millainen äiti antaa neljäsluokkalaisen meikata juhliin?
siis miksi lapselle pitää juhliin muka laittaa meikkiä? Voisiko joku lasten naamojen tuhrija selittää järkevän syyn?
Kommentit (26)
Onko pääsiäisnoidaksi maskeeraaminenkin paha juttu? Tai kasvomaalaukset tai kevätjuhlamaskit? Myös monessa lajissa meikataan näytöksiin (luistelu, voimistelu, tanssi...)
Millainen äiti käyttää iltaisin alkuillasta aikaa höpsöillä palstoilla?
Vierailija kirjoitti:
Useimmat esiteinit haluavat meikkiä erityistilanteisiin, tämä ei tarkoita mitään sotamaalausta, vaan siistiä hillittyä meikkiä.
Tämäkö pitäisi lailla kieltää?
Eikö neljäsluokkalainen ole kymmenen vuotias? mikä esiteini sekin jo nykyään on, lapsi se on.
Soisin ihmisten käyttävän joskus omaakin järkeä, ettei kaikkea pidä erikseen laissa kieltää.
Prototyyppi kirjoitti:
Onko pääsiäisnoidaksi maskeeraaminenkin paha juttu? Tai kasvomaalaukset tai kevätjuhlamaskit? Myös monessa lajissa meikataan näytöksiin (luistelu, voimistelu, tanssi...)
Se on kyllä tosi vastenmielistä mun mielestä, että jossain "lajeissa" lapsi muka pitää meikata hutsun näköiseksi.
Noidaksi pukeutuminen on lapsille normaalia, ei se ole sama kuin meikkaaminen.
En ole kuullutkaan että lapsi pitäisi juhliin meikata, onko tämä joku uusi amerikanhapatusjuttu taas.
Tiedätkö mitä eroa on kevyellä meikillä vs. näyttämö meikki?
Et voi millään tietää millä tavoin se nelosluokkalainen meikataan...
Tiesitkö, että myös pelkkä huulikiiltokin ON meikkiä?
Onko sun elämässä muutenkin musta-valkoinen ajattelutapa? Eli ei ole mitään välimuotoja missään?
Luulis elämän olevan raskasta tuolla ajattelulla, ainakin sun läheisille...
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Se on kyllä tosi vastenmielistä mun mielestä, että jossain "lajeissa" lapsi muka pitää meikata hutsun näköiseksi.
Noidaksi pukeutuminen on lapsille normaalia, ei se ole sama kuin meikkaaminen.
Totta. Näissä voimistelu- ja luistelukisoissa on todella vahvat meikit jo jostain 7-8-vuotiaasta lähtien. Näyttää irvokkaalta. Eikö lajin parissa voitaisi yhdessä sopia että meikkejä käytettäisiin vain esim. yläkouluikäisistä eteenpäin?
Ei meidän 10 v ole meikannut vielä koskaan mihinkään juhliin. Ei näyttänyt kyllä luokkakavereillakaan mitään olevan kun hain kotiin koulun discosta.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mitä eroa on kevyellä meikillä vs. näyttämö meikki?
Et voi millään tietää millä tavoin se nelosluokkalainen meikataan...
Tiesitkö, että myös pelkkä huulikiiltokin ON meikkiä?
Onko sun elämässä muutenkin musta-valkoinen ajattelutapa? Eli ei ole mitään välimuotoja missään?
Luulis elämän olevan raskasta tuolla ajattelulla, ainakin sun läheisille...
Meikki kuin meikki, miksi ton ikänen muka meikkiä tarvitsee, ei tää mun maailmaa kaada, kunhan ihmettelen. Itselle ei ois tullut mieleenkään antaa ton ikäsen meikata juhliin tai muutenkaan. Todella outoa mun mielestä. Onko tää joku uusi juttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat esiteinit haluavat meikkiä erityistilanteisiin, tämä ei tarkoita mitään sotamaalausta, vaan siistiä hillittyä meikkiä.
Eikö neljäsluokkalainen ole kymmenen vuotias? mikä esiteini sekin jo nykyään on, lapsi se on.
Soisin ihmisten käyttävän joskus omaakin järkeä, ettei kaikkea pidä erikseen laissa kieltää.
Peruskoulu?
Ei siellä jossain pöndellä ymmärretä mitään. Kyllä 10v saa jo meikata juhliin ja kouluunkin. Mitä kukkahattutätejä te olette.
Meidän tyttö opetteli 10v meikkaamaan, kuukautiset alkoivat 11v, sai ekat lävistykset huuliin 12v ja aina ollut luokkansa priimus.
Sitä ihmetellyt minäkin, ap. Minusta meikkaus on samaa kuin miesten viettely. Eli houkuttelee tietoisesti pedareita. Eipä tarvitse ihmetellä, jos joku ukko ehdottelee lapselle jossain kadulla. Tällaista en omalleni toivo.
Meikkaamalla myös herkistyy niille aineille (säilöntäaineet ym. myrkyt), enkä ymmärrä, miksi sellainen pitäisi aloittaa jo kymmenvuotiaana lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä jossain pöndellä ymmärretä mitään. Kyllä 10v saa jo meikata juhliin ja kouluunkin. Mitä kukkahattutätejä te olette.
Meidän tyttö opetteli 10v meikkaamaan, kuukautiset alkoivat 11v, sai ekat lävistykset huuliin 12v ja aina ollut luokkansa priimus.
Ehkä noin siellä Itiksessä.
0/5
Nimenomaan juhlaan annan laittaa vähän meikkiä jos haluaa
Meidän naapurin pimu meikkasi jo ekalla luokalla. Tupsutteli puuteria naamaan luistelukentän laidalla. Mun mies oli ihan järkyttynyt ja kauheelta se näytti omaankin silmään.
Ja samainen tyttölapsi on kovin hämmästynyt että meidän lapsi ei saa eikä omista meikkejä. Sanoinkin, että mitä te meinaatte sitten yläkoulussa tehdä, kun kaikki nuorten jutut on kokeiltu jo lapsina. Omalle kun olen sanonut, että yläkoulussa sitten voi alkaa harjoitella meikkaamista ja voin opastaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmetellyt minäkin, ap. Minusta meikkaus on samaa kuin miesten viettely. Eli houkuttelee tietoisesti pedareita. Eipä tarvitse ihmetellä, jos joku ukko ehdottelee lapselle jossain kadulla. Tällaista en omalleni toivo.
Meikkaamalla myös herkistyy niille aineille (säilöntäaineet ym. myrkyt), enkä ymmärrä, miksi sellainen pitäisi aloittaa jo kymmenvuotiaana lapsena.
Minusta tuo sinun ajatusmaailmasi on sairas ja kieroutunut. Monet aikuiset naiset meikkaavat, koska pitävät itse siitä. Esim. minä 38-v. perheenäiti käytän töissä meikkivoidetta, highlighteria, kulmakynää, ripsiväriä ja poskipunaa, koska haluan olla siisti ja huoliteltu. Ei tulisi pieneen mieleenkään, että ehostukseni olis jotain random miehiä ja heidän iskemistään varten!
Monet tytöt toteuttavat tyttönä olemista kokeilemalla erilaisia pukeutumis- ja hiustyylejä, ja kevyt meikkaus kuten se huulikiilto ja ripsiväri jossain kouludiskossa tai kaverin synttäreillä kuuluu samaan aiheeseen. Se kuuluu tiettyyn ikävaiheeseen ja on ihan normaalia ja viatonta. Kuulostaa ihan joltain pedofiilin logiikalta, että joku 10-vuotias pukeutusi ja meikkaisi tietoisesti juuri hänen seksuaalisten perverisoidensa houkuttelemiseksi :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo sinun ajatusmaailmasi on sairas ja kieroutunut. Monet aikuiset naiset meikkaavat, koska pitävät itse siitä. Esim. minä 38-v. perheenäiti käytän töissä meikkivoidetta, highlighteria, kulmakynää, ripsiväriä ja poskipunaa, koska haluan olla siisti ja huoliteltu. Ei tulisi pieneen mieleenkään, että ehostukseni olis jotain random miehiä ja heidän iskemistään varten!
Monet tytöt toteuttavat tyttönä olemista kokeilemalla erilaisia pukeutumis- ja hiustyylejä, ja kevyt meikkaus kuten se huulikiilto ja ripsiväri jossain kouludiskossa tai kaverin synttäreillä kuuluu samaan aiheeseen. Se kuuluu tiettyyn ikävaiheeseen ja on ihan normaalia ja viatonta. Kuulostaa ihan joltain pedofiilin logiikalta, että joku 10-vuotias pukeutusi ja meikkaisi tietoisesti juuri hänen seksuaalisten perverisoidensa houkuttelemiseksi :(
Tuskinpa meikkaisit missään mökissä metsän keskellä yksin ollessasi, jossa olisit varma, ettei sinne eksy kukaan elävä.
Meikkaat muita varten, koska pidät itseäsi rumana ja huolittelemattomana ilman meikkivoidetta, highlighteria, kulmakynää, ripsiväriä ja poskipunaa.
Voikin kysyä, onko 10-vuotias suttuisemman ja huolittelemattomamman näköinen silloin, kun ei käytä ripsaria, poskipunaa ja huulikiiltoa? Entä onko hän vähemmän tyttö, jos ei meikkaa?
Miksi kannustaa lasta moiseen ajatteluun?
Lapseni kaverin äiti osoitti kai mieltään jotenkin, kun pyysi tyttöni ja muita kavereita heille tyttären luo yökylään tyttöjen iltaan. Koska tuo kaverin äiti tietää, mitä mieltä olen lasten meikkaamisesta ja ylimääräisten myrkkyjen välttelystä, hän oli tarkoituksella lakannut lapseni kynnet. Kyse oli kuitenkin 8-vuotiaista.
Ja ei, en ole mikään meikkaus-natsi, meikkaan itsekin. Mutta inhoan nykytapaa tehdä tytöistä kuluttajia ja pikku pimuja jo alakoulussa.