Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ääni metsässä voi olla sellainen ihan kuin turvan puuskuttaminen?

Vierailija
25.11.2017 |

Olen kuullut tällaisen äänen usemman kerran metsässä vaeltaessani ja aina se säikäyttää yhtä paljon, siis sellainen ääni kun hevonenkin heiluttaa turpaansa "pruuth" tai jotain. Olen aina pelännyt että kohtaan vähintään karhun mutta mitään eläintä en ole koskaan nähnyt koska lähden nopeasti pinkomaan toiseen suuntaan ;) Mutta tänään kävi sama juttu, ensin kuului se ääni ja sen jälkeen isokokoinen lintu lensi suhteellisen läheltä, säikähti varmaan minua yhtä paljon kuin minä sitä. No, pysähdyin ja taas kuului tuo ääni ja toinenkin lintu lensi samasta kohdasta mistä se aikaisempikin. Voikohan siis lintu pitää tuollaista ääntä? Tai sen siivet kun nousee lentoon? Oli joku isokokoinen muttei fasaani?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko se olla hirvi?

Vierailija
2/27 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhun hengitys ja haisteluäänet tuli ensin mieleen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timo Soini

Vierailija
4/27 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikin yhtään isompi lintu päästää aikamoisen äänen jos lähtee lähettyviltä lentoon.

Tai sitten se on ääni kun stalkkerisi tulee  takkiinsa.

Vierailija
5/27 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko se olla hirvi?

Hyvä kysymys. Peuroihin olen aika ajoin törmännyt ja ne eivät ainakaan tee tuollaista ääntä, tuijottavat vain ennen kuin loikkivat karkuun. ap

Vierailija
6/27 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karhun hengitys ja haisteluäänet tuli ensin mieleen...

Olin myös varma että kohta ryteiköstä nousee karhu mutta onneksi mitään ei tapahtunut :) Ja melko lähellä kaupunkialuettakin olen ollut, että eksyyköhän ne niin lähelle... ap

Vierailija
7/27 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikin yhtään isompi lintu päästää aikamoisen äänen jos lähtee lähettyviltä lentoon.

Tai sitten se on ääni kun stalkkerisi tulee  takkiinsa.

Lintuun kallistun kyllä näistä vaihtoehdoista :) ap

Vierailija
8/27 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko se olla hirvi?

Hyvä kysymys. Peuroihin olen aika ajoin törmännyt ja ne eivät ainakaan tee tuollaista ääntä, tuijottavat vain ennen kuin loikkivat karkuun. ap

Hirvet, peurat yms ei päästele oikeastaan mitään ääniä koska niiden intressi on olla hiljaa ettei pedot löydä niitä. Korkeintaan kiima-aikaan jotain vähän önyävät mutta sekin alkaa tältä vuodelta olla ohi. Ehkä joku ilman voittoa jäänyt kilttihirvi koki sinut viehättäväksi.

Vierailija
9/27 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/27 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäyrä? Puhisee ja ähisee mennessään.

Vierailija
11/27 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeren tai metson lentoon lähdön ääni on sellasta "lopsutusta".

Vierailija
12/27 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsään eksynyt juopunut siiderivalas.

Vierailija
13/27 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on turpapuusku (cossus puhkus), uusi lajitulokkaamme Siperiasta. Täysin vaaraton ihmisille.

Vierailija
14/27 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av mamma on salalenkillä

Vierailija
15/27 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison linnun siivistä kuuluu kaikenlaisia ääniä kun ne lähtevät lentoon. Toinen on joku hirvi tai peura tai vastaava puhisemassa jossain puun takana. 

Vierailija
16/27 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamaal on niin huonokuntoinen ettei pysy perässäsi. 

Muutoin lukisimme taas raiskauslööpit.

Vierailija
17/27 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isojen tai isohkojen lintujen siivistä lähtee vähän sen kaltainen ääni jos lentävät ylitse. Varsinkin jos ne tekee nopeampia liikkeitä. En millään usko että olet "useamman kerran" "päässyt" karhun tai hirven lähelle.

Vierailija
18/27 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se vaan olin metsäpa"kalla.

Vierailija
19/27 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isojen tai isohkojen lintujen siivistä lähtee vähän sen kaltainen ääni jos lentävät ylitse. Varsinkin jos ne tekee nopeampia liikkeitä. En millään usko että olet "useamman kerran" "päässyt" karhun tai hirven lähelle.

En itsekään usko että se karhu ainakaan oli, kaupunkialue jne. Mutta ensimmäinen ajatus se karhu silti on kun säikähtää :) Nuo äänikohtaamiset on joka tapauksessa jääneet mieleen, kaikki eri metsissä, kun oli sen verran erilainen äänikokemus. Esim. fasaanin rääkynäkin on jo tuttu :) ap

Vierailija
20/27 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teeren tai metson lentoon lähdön ääni on sellasta "lopsutusta".

Isot kanalinnut lentoon lähtiessä tuli mullekin mieleen. Todella outo ääni varmasti, jos ei tiedä mistä kyse. Ja hämärissä säikähtää tämmöinen tottunutkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi