Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Pilke päiväkodeista!

Vierailija
25.11.2017 |

Touhula ketjun innoittamana kyselen kokemuksia Pilkkeen päiväkodeista. Kertokaa kaikki positiiviset ja negatiiviset asiat!

Kommentit (314)

Vierailija
261/314 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omia kokemuksia ei ole. Mutta veljen perhe vaihtoi Pilke-päiväkodista pieneen yksityiseen ja ovat kovasti kehuneet lastensa uutta päiväkotia.

Miksi he vaihtoivat päiväkotia? 

Vierailija
262/314 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://motiivilehti.fi/lehti/artikkeli/toimitusjohtajan-sahkoposti-pal…

Siitä vähän toimintaohjeita vuosien takaa. Apua

Tämmöistä ohjeistusta on annettu Pilke-päiväkotien johtajille ketjun johdolta:

Tiedättehän, että punaisella saa olla väliaikaisesti, vaikka joka päivä. Ja että sijaista voi käyttää, vaikka vain 34 h/päivä suurimpaan tarpeeseen, ei tarvitse palkata koko päiväksi.

Kyseinen ohjeistus rikkoo lakia, jossa nimenomaan sanotaan, että henkilöstövajaus ei saa olla jatkuvaa eikä päivittäistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/314 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain pätevänä toiselle päiväkotiketjulle. Ei Pilke. Eivät palkanneet minua. Olen pätevä ja pitkän linjan pedagogi. Oli nyt taas sama paikka avoinna. Eli ihan sama touhu joka paikassa. Miksihän tehtailevat näitä rekryjä? Näön vuoksi? Avia varten vai mikähän kuvio tämä feikkirekrytointi on?? 

Vierailija
264/314 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten surettaa nuoret jotka luulevat näihin eksyttyään että rekry ja työelämä joka paikassa tätä tasoa. 

Vierailija
265/314 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten surettaa nuoret jotka luulevat näihin eksyttyään että rekry ja työelämä joka paikassa tätä tasoa. 

Jep. 

Vierailija
266/314 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yksiköissä edes lähäreitä? Epäilen.

Doggya ja 69

H.U. ruma hoitaja

Vierailija
267/314 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Avi siirtää jonnekin lupavirastoon asiansa. Lueppa avin sivuilta siellä lukkeepi-

- Hei. Kiitos tästä infosta, koska tämä tieto on jotenkin mennyt ohi. Käynpä lukemassa.

Vierailija
268/314 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omia kokemuksia ei ole. Mutta veljen perhe vaihtoi Pilke-päiväkodista pieneen yksityiseen ja ovat kovasti kehuneet lastensa uutta päiväkotia.

Miksi he vaihtoivat päiväkotia? 

Koska lapset eivät halunneet mennä päiväkotiin.  Alkoivat jo iltaisin puhumaan että eivät halua mennä sinne.

Vierailija
269/314 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain yli 10v sitten Keski-Suomessa yhteen yksityiseen opettajaksi. Olin pariv ennen valmistunut opettajaksi yliopistosta. Rekryprosessi oli tosi koominen, eikä minua palkattu, kun kuulema siihen tehtävään tulikin sitten pk:n johtaja. Viikko, ja taas oli sama työpaikka auki. Silloin luulin, että minussa oli jotain vikaa. Harmi. Nyt ymmärrän että olin vain liian kallis heille. Olisivat p*****e sanoneet suoraan. 

Vierailija
270/314 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin myös, että monella pienelläkin yrityksellä nyt rekry tulilla. Mikähän homma? Joku vaatimus aluehallintovirastolta, että pitää olla tämän vuoden puolella pätevyysprosentit yksiköissä kunnossa? Onko kellään tietoa?

Itse tiedän muutamankin yksilön, jossa ei päteviä yhtään. Ystäväni hakenut yhteen tehtävään ja odottaa yhteydenottoa haastattelunsa jälkeen. Lupasi hänkin soittaa nyt Aviin, jos ei palkata ja tulee työpaikka uudelleen hakuun. On pätevä opettaja. Ohjeistin häntä nyt toimimaan.

Kiitos tälle ketjulle! Ja käy surku niitä työntekijöitä, jotka yrittävät yksiköissä parhaansa. Kritiikki ei useinkaan koske tietenkään heitä vaan johtoporrasta! Tsemppiä kaikille hoitajille! 

Vierailija
271/314 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu epäkohdat vaan Avin tietoon ja asap!! 

Vierailija
272/314 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että Avi jakaa vastuutaan eri "osastoille". Syyni jatkossa tarkempaa. 

Vierailija
273/314 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on touhua. En olisi uskonut. Kaikkea kanssa. Huhhuh 

Vierailija
274/314 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että näistä keskustellaan. 

Vierailija
275/314 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää lapsenne kotona. 

Vierailija
276/314 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko täällä yhtään AVI:n työntekijää. :D voisi kertoa, mikä hommeli tämä. 

Vierailija
277/314 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin myös, että monella pienelläkin yrityksellä nyt rekry tulilla. Mikähän homma? Joku vaatimus aluehallintovirastolta, että pitää olla tämän vuoden puolella pätevyysprosentit yksiköissä kunnossa? Onko kellään tietoa?

Itse tiedän muutamankin yksilön, jossa ei päteviä yhtään. Ystäväni hakenut yhteen tehtävään ja odottaa yhteydenottoa haastattelunsa jälkeen. Lupasi hänkin soittaa nyt Aviin, jos ei palkata ja tulee työpaikka uudelleen hakuun. On pätevä opettaja. Ohjeistin häntä nyt toimimaan.

Kiitos tälle ketjulle! Ja käy surku niitä työntekijöitä, jotka yrittävät yksiköissä parhaansa. Kritiikki ei useinkaan koske tietenkään heitä vaan johtoporrasta! Tsemppiä kaikille hoitajille! 

Käske soittaa ehdottomasti, jos ei valita. On tosi epätodennäköistä, että siihen tehtävään on liuta päteviä ollut. Se ongelma juuri, ettei kukaan jaksa tai uskalla tehdä asiasta numeroa. Tai käske selvittää kuka tehtävään on lopulta valittu, jos on valittu. Eivät kerro yksiköstä, mutta eiköhän sen jotain kautta saa selville. Ja sitten viimeistään valitusta eteenpäin. 

Vierailija
278/314 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe vaihtoi jo vuosia sitten yksityisestä kunnalliseen ja ollaan oltu nyt luottavaisin mielin. Kokemuksia toki varmaan sekä puolesta että vastaan. 

Vierailija
279/314 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Olisiko täällä yhtään AVI:n työntekijää. :D voisi kertoa, mikä hommeli tämä. 

- Kyllä. Avin työntekijä voisi ihan asiaa tuntevana avata tätä tilannetta tässä keskustelussa.

Vierailija
280/314 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niillä on vaitiolovelvollisuus. Tai no voihan yleisellä tasolla kertoa.