Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain 16v pojan ex-tyttöystävältä viestiä

Vierailija
23.11.2017 |

Tyttö laittoi tekstarin, jossa kertoi, että on huolissaan pojasta, koska poika käyttää paljon alkoholia. Tämä tuli vähän puun takaa, sillä poikani on koulussa menestyvä, kunnollinen ja samoin kaverinsa.. En osannut epäillä yökyläreissuja juhlintareissuiksi sitten ensinkään ja ikinä ei ole jäänyt kiinni tms. Tyttö myös sanoi, että poika on käyttäytynyt tyttöä kohtaan ilkeästi mm. Haukkumalla oikeasti rumilla sanoilla. Pojan otan tietysti puhutteluun, mutta miten kannattaisi toimia tytön kohdalla? Mitä hänelle vastaan, en kai voi vastaamatta jättää? Ajattelin, että tekisi mieli laittaa poika itse pyytämään käytöstä tytöltä anteeksi, mutta tyttö pyysi, etten kertoisi, koska ei ilmeisesti halua enää jutella pojan kanssa? Mitä ajattelisit tässä tilanteessa tytöstä? Itsellä on jonkinlainen shokki päällä..

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen teinikään kehtaisi mennä ex-poikaystävänsä äidille valehtelemaan? Aika harva. Joskus täytyy vaan hyväksyä, että omatkin lapset mokailee. Ottaa opiksi, kiittää kertojaa ja jatkaa elämää. Maalaisjärkeä ihmiset rakkaat.

Aika moni. Tuon ikäisenä moni valehtelee omille vanhemmilleen, opettajilleen ja jopa poliisille, joten miksei exän vanhemmille. Toki kilttejä ja rehellisiäkin on, mutta jos yhtään muistelee omaa nuoruuttaan, niin ei kaikki aina puhtoisia olleet.

Kyllä, nuoret valehtelevat. Kuitenkin 16-vuotiaalla on varmasti jonkinlainen kynnys ottaa yhteyttä entisen seurustelukumppanin vanhempiin. Se varmasti jännittää, ja luultavasti tyttö on harkinnut yhteydenottoa pitkään ja tarkasti. Omille vanhemmille on helppo lipsautella valheita, jos jää kiinni jostain. Sen sijaan uskoisin, että kynnys valehdella jonkun toisen vanhemmille on paljon isompi. 

Vierailija
62/81 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinan opetusosuus ap vähän jää auki nyt, muista muistuttaa luntusta tyttöystävästä😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten monella tulee ensimmäisenä mieleen että tyttö valehtelisi?? Minulla ei todellakaan ensimmäinen ajatus olisi se, vaan heräisi ennemminkin huoli omasta lapsesta. Väitän, että nämä "poikaa syytettiin seksisuhteeseen pakottamisesta" -valehtelijatapaukset ovat kyllä erittäin marginaalisia ilmiöitä. Enemmän epäilisin todella oman lapseni tilannetta kuin sitä, että joku joka haluaa asian saattaa minun tietooni olisi valehtelija. 

Vierailija
64/81 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö vaikutti ihan luotettavalta ja kunnolliselta.

Ap

Näin on sanottu monesta sarjamurhaajasta.

Aileen Wuornos tuo söpö pikkutäti :)

Vierailija
65/81 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin 17-vuotiaana exän äitiin yhteyttä eron jälkeen. Exä oli ollut jo pitkään itsetuhoinen ja mm käytti alkoholia liikaa. En ollut uskaltanut ottaa yhteyttä ennen eroa, koska exä kiristi ties millä. Eron jälkeen minulla ei ollut mitään menetettävää, joten laitoin viestiä. Exän äiti kiitti ja hankki apua pojalleen.

N20

Vierailija
66/81 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

se miten itse näkee lapsensa ei valitettavasti oo aina totta kaikkialla. yritä pitää silmällä ja kattoo et miss kunnos on, soittele yllättäviin aikoihin... jos ei oo mitään hätää niin hyvä, voitte nauraa joskus päälle, mut jos on jotain outoa niin puhukaa vaa / terapeutille jolla ei teinin mielestä oo valtaa mihinkään (puhuu helpommin jos ei tarvii esim nähä koulussa tai muuten)

Vierailija
67/81 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee mieleen se YLE:n naistoimittaja, joka otti yhteyttä siihen jonkun nettikirjoittelijan työnantajaan, että "pidäppäs työntekijällesi puhuttelu tjn." Tällainen skenaario näkyy tytön viestistä voimakkaasti läpi!

Vierailija
68/81 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mielikuvitukseton täytyy ihmisen olla, että kierrättää samaa provoa?

Vierailija
69/81 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän offtopic, mutta kyllä minä olen huolissani exästäni. Ero tuli koska hän petti minua, ja sen jälkeen palasi entisiin kavereihin (varsinkin yhteen tiettyyn) , joilla tekemistä huumeiden kanssa, pahoinpitelyjä yms. Exä ei muutenkaan tasapainoisimmasta päästä. Tosin me olemme aikuisia (26v) joten ei asiat enää exän äidille kuulu. Pointti kuitenkin on, että jos olisimme alaikäisiä niin kyllä varmasti laittaisin viestiä että hei X o näissä ja näissä piireissä, menee vähän lujaa taas jne.

VÄhän sekava kommentti mutta pointti oli, että ex-tyttöystävän puheissa voi hyvinkin olla perää ja hän saattaa oikeasti välittää vielä sen verran pojastasi että on huolissaan. Kyllä minäkin välitän sillä tasolla exästäni, vaikka hän paskasti minulle tekikin.

Vierailija
70/81 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä sitä mieltä, että jos alkoholin käyttö on huolestuttavalta tasolla olisit sen huomannut.

Mistä sen huomaa paljonko juo jos poika on kännätessä aina yötä pois? Toisaalta millainen alkoholinkäyttö on 16-vuotiaalla (eli alaikäisellä!) ei-huolestuttavaa? 

Jos alkoholin käyttö ei haittaa elämää niin se ei ole huolestuttavaa.

Täysi-ikäisellä! 16-vuotiaan pienikin alkoholin nauttiminen on vastoin lakia.

Vierailija
71/81 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten monella tulee ensimmäisenä mieleen että tyttö valehtelisi?? Minulla ei todellakaan ensimmäinen ajatus olisi se, vaan heräisi ennemminkin huoli omasta lapsesta. Väitän, että nämä "poikaa syytettiin seksisuhteeseen pakottamisesta" -valehtelijatapaukset ovat kyllä erittäin marginaalisia ilmiöitä. Enemmän epäilisin todella oman lapseni tilannetta kuin sitä, että joku joka haluaa asian saattaa minun tietooni olisi valehtelija. 

Jos vasta eron jälkee kertoo, eikä suhteen aikana niin tulee mieleen, että kostetaan jättäminen. Miksi ei voinut kertoa suhteen aikana kun poika oli ryyppäämässä että poika jäisi rysän päältä kiinni?

Vierailija
72/81 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä sitä mieltä, että jos alkoholin käyttö on huolestuttavalta tasolla olisit sen huomannut.

Mistä sen huomaa paljonko juo jos poika on kännätessä aina yötä pois? Toisaalta millainen alkoholinkäyttö on 16-vuotiaalla (eli alaikäisellä!) ei-huolestuttavaa? 

Jos alkoholin käyttö ei haittaa elämää niin se ei ole huolestuttavaa.

Täysi-ikäisellä! 16-vuotiaan pienikin alkoholin nauttiminen on vastoin lakia.

20 euron sakko ei oikein ole kovin huolestuttava asia.

Vierailija
73/81 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarinan opetusosuus ap vähän jää auki nyt, muista muistuttaa luntusta tyttöystävästä😂

Sama trollo ikäaikaan, olen pahoillani, että sinuun ei vielä otettu yhteyttä, sieltä mistä tulee😂, ihan uudet kuviot.

Ps. Nämä minun viestit ovat annettu huomaansa 100%. Koko ajalta, edelleen.

Vierailija
74/81 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jututtaisin poikaa ensin. En tosiaankaan uskoisi tyttöä suinpäin. Tytöillä on tapana "hieman paisutella" ja "ylireagoida". Erityisesti kostonhimoissaan ja jätettyinä/loukattuina.

Vierailija
75/81 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla on kyllä sen verran iso kynnys ilmoittaa tuollaisesta asiasta kaverin vanhemmille, että luultavasti tosiaan on kyse rankemmastakin juomisesta. Ottaen myös huomioon sen, että muutkin nuoret luultavasti juovat itsensä humalaan silloin tällöin. Siitähän noissa "yökyläilyissä" juuri on kyse. Kokeillaan alkoholia ja yritetään selvitä ennen kotiin paluuta. Eli jos entinen tyttöystävä kokee, että poika juo muihin verrattuna erityisen paljon, niin hän varmaan todellakin juo todella paljon ja asiaan kannattaa puuttua. Ja todellakin kiitä, että laittoi sinulle viestiä! Se oli rohkeasti toimittu tytöltä. 

Vierailija
76/81 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tulee heti mieleen muinainen poikaystävä, joka tosi häikäilemättömästi käytti ihmisiä hyväkseen eikä nähnyt mitään pahaa omassa toiminnassaan (tuolloin ei vielä puhuttu narsisteista, mutta osuu aika hyvin kohdalleen kaikki). Olimme 19-20-vuotiaita, niukasti siis aikuisia. Muistan kun vihdoin sain vihdoin erottua, ja kerroin yhdelle hänen "kaverilleen" miten rumasti häntäkin on selän takana kohdeltu. Annoin ihan yksityiskohtaisia esimerkkejä valehteluista, taloudellisesta hyötymisestä, jopa sellaisesta, kuinka poikaystäväni hyödynsi tämän kaverin vanhempien firmaa omiin pienimuotoisiin rikollisiin toimiin. Kaveri ei uskonut sanaakaan puheistani, vaan kuittasi minut katkeraksi exäksi, ja julisti kuinka he ovat ystäviä jo monien vuosien takaa. Sen jälkeen juttu kulki nopeasti, että olen ihan epätoivoinen ja yritän vain kostaa entiselle poikaystävälleni kertomalla päättömiä juttuja. Kukaan ei uskonut minua. Tavallaan ymmärsin tämän näkemyksen, koska hän oli kasvotusten kaikille superkiva ja kunnon supliikkimies, sellaiseen olin itsekin ihastunut. Kaikkein lähimmät ystävänikin ihmettelivät näitä, kun vihdoin uskalsin kertoa. He sentään uskoivat sanaani, vaikka myönsivätkin, että kuulosti ihan kuin olisin puhunut aivan jostain muusta ihmisestä.

Tässä tapauksessa sainkin sen "kostoni", tosin ihan ilman omaa ansiotani. Ex jatkoi rikollisia puuhiaan yhä laajemmin ja häikäilemättömämmin, lopulta uhkaili veljeäni (joka myöskin oli ollut pitkään sitä mieltä, että en vain kestä sitä, että he ovat edelleen tekemisissä keskenään), ja joutui jopa vankilaan. Mutta noin kymmenen vuotta myöhemmin, kun en enää erityisesti pelännyt törmääväni koko tyyppiin missään, hän kuoli kolarissa (ajoi koulunalkuviikolla, koulun edessä 40 alueella noin 90 km/h, törmäsi oikealta tulevaan pakettiautoon ja lensi ulos omastaan, koska ei tietenkään käyttänyt turvavyötä, koska eihän HÄNEN tarvinnut noudattaa sääntöjä). Vaikken ollut aikoihin ajatellut koko tyyppiä, koin todella suurta helpotusta sillä hetkellä.

Että joo, joskus nekin on tosi kamalia, jotka vaikuttavat kaikin puolin kunnollisilta.

Vierailija
77/81 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat se tyttö mitään huolissaan ole. Haluaa käräyttää pojan vanhemmilleen. Jotkut teinit juo, omassa nuoruudessa vielä enemmän kuin nyt 90-luvulla. Se osa on varmaan totta. Mutta semmoinen huoli, että pitää vanhempia valistaa ei ole mitään muuta kuin ilkeilyä ja kosto jostain.

Huoleen kääritään ihana kosto... No, kysy pojaltasi ja kerro, että tämä tyttö kertoi tämmöistä. Pitääkö paikkaansa? Tietenkään teini ei saisi juoda, mutta suurimmasta osasta juovia teinejä tulee täysin normaaleja aikuisia ja pärjäävät koulussa.

Vierailija
78/81 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskat se tyttö mitään huolissaan ole. Haluaa käräyttää pojan vanhemmilleen. Jotkut teinit juo, omassa nuoruudessa vielä enemmän kuin nyt 90-luvulla. Se osa on varmaan totta. Mutta semmoinen huoli, että pitää vanhempia valistaa ei ole mitään muuta kuin ilkeilyä ja kosto jostain.

Huoleen kääritään ihana kosto... No, kysy pojaltasi ja kerro, että tämä tyttö kertoi tämmöistä. Pitääkö paikkaansa? Tietenkään teini ei saisi juoda, mutta suurimmasta osasta juovia teinejä tulee täysin normaaleja aikuisia ja pärjäävät koulussa.

Hih... Siis tietysti omassa nuoruudessa 90-luvulla kuin nyt. Me ei taideta enää elää 90-lukua...

Vierailija
79/81 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin viestin:

Kiitos että kerroit.

Keskustelen poikani kanssa asiasta.

Toivottavasti sinulla on nyt kaikki hyvin

ja mukavaa joulun odotusta.

Pojan kanssa ottaisin asian esiin ja keskustelisin. Turha olla vihainen ja etukäteen kiukkuinen. Pojalla voi olla oma versionsa kerrottavana. 

Vierailija
80/81 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojalla voi olla oma versionsa kerrottavana. 

Aivan varmasti onkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän