Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyöpäivä = vapaapäivä?

Vierailija
22.11.2017 |

Etäilen huomisen. Ajattelin kuitenkin tehdä töitä. Mites on teillä muilla mennyt?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se etäpäivä ole mikään vapaapäivä, vaikka esim pyykkikonetta ja astianpesukonetta voikin pyörittää samalla kun on töissä, ja lounastauolla voi valmistella jonkun pitkää haudutusta vaativan ruuan päivälliseksi.

Vierailija
2/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin osaat otsikoida. Toivottavasti et ole työssäsi yhtä onneton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minä etäpäivänä töitä teen kuin toimistopäivänä, koska teen senkin ajan töitä mikä normaalisti menee matkoihin, ja lounaskin tulee syötyä töiden lomassa eikä jossain kuppilassa keskustassa. Joo, pidän työstäni.

Vierailija
4/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin mahdollisuus tehdä etätyötä max 20% kuukauden työajasta. Teen yleensä kuussa päivän-pari etänä ja kyllä ihan oikeasti teen töitä silloin, Säästän etäpäiville keskittymistä vaativat kirjoitushommat yms. mitkä avokonttorissa on haastavia. Mulla on myös joustava työaika ja monesti etäpäivinä teen vähän lyhyemmän päivän jos saan suunnitellut hommat siinä ajassa hoidettua :)

Vierailija
5/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäpäivä on tehokkain työpäivä.

Vierailija
6/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen suurimman osan työstäni asiakkaiden luona ja raportit kirjoitan kotona. Toimistolla käyn vain kokouksissa tai jos minulla on jotain asiaa pomolleni. Töitä teen, kun niitä on. Voin aloittaa aikaisin aamulla ja tehdä yömyöhään, kun tarve vaatii. Mutta jos töitä ei ole, voin vaikka vetää päiväkännit. Ei ole kenenkään etu, että norkoilisin virattomana toimistolla ja häiritsisin muidenkin työn tekemistä.

Toki aiemman työurani perusteella ymmärrän, että näin voi tehdä vain harvoissa töissä. Ei tule mitään, jos hoitsu hoitaa tai pomo johtaa töitä kotoa käsin. 

Vierailija
7/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen etapaivasta ja siita mita pitaa paivan aikana / seuraavina saada aikaiseksi. Jos normaalikiireet ja priot, normityopaivan tyot tekee 3-4h aikana - tyopaivasta kuluu oikeasti hurja maara aikaa muuhunkin kun itse tyontekoon. Tosin tyoni ei olekaan pelkastaan tuottaa powerpointteja, exceleita ja raportteja vaan ne ovat lopputuotteita. Loppuaika tyopaikalla kuluu muiden coachaukseen, sparraukseen, ideoiden ja ajatusten vaihtoon seka palavereihin. Raakaa tyota on 30-50% ajasta. Kevaalla esimerkiksi yhden toimeksiannon johon sain 130h laskutettavaa aikaa kaytin ehka 40-50% tunneista, joista neljasosa meni palavereihin ja puheluihin. Raakaa tyota ja lopputuotetta tekee kylla nopeasti.

Vierailija
8/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen ja etäpäivinä vaan katon netflixiä tai shoppailen. Etäpäivät on ihania. Missä työssä voi pitää etäpäiviä?

Vierailija
9/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäpäivinä dildottelen.

Vierailija
10/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu vapaapäivä jos käytät sitten illan tai yön siihen työntekoon. Jenkkien kanssa näin välillä pitääkin tehdä, tosin japanilaiset heräävät todella aikaisin ja palaverit alkavat kasilta aamulla. Eli 9-16 voi tehdä jotain muuta.

Vierailija
11/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etäpäivinä dildottelen.

Jaa, että peppureikään?

Vierailija
12/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen ja etäpäivinä vaan katon netflixiä tai shoppailen. Etäpäivät on ihania. Missä työssä voi pitää etäpäiviä?

Sellaisissa töissä, minkä työpanos on helposti mitattavissa. Esimerkiksi jos tekee lyhytkestoisia projekteja tai myy jotain ja palkka muodostuu työn laskutuksen tai myynnin mukaan. Eli hommia, johin liittyy joko provika tai urakkapalkka, vaikka olisi pohjapalkkakin.

Vierailija
13/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin osaat otsikoida. Toivottavasti et ole työssäsi yhtä onneton.

Kiitos. En ole, siksi otsikon kyssäri. Mielipiteitä on laidasta laitaan.

-ap

Vierailija
14/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuen etapaivasta ja siita mita pitaa paivan aikana / seuraavina saada aikaiseksi. Jos normaalikiireet ja priot, normityopaivan tyot tekee 3-4h aikana - tyopaivasta kuluu oikeasti hurja maara aikaa muuhunkin kun itse tyontekoon. Tosin tyoni ei olekaan pelkastaan tuottaa powerpointteja, exceleita ja raportteja vaan ne ovat lopputuotteita. Loppuaika tyopaikalla kuluu muiden coachaukseen, sparraukseen, ideoiden ja ajatusten vaihtoon seka palavereihin. Raakaa tyota on 30-50% ajasta. Kevaalla esimerkiksi yhden toimeksiannon johon sain 130h laskutettavaa aikaa kaytin ehka 40-50% tunneista, joista neljasosa meni palavereihin ja puheluihin. Raakaa tyota ja lopputuotetta tekee kylla nopeasti.

Montako prosenttia säästät sillä että jätät ääkkösistä pisteet laittamatta?

Vierailija
15/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöläinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisissa töissä, minkä työpanos on helposti mitattavissa. Esimerkiksi jos tekee lyhytkestoisia projekteja tai myy jotain ja palkka muodostuu työn laskutuksen tai myynnin mukaan. Eli hommia, johin liittyy joko provika tai urakkapalkka, vaikka olisi pohjapalkkakin.

Itse teen asiantuntijatyötä ja on etätyömahdollisuus tietylle tuntimäärälle jaksossa :) Käytännössä voisi tehdä yhden päivän viikossa etänä niin halutessaan, teen itse pari etäpäivää yleensä kuukaudessa.

Vierailija
16/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkin monessa nykyään. Työnantajat suorastaan kannustavat siihen. Lisäksi luonto pelastuu kun ei tarvitse ajaa autolla töihin.

Vierailija
17/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäpäivänä on tehtävä töitä niinpaljon kuin ehtii. Muuten ne on tehtävä myöhemmin eikä sekään ole oikein mahdollista tai työt kasautuu.

Vierailija
18/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyöläinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teen asiantuntijatyötä ja on etätyömahdollisuus tietylle tuntimäärälle jaksossa :) Käytännössä voisi tehdä yhden päivän viikossa etänä niin halutessaan, teen itse pari etäpäivää yleensä kuukaudessa.

Etätyökin vaatii harjoittelua. Kun aloitin, oli vaikeaa olla soittelematta kavereille, katsomatta telkkaria tai surffaamatta netissä. Kun siihen oppi, työ tehostui, kun aikaa ei enää kulunut matkoihin, kahvitteluun ja seurusteluun työpaikalla. 

Vierailija
19/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajat tekevät paljon etätöitä. Kouluja ei edes ole mitoitettu niin, että kaikki opettajat olisivat samanaikaisesti paikalla klo 8-16. Ainakin lukiossa voi joskus olla niin, ettei päivän aikana ole yhtään oppitunteja tai palavereita, jolloin voi pitää etäpäivän. Kokeiden korjaaminen, raporttien ja lausuntojen kirjoittaminen ynnä muu keskittymistä vaativa yksin tehtävä työ onnistuu monelta kotona paremmin. Opettajainhuoneessa on aina kauhea meteli.

Vierailija
20/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen patologi ja teen välillä kans etäpäiviä, duunailen niitä kroppia autotallissani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä