Osaako kätilö tai joku muu sanoa kauanko noin kestää synnytys jos käynnistetään ja tilanne epäkypsä?
siis ettei ole ennestään paikat auki. Onko ylipäätään mahdollista että synnytys lähtisi jo ekasta murusesta käyntiin?
Kommentit (6)
30min. -2vko on aikaskaala johon olen törmännyt kun olen asiasta keskustellut ja lukenut....
miksi ne sitten laittoi noin pieniä annoksia? mikä sulla oli tilanne kohdunsuulla kun menit käynnistykseen? Miksi käynnistettiin? Jos saa vielä kysyä :)
toinen synnytys kesti 3 tuntia ja toinen 2.
Cytotecia laitetaan tuo 1/4 kai yleensä kerralla. Itse en tuntenut mitään supistuksia, mutta käyrällä niitä näkyi joka kerta tabletin laiton jälkeen. Siksi ei laitettu enempää kerralla. Kuulemma voi mennä liian rajuksi... ;) joopa joo.
No, joka tapauksessa kun synnytys sitten käynnistyi, oli tuskat kaameat mutta niistä selvisin epiduraalilla. Synnytys kokonaisuudessa tosi helppo, ponnistus nopsa ja kivuton jne. Joten en pelottele liikaa... :)
Käynnistettiin siksi, kun ya-kontrollissa oli muka lapsivettä liian vähän ja verenpaine 88/130. (Tosin seuraavana päivänä osastolla ultrassa lapsivettä normaalisti ja verenpaine 70/110...)
Toka synnytys meni aika jännäksi kun käynnistyi itsestään vasta rv 41+6! Olin ikionnellinen aamuyöllä autossa matkalla sairaalaan - mun kroppa toimii sittenkin!!! :D
Vierailija:
miksi ne sitten laittoi noin pieniä annoksia? mikä sulla oli tilanne kohdunsuulla kun menit käynnistykseen? Miksi käynnistettiin? Jos saa vielä kysyä :)
Minulla riitti epäkypsässä tilanteessa se 1/4 muru Sytotecista suun kautta :). Avautuminen kesti kauan (14h) mutta muuta käynnistyslääkettä en silti tarvinnut/saanut.
meni 3 päivää etteä kohdunsuu aukeni sen verran että kalvot saatiin puhki. Ei supistuksia silti. Vasta roiman oksitosiiniannoksen jälkeen alkoi tapahtua. Siitä hetkestä 4-5h päästä poika sylissä.
Tuskat kyllä 1000000 kertaa kovemmat kuin seuraavassa luonnollisesti käynnistyneessä...
Älä vaan ihmeessä itse toivo käynnistystä!