Kysy 15-vuotiaalta nuorelta
Kysy mitä vain runokirjoja sekä piparminttuteetä rakastavalta 15-kesäiseltä tytöltä! Tai no, jos sosiaaliturvatunnukset ja yhteystiedot jätettäisiin pimentoon.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet peruskoulun jälkeen?
Kenet haluaisit voittavan presidentinvaalit?
Mitä teet vapaa-ajallasi?
Aion mennä lukioon. Ajatus taidelukioon hakemisesta houkuttelee eniten, sillä haluaisin yhdistää harrastukseni opintoihin ja olen kiinnostunut kulttuurista ja taiteesta.
Presidentiksi valitsisin mieluiten Saulin, vaikka ei minulla mitään Pekka Haavistonkaan presidenttiyttä vastaan olisi.
Vapaa-ajallani kirjoitan, ravaan harrastuksissa ja tapaan kavereita. Tykkään myös liikkua ja pidän luonnon keskellä juoksemisesta.
Seurusteletko?
Käytätkö päihteitä?
Lukuaineidesi keskiarvo?
Mitä mieltä olet nykyisestä hallituksesta?
Vierailija kirjoitti:
Seurusteletko?
Käytätkö päihteitä?
Lukuaineidesi keskiarvo?
Mitä mieltä olet nykyisestä hallituksesta?
En seurustele.
Alkoholia olen pariin kertaan kokeillut, mutta en ole sellaista tyyppiä, joka olisi joka viikonloppu örveltämässä.
Keskiarvoni on tällä hetkellä 9,44.
Hallitus on mielestäni tehnyt huonoja päätöksiä huonojen perään. Saisin tästä aikaiseksi esitelmän yhteiskuntaopin tunnille, mutta erityisesti opiskelijoiden ja vanhusten luokaton kohtelu suututtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet vapaa-ajallasi?Aion mennä lukioon. Ajatus taidelukioon hakemisesta houkuttelee eniten, sillä haluaisin yhdistää harrastukseni opintoihin ja olen kiinnostunut kulttuurista ja taiteesta.
Presidentiksi valitsisin mieluiten Saulin, vaikka ei minulla mitään Pekka Haavistonkaan presidenttiyttä vastaan olisi.
Vapaa-ajallani kirjoitan, ravaan harrastuksissa ja tapaan kavereita. Tykkään myös liikkua ja pidän luonnon keskellä juoksemisesta.
Vai niin,Huhtasaari ei kelpaa
Mitä kuuluu ja paljonko kello on? Jos juot kahvia,juotko sen kaffebullan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurusteletko?
Käytätkö päihteitä?
Lukuaineidesi keskiarvo?
Mitä mieltä olet nykyisestä hallituksesta?En seurustele.
Alkoholia olen pariin kertaan kokeillut, mutta en ole sellaista tyyppiä, joka olisi joka viikonloppu örveltämässä.
Hallitus on mielestäni tehnyt huonoja päätöksiä huonojen perään. Saisin tästä aikaiseksi esitelmän yhteiskuntaopin tunnille, mutta erityisesti opiskelijoiden ja vanhusten luokaton kohtelu suututtaa.
Täsmälleen! Aiotko lukion jälkeen oikeustieteelliseen,lääkikseen vai valtiotieteelliseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet vapaa-ajallasi?Aion mennä lukioon. Ajatus taidelukioon hakemisesta houkuttelee eniten, sillä haluaisin yhdistää harrastukseni opintoihin ja olen kiinnostunut kulttuurista ja taiteesta.
Oletko harkinnut koulun jälkeen jonkin kansanopiston tms. kirjoittajakoulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuuluu ja paljonko kello on? Jos juot kahvia,juotko sen kaffebullan kanssa?
Ihan hyvää, vähän stressaavat ensi viikon kokeet. Kello on tätä kirjoittaessani 18.02. Juon kahvia vain kylässä tai juhlissa, pullaa en syö koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurusteletko?
Käytätkö päihteitä?
Lukuaineidesi keskiarvo?
Mitä mieltä olet nykyisestä hallituksesta?En seurustele.
Täsmälleen! Aiotko lukion jälkeen oikeustieteelliseen,lääkikseen vai valtiotieteelliseen?
Heh, suunnitelmissa ei kyllä ole yksikään noista. Minua kiinnostavat kulttuuri ja taiteet, erityisesti teatteri- ja elokuva-ala. Harkitsen myös psykologiaa.
Mitä mieltä peruskoulusta vuonna 2017? Mikä on lempiaineesi? Onko suosikkiopettajasi mies vai nainen ja mitä ainetta/aineita hän opettaa?
Mitkä ovat nykyhallituksen kolme huonointa päätöstä?
Pitäisikö Suomen vastaanottaa huomattavasti enemmän pakolaisia?
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä peruskoulusta vuonna 2017? Mikä on lempiaineesi? Onko suosikkiopettajasi mies vai nainen ja mitä ainetta/aineita hän opettaa?
En pidä siitä, kuinka paljon teknologiaa on tuotu kouluun. Lapset ja nuoret istuvat vapaa-ajallaankin ihan riittämiin ruutujen ääressä, miksi tabletteja yms. tarvitsee tuoda oppitunneillekin "välineiksi"? Läppäreiden käytön ymmärrän, teen esim. esseet ja ainekirjoitukset mieluummin tietokoneella, mutta pädien ja tablettien käyttöpakko raivostuttaa. Ja heti perään ihmetellään kuinka yleisiä nuorten niska- ja selkävaivat ovatkaan.
Muutenkin ärsyttää, millaista päiväkotimaista räpellystä ja säätämistä yläkoulustakin on tullut. Itse olen ns. kynän, paperin ja muistiinpanojen ystävä enkä pidä koulunkäynnin "toiminnallistamisesta" lainkaan. Kaikenlainen teknologian ja ruutujen käyttäminen opiskelussa ei sujuvoita, vaan pikemminkin häiritsee oppilaiden keskittymistä.
Lempiaineitani ovat äidinkieli, kuvataide ja yhteiskuntaoppi. Olen hyvä myös englannissa.
Suosikkiopettajani on mies ja opettaa yhteiskuntaoppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko harkinnut koulun jälkeen jonkin kansanopiston tms. kirjoittajakoulutusta.
Olen kyllä, ne kuulostavat mielenkiintoisilta. Olen parilla kirjoittajakurssilla ollutkin ja haluaisin syventyä aiheeseen enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä siitä, kuinka paljon teknologiaa on tuotu kouluun. Lapset ja nuoret istuvat vapaa-ajallaankin ihan riittämiin ruutujen ääressä, miksi tabletteja yms. tarvitsee tuoda oppitunneillekin "välineiksi"? Läppäreiden käytön ymmärrän, teen esim. esseet ja ainekirjoitukset mieluummin tietokoneella, mutta pädien ja tablettien käyttöpakko raivostuttaa. Ja heti perään ihmetellään kuinka yleisiä nuorten niska- ja selkävaivat ovatkaan.
Muutenkin ärsyttää, millaista päiväkotimaista räpellystä ja säätämistä yläkoulustakin on tullut. Itse olen ns. kynän, paperin ja muistiinpanojen ystävä enkä pidä koulunkäynnin "toiminnallistamisesta" lainkaan. Kaikenlainen teknologian ja ruutujen käyttäminen opiskelussa ei sujuvoita, vaan pikemminkin häiritsee oppilaiden keskittymistä.
Lempiaineitani ovat äidinkieli, kuvataide ja yhteiskuntaoppi. Olen hyvä myös englannissa.
Suosikkiopettajani on mies ja opettaa yhteiskuntaoppia.
Jos olisit hakemassa työpaikkaa opetusalalta,ja sinulla olisi paperit,palkkaisin heti.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat nykyhallituksen kolme huonointa päätöstä?
Täytyy sanoa, etten ihan kaikesta ole perillä, mutta ensimmäisenä tulee mieleen kaikki opiskeluista otetut leikkaukset, kolmannen asteen opiskelupaikkojen pääsykokeiden poistaminen sekä terveyspalveluiden yksityistäminen (tämä keskeneräinen katastrofi tunnetaan siis myös nimellä sote). Tuo pääsykokeiden poistaminen on ylivoimaisesti tuhoisin päätös.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö Suomen vastaanottaa huomattavasti enemmän pakolaisia?
Olen vähän sillä kannalla, että meillä on ehdottomasti velvollisuus auttaa hädänalaisia ihmisiä, mutta kyllä meillä täällä kotimaassakin on asiat sen verran levällään että ns. "omista kansalaisista" ja heidän oikeuksistaan tulisi ensisijaisesti huolehtia. Mielestäni esimerkiksi vanhusten asema Suomessa on karmaisevan huono. Siksi minusta kannattaisi suurin aika ja energia suunnatta ensin meidän omien ongelmiemme (mm. vanhukset, lastensuojelu, työttömyys, syrjäytyminen, mt-ongelmien hoito, opiskelijat) ratkaisemiseen ja sen jälkeen auttaa muita.
Suhtaudun myös hiukan varauksella islamistisen kulttuurin tukemiseen, ja vaikka minulla ei mitään muslimeja vastaan olekaan, islam ei mielestäni kuulu suomalaiseen kulttuuriin ja siksi vastustan esimerkiksi suurmoskeijan pystytystä Helsingin keskustaan.
Mielestäni turvapaikanhakijoiden taustat tulisi tutkia niin hyvin kuin mahdollista, ja naiset, lapset, kotimaassaan vainotut (homoseksuaalit yms.) etusijalle turvapaikkaa haettaessa. Turvapaikanhakijan olisi myös sitouduttava noudattamaan Suomen lakia sekä opeteltava paikallinen kieli. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että lainrikkomuksen seurauksena rikoksen tekijä voitaisiin välittömästi karkottaa maasta.
Tiivistettynä kannatan jokaiselle samoja oikeuksia sekä inhimillistä ja syrjimätöntä kohtelua, mutta jos tänne tulee, niin tämän maan kulttuuria ja lakia on kunnioitettava.
Vierailija kirjoitti:
Postaatko herutuskuvia ?
En postaa.
Mitä teet vapaa-ajallasi?