Tuntuiko sinusta ettet ikinä saa töitä omalta alalta mutta sait kuitenkin?
Minua ahdistaa ja pelottaa ja jännittää valmistuminen kun oman alan töitä en ole vielä tehnyt päivääkään. Tuntuu, että olen jo menettänyt mahdollisuudet saada oman alan töitä. Kellään kokemuksia samanlaisesta tilanteesta ja että olisikin saanut työn?
Kommentit (18)
Itse haluaisin tietää samaa, olen opiskelija
Minusta tuntui. Sain ekan oman alan kesätyön neljännen opiskeluvuoden jälkeen. Monet opiskelukaverit saivat jo toisen vuoden jälkeen. Viimeisenä vuonna stressasin sitä, saanko töitä mistään. Sain kuitenkin kesätöitä ja kesätöiden päätteeksi minut vakinaistettiin.
Ei ole duuneja ei omalta alaltta varsinkaan.. Ja puuttuu ne setämiehetkin suhteiden mukaan..jotta duunit irtoaisi ivanka trumpin tyylisesti. Pelkkä hymy ei auta nykymarkkinoilla eikä edes ne maisterinpaperit tai kolmostutkinnot. Sun pitää tuntea ihmisiä... Dat's all. Ja jos olet pätevämpi, kauniimpi ja fiksumpi kuin nää sun tuntemas - tai edustat ehkä poliittisesti väärää henkeä.. Se on good bye,,,,, ei irtoa sulle paikkaa. Näet työhönottotilanteetkin sekä itse duunipaikat voivat juurikin olla näitä bully tilanteita - kuka on kuka ja kuka määrää täällä. Siksi ainakin itse suosin vapaan taiteilijan tai keikkaduunarin uraa.. En halua tulla osaksi jotain ikävystyttävää crewta, jossa tekohymyillään jonkun narsistin tai pomon pikkujoulutempauksille.
Yök
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntui. Sain ekan oman alan kesätyön neljännen opiskeluvuoden jälkeen. Monet opiskelukaverit saivat jo toisen vuoden jälkeen. Viimeisenä vuonna stressasin sitä, saanko töitä mistään. Sain kuitenkin kesätöitä ja kesätöiden päätteeksi minut vakinaistettiin.
Sama juttu omalla alalla ja joka paikassa väitetään kuinka hyvin opiskelijat työllistyy omalle alalleen jo ensimmäisten vuosien aikana.. Ahdistaa aika paljon, kun ei tuntuu ettei pääse minnekkään ja alemmilla vuosikursseilla olevat kiilaavat ohitse.
Vierailija kirjoitti: