Miten perätila voi tulla yllätyksenä? Ettekö tunne vauvan potkuista, että potkut tuntuvat alavatsalla eivätkä ylhäällä?
Kommentit (17)
Minulla on kaksi vauvaa ollut perätilassa. Toinen kääntyi istumaan 34. viikolla ja tunsin sen myllerryksen oikein hyvin. Sitten oli ahdistava olo, kun pää painoi ylävatsalla. Tämä oli toinen raskauteni. Viidennessä raskaudessa vauva ihan varmasti istui koko ajan, vaikka terkkari muuta väitti. Leikkaukseen mennessä kätilö ei tuntenut perätilaa vatsan läpi, mutta itse tunsin silloinkin nimenomaan vauvan pään. Minusta se tuntui ihan erilaiselta kuin peppu. Tässä raskaudessa istukka oli edessä, joten en ihmettele, etteivät vauvan asentoa muut niin hyvin tunteneet, mutta itse kyllä osasin pään erottaa pepusta. Potkuista oli vaikeampi tunnistaa vauvan asentoa.
" No kyllä mää pystyn sitä ja tätä, kaikkien jotka ei pysty täytyy olla ihan idiootteja" .
Kyllä mua ainakin on moiskittu ympäri kehoa!
t:kolmen äiti
Kyllä potkut on ihan eri kaliiberia nyrkkien kanssa.
minä ainakin kuvittelin vauvan olevan vain hiljaisempaa sorttia, varsinaisia potkuja ei tuntunut ollenkaan, eikä varsinkaan alavatsalla. Pelkästään sellaista työntämistä ja puskemista eri kohdissa. Ja vauva oli perätilassa melkein koko ajan. Sitäpaitsi mitä sitten jos perätila tulee yllätyksenä? Mitä halusit kysymyksellä tuoda julki?
Ja luulin nimenomaan sen takia, että muksahdukset tuntui alavatsalla mutta nepä sitten olikin nyrkit mitkä siellä heilui. Ja loppuajasta ei mitään potkuja ole enää tuntunutkaan vaan liikkeet tuntuu mylläämisenä ja kääntyilynä
Vierailija:
minä ainakin kuvittelin vauvan olevan vain hiljaisempaa sorttia, varsinaisia potkuja ei tuntunut ollenkaan, eikä varsinkaan alavatsalla. Pelkästään sellaista työntämistä ja puskemista eri kohdissa. Ja vauva oli perätilassa melkein koko ajan. Sitäpaitsi mitä sitten jos perätila tulee yllätyksenä? Mitä halusit kysymyksellä tuoda julki?
että ne on erittäin hankala toisistaan erottaa. Eipä vaan kätilökään perätilaa tunnistanut...eikä synnytyslääkäri. Ettäpä siinä syitä miks se voi tulla yllätyksenä. JApotkuista sitä ei millään pysty erottamaan.
heitä oli sentään kaksi kokeilemassa joten ei se aina ole niin selvää. edes sydänäänien perusteella ei tiennyt kummin päin oli mahassa.
miten siis minun pitäisi varmalle tietää miten päin vauva on mahassa jos se riehuu todella paljon kun innostuu liikkuun. kädet ja jalat käy yhtä aikaa. kun ei edes ammattilaiset osanneet sanoa varmalle kokeilemalla päältä kummin päin on. toinen oli sentään tehnyt äitiysneuvolassa töitä jo 20v.
Voihan vauva roikuttaa itseään vaikka puunoksalla synnyttään tai vetäistä 10 kilon ämpärin lattialle.
mutta sielläpä ultrassa todettiin että raivotarjonta...en kyllä ollu tuntenu että olisi missään vaiheessa kääntyny...
Vierailija:
oletteko tunteneet jos...
Kyllä se perätila oli meille ainakin iso yllätys ja niin oli neuvolan sekä äitipolin väellekin! Neuvolassa terkka ja lääkäri kumpainenkin sanoi, että vauva on raivotarjonnassa! Äitipolilla synnytystapa-arviossa (rv37+3) , jonne luojan kiitos pääsin, kätilö tarkistaessaan vauvan asentoa sanoi, että vauva on raivotarjonnassa ja hyvin on pää kiinnittynyt, samaa sanoi synnytyslääkärikin KUNNES katsoi ultralla ja totesi että KAPPAS VAAN TÄMÄHÄN ON PERÄTILASSA! Että niin ne ammattilaisetkin erehtyvät!
Koska raskaus oli ensimmäiseni, niin mistä olisin voinut tietää miltä niiden vauvan liikkeiden olisi pitänyt tuntua? Kerrohan se! Lisäksi mulla ainakin oli istukka edessä, joka hyvin vaimensi liikkeitä, jouduin raskausaikana suorittamaan liikelaskentaa useasti.
Vauva syntyi rv 38+0 alateitse. Sain sulattaa tätä tietoa perätilasta sentään kokonaiset 4 päivää..
Vierailija:
oletteko tunteneet jos vauva kääntyy ympäri?
Vauva vielä kääntyili pari viikkoa ennen synnytystä eikä laskeutunut. Oli kuitenkin raivotarjonnassa kun tarkistettiin.