimiä, pitää hetki " makustella" .
Nooa Johannes saa ääneni.
Joona nimisiä poikia on rutkasti enempi kuin
Nooa nimisiä
Jooa Juhani
Nooa Juhani
Joona Juhani
Nooa on erikoisempi, mutta kiusattaisiinkohan sitten Nooa nimestä...
Eli poikamme kastettiin Nooa Johannekseksi ja suurin osa on ollut sitä mieltä, että nimi on aivan ihana, sopivan erilainen ja harvinainen. Sukulaiset ovat ylpeitä, että poika sai jo edesmenneen pappani nimen toiseksi nimekseen ja vanhemmat ihmiset ihastelevat nimen raamatullisuutta (ei tosin ole ollut nimen anto peruste).
Kiertoteitse olen kuullut, että muutama henkilö on ollut aivan pöyristynyt, miten tällaisen nimen voi lapselle antaa. ;-) On kuulemma kamala ja tavoitellaan vaan erikoisuutta. No jaa... Näinhän se on, ettei kaikkia voi miellyttää. Onneksi nämä ihmiset eivät kuulu lähipiiriin! =)
Olen nyt onnellinen, että päädyttiin Nooaan. Nimi tuntuu koko ajan vaan paremmalta ja pojallemme sopivimmalta. Kun vein kastelahjoja kaiverrettaviksi, oli siellä yhtä aikaa samoilla asioilla äiti, jonka poika oli samaan aikaan kastettu Joonaksi. Eli Joonalle kaimoja löytyisi useita jopa meidän tuppukylästä, Nooa nimisiä täällä ei asu vielä yhtään.
Nooa on tavallinen nimi ja erikoisuuden tavoittelua ei tämän nimen kohdalla ole ollenkaan. Sopivasti persoonallinen, ihana nimi!
Saa nähdä mitä mieltä sukulaiset ovat... ;-)