Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hoidatte ulkonäköänne?

Vierailija
23.11.2017 |

Nelikymppinen nainen kyselee kauneudenhoidosta.

Miten pidätte huolta ihonne kunnosta päivittäin/viikoittain? Millaisia tuotteita käytätte vai teettekö esimerkiksi itse kasvonaamioita ruokatuotteista? Miten hoidatte hiuksenne? Millaisia iho-ongelmia teillä on ja millaisia ongelmia ikääntyminen on tuonut? Oletteko kokeilleet täytteitä tai kirurgisia toimenpiteitä ja jos olette niin miksi?
Millaisia vaatteita käytätte arkisin?

Toivon myös vinkkejä nelikymppisen naisen ihonhoitoon ja ikään sopivaan vaatetyyliin. En pidä mistään kovin tätimäisistä vaatteista, mutta pitäisi ehkä alkaa käyttämään jotain vähän ikään sopivampaa ja tyylikkäämpää kuin hupparit ja pieruverkkarit. En myöskään tarkoita mitään yliampuvaa vaan ihan normaalia arkeen sopivaa perustyylikkyyttä.

Miehetkin voivat vastata halutessaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30-vuotias nainen. Pesen kasvot aamuin illoin puhdistusvoiteella ja kasvovedellä, iltaisin lisäksi kevyt kuorinta. Kerran viikossa puhdistava tai kosteuttava naamio. Käyn kosmetologilla ihonpuhdistuksrssa 3kk välein. Joskus kestovärjään kulmat ja ripset kauneushoitolassa.

Käyn kampaajalla 2-3kk välein, tyvi värjätään ja kuivat latvat leikataan pois.

Kuorin vartalon ihon parin viikon välein.

Poistan ihokarvat sääristä, kainalosta ja biksurajasta aina kun ne kasvavat häiritseviksi, joko kotona kylmävahaliuskoilla tai sokeroimalla hoitolasta.

Vierailija
2/10 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistan kasvot ja kaulan aamuin-illoin misellivedellä ja laitan päivä- tai yövoiteen. Kuorin ihon ehkä kerran viikossa. En koskaan mene meikit naamassa nukkumaan. En juurikaan käytä naamioita tai kasvohoitoja. Mielestäni yksittäisiä hoitoja tärkeämpää on päivittäinen hoito ja iholle sopivat tuotteet. Monipuolinen ruokavalio ja riittävä veden juonti on yhtä tärkeää.

Mielestäni ihoni on ikäisekseni oikein hyvässä kunnossa. Olen kerran kokeillut täyteaineita huuliin ja nenänpielistä suupieliin meneviin juonteisiin. Ei ollut mielestäni merkittävää vaikutusta, ja etenkin juonteissa kävi niin, että se juonteen paikka vain siirtyi. En aio kokeilla toiste. Myöhemmällä iällä voisin tehdä kasvojenkohotuksen niin että se tehdään leikkaamalla jolloin tuloksesta tulee toivottavasti pysyvämpi. En pidä ollenkaan hollywood tähtien tekemistä rasvansiirroista kasvoihin, en halua olla "läskinaama".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei aiemmin ole näkynyt rypyt tai ihon veltostuminen. Se on tullut näkyvämmäksi vasta viimeisen kahden vuoden aikana ja siksi kyselin ihonhoidosta. Olen tullut siihen tulokseen, että on aika alkaa huolehtimaan vähän paremmin kasvojeni ihon kunnosta. Aiemmin se on mennyt lähinnä vesipuhdistuksella suihkussa enkä ole käyttänyt rasvaa joka päivä.

Nykyään selvästi huomaa, että kasvojen iho tarvitsee kosteutusta. Kasvokuorintoja olen tehnyt suihkussa ehkä pari kertaa kuussa.

Pitää varmaankin siirtyä tuohon päivittäiseen ihonpuhdistukseen oikein kunnolla. Yksi vanha kikka mikä minulla toimii väsyneisiin silmiin, on ne kurkkuviipaleet silmien päällä. Mietin sitäkin, että pitääkö siirtyä käyttämään näitä "aikuisten" naisten voiteita vai riittääkö vielä sellainen vähärasvainen kosteuttava voide, jos käytän useammin.

Vierailija
4/10 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen 47 vuotta. Vesipesu aamuihin, silmänympärysvoide ja päivävoide, arkisin kevyt meikki. Illalla meikin puhdistus puhdistusmaidolla, kasvovesi, silmänympäysvoide ja yövoide. Kuorinta mikrokuorintavoiteella kerran viikossa, ei juurikaan naamioita, kosmetologi 1-4 kertaa vuodessa tarpeen mukaan. Kosmetologi puhdistaa epäpuhtaudet, poistaa miliumit (no kaksi on ollut), nyppii kulmat, poistaa katkenneet verisuonet jos olen huomannut aikaa tilatessa varata myös niille ajan, naamio ja ampulli, kolmenkympin jälkeen tehty ultrakasvohoito. Näin menty 16-vuotiaasta asti. Söin alkavaan akneen Roaccutan kuurin lukioaikoina, joten sekin meni aika pienellä.

Neljänkympin jälkeen alkoi tulla syvempiä juonteita kasvoihin joten kerran tehty muistaakseni Ultra-Lift ei-kirurginen face-lift Cityklinikalla Helsingissä, lisäksi selluliittia tasoiteltu jollain heidän ei-kirurgisella vartalohoidollaan. Ei siis mitään isoa eikä paljon kerralla vaan joka vuosi jotain pientä.

Vierailija
5/10 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

44v, ei ryppyjä paitsi juonne silmien välissä. Puhdistan iltaisin millä sattuu ja viimeistelen lv misellarivedellä. Kosteuttava seerumi ja päälle acon ihoöljyä. Lisäksi myös avitcid-voidetta.

Vierailija
6/10 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

56-v. Minulla ei pahemmin ole ryppyjä tai juonteita.

Rutiinit ovat säilyneet jo vuosikymmeniä: perusteellinen puhdistus aamuin illoin Clarinsin kuivan ihon puhdistusvoiteella ja kasvovedellä. Päivä- ja yövoide saman sarjan firming-tuotteilla, samoin silmänympärysvoide ja -seerumi. Yövoiteen alle Nuxen kuivaöljy.

Kuorintaa en tee itse, käyn kosmetologilla kerran kuukaudessa.

Hiukset pesen 2-3 kertaa viikossa tällä hetkellä joko Kerastasen tuuheuttavalla tai tai Joicon violettishampoolla, haluan korostaa harmaantuvaa väriä, joka tällä hetkellä on kauniin raidallinen, vihdoinkin oma väri vuosien värjäyskierteen jälkeen. Hoitoaine Kerastasen tuuheuttava. Hiusten leikkaus n. 6 viikon välein, pitkähkö polkka.

Manikyyri parin-kolmen viikon välein ja jalkahoito 5 viikon välein. Hieroja n. kerran viikossa, jos jumittaa niin kaksi kertaa viikossa.

En ole käynyt kirurgisissa toimenpiteissä enkä käy, ellei sitten esim. silmäluomet ala joskus roikkua niin paljon, että haittaa näkemistä.

Pukeudun aika klassisesti myös kotona: farkut ja t-paita tai paitapusero tai neule vuodenajasta riippuen tai hame + edellämainitut yläosat tai leninki. Silkkihuiveja käytän paljon. Kotona mukavat kotikengät, joissa vähän korkoa jalassa, ulkona avokkaat/nilkkurit/sandaalit vuodenajasta riippuen, harvoin pitkät talvisaappaat., aina enemmän tai vähemmän korkoa, pitävät ryhdin kuosissa ja selälle parempi asento ja auttaa myls plantaarifaskiittiin, joka silloin tällöin vaivaa.

Vierailija
7/10 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen 47 vuotta. Vesipesu aamuihin, silmänympärysvoide ja päivävoide, arkisin kevyt meikki. Illalla meikin puhdistus puhdistusmaidolla, kasvovesi, silmänympäysvoide ja yövoide. Kuorinta mikrokuorintavoiteella kerran viikossa, ei juurikaan naamioita, kosmetologi 1-4 kertaa vuodessa tarpeen mukaan. Kosmetologi puhdistaa epäpuhtaudet, poistaa miliumit (no kaksi on ollut), nyppii kulmat, poistaa katkenneet verisuonet jos olen huomannut aikaa tilatessa varata myös niille ajan, naamio ja ampulli, kolmenkympin jälkeen tehty ultrakasvohoito. Näin menty 16-vuotiaasta asti. Söin alkavaan akneen Roaccutan kuurin lukioaikoina, joten sekin meni aika pienellä.

Neljänkympin jälkeen alkoi tulla syvempiä juonteita kasvoihin joten kerran tehty muistaakseni Ultra-Lift ei-kirurginen face-lift Cityklinikalla Helsingissä, lisäksi selluliittia tasoiteltu jollain heidän ei-kirurgisella vartalohoidollaan. Ei siis mitään isoa eikä paljon kerralla vaan joka vuosi jotain pientä.

Minkä merkkisellä mikrokuorintavoiteella kuorit ? :)

Vierailija
8/10 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikuisella laihdutuskuurilla!

Vierailija
9/10 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illallla puhdistan kasvot puhdistuslapuilla, jonka jälkeen pesen vedellä ja yöksi laitan Nivean voiteen (sininen peltipurkki). Voide on hyvä laittaa kasvoihin pyörivin liikkein ylöspäin vedellen, ettei kasvojen ilme ala roikkumaan. Aamulla pesen vedellä ja laitan hieman ohuemman Nivean voiteen meikkivoiteen alle. Kaula täytyy myös voidella, että säästyy rypyiltä. Olen 46 vuotias, eikä ryppyjä tai näppyjä.

Vierailija
10/10 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuusikymppinen, enkä koskaan ole käyttänyt varsinaisia ihonhoitotuotteita. Kasvovoiteena apteekin perusvoide, sitä samaa levitellyt koko vartalolle. Meikitkin olen pessyt pääasiassa vedellä ja saippualla.

Kaksi kertaa elämässäni olen käynyt kosmetologilla, molemmat lahjaksi saatuna. Kummallakin kerralla kosmetologi (eri ihminen ) ihasteli hyvää ja hyvinhoidettu (heh) ihoani ja ryppyjen olemattomuutta. Manikyyrissä en koskaan ole käynyt, "hoidan" kynteni itse, eli lakkaan ja hieman hoidan kynsinauhoja.

Hiukseni olen pessyt enimmäkseen ihan tuki tavallisilla markettishampoilla ja hoitoaineilla.  Niiden lisäksi olen käyttänyt hiuslakkaa satunnaisesti. Hiukseni ovat tuuheat ja kihartuvat luonnostaan. Aiemmin kävin kerran kuussa värjäyttämässä hiukseni ja leikkauttamassa latvat, nykyään on oma väri , joten pelkillä latvojen leikkaamisilla mennään.

Vielä vajaat kymmenen vuotta sitten minua luultiin pienten lastenlasteni äidiksi (heh) ja viime viikolla minua luultiin erään itseäni seitsemän vuotta vanhemman sukulaisen tyttäreksi. Tosin olen sen verran realisti, että nykyään on todella vaikea arvioida ihmisten ikää, varsinkin, jos pukeutuu nuorekkaan tyylikkäästi. Ja onhan se kohteliaampaa luulla naista ikäänsä nuoremmaksi kuin vanhemmaksi...

Koska olen ollut näin laiska itseni hoitaja, on pakko olettaa, että hyvinsäilymisen syynä ovat hyvät geenit.

Niihinhän emme itse voi vaikuttaa. Tyytyväinen olen, olen ilmeisesti säästänyt pitkän pennin - ja aika paljon aikaa :)

Mutta hyvä, että te muut käytätte näitä palveluja, näin ihmisiä työllistetään ja pidetään rattaa pyörimässä. Itse olen ollut siinä huono.