Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulusta soitettiin ja pyydettiin käymään. Lapseni on uhattu tappaa -- uhkailijoista on tehty lasu

Vierailija
22.11.2017 |

Lapset ovat vasta kolmasluokkalaisia. Poikani on ollut erityisesti kahden gansterinalun hampaissa koko syksyn.

Syytä en tiedä. Poika ei ole "nössö", vaan tavallinen reipas poika. Tähän ei voi laittaa poiston uhan takia taustoja, mutta teenkö rikosilmoituksen?

Lasu siis on tehty koulun puolesta kummastakin, mutta riittääkö se?

Rikosilmoituksenhan voi tehdä lapsestakin ja laiton uhkaus kyseessä. Vakava uhkailu ei ollut ensimmäinen kerta. Poikaan ei kuitenkaan ole käyty käsiksi.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin rikosilmoituksen.

Vierailija
2/30 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koittaisin ensin olla uhkailijoiden vanhempiin yhteyksissä ja jos osoittautuvat ihan yhteistyökyvyttömiksi ääliöiksi niin sitten kyllä joo ilmoittaisin poliisille, ei ole ihan normaalia käytöstä tuon ikäisiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin teet!

Vierailija
4/30 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitusta kehiin. Uhkailun pitää loppua heti.

Vierailija
5/30 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin kyllä rikosilmoituksen ehdottomasti! Tuollaiset kiusankappaleet joutaisi joku isompi käydä vähän muiluttamassa, niin oppisi olemaan. Olisiko ketään joka voisi käydä pelottelemassa kiusaajia, jos loppuisi heilläkin tuo älyttömyys.

Vierailija
6/30 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin rikosilmoituksen, kun kuitenkin kyseessä on laiton uhkaus. Jos myöhemmin vielä tapahtuu jotain (toivottavasti ei), niin asia ja henkilöt ovat jo oliisin tiedossa.

Surullista kuulla, että olette joutuneet kokemaan tuollaista vääryyttä. Voimia tästä eteenpäin!

Vierailija
7/30 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koittaisin ensin olla uhkailijoiden vanhempiin yhteyksissä ja jos osoittautuvat ihan yhteistyökyvyttömiksi ääliöiksi niin sitten kyllä joo ilmoittaisin poliisille, ei ole ihan normaalia käytöstä tuon ikäisiltä.

Uhkailijoiden vanhempia yritetään saada yhteiseen tapaamiseen. Tämä kuitenkin venähtää ties mihin ajankohtaan, koska tarvitaan tulkki. 

Eli teen rikosilmoituksen, niin ainakin asia etenee joltain osin. Teen jo huomenna. Poliisiasema on työmatkan varrella. Netti-ilmoituksiin en luota. 

ap

Vierailija
8/30 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koulussa oli tuollaisia samanlaisia pentujengiuhkailijoita 90-luvulla, kaksi meidän luokalla, molemmat vankilassa tänä päivänä, ja molemmat väkivalta- ja huumerikoksesta. Kumpa joku olisi tehnyt rikosilmoitukset pojista jo kouluaikoina ja heidän käytökseensä puututtu, niin eläisivät mahdollisesti vähän normaalimpaa elämää tänä päivänä.

Vierailija
9/30 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti rikosilmoitus! Sen tekemisestä ei ole mitään haittaa.

Sen jos jotain pahaa sattuu, on ilmoituksesta varmasti hyötyä.

Vierailija
10/30 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusta sanottiin, että tämä ei tosiaan ole ensimmäinen kerta. 

Poika itse on raportoinut ikävistä tilanteista kyllä, mutta ihmettelen, että varsinainen yhteydenotto kotiin tapahtui vasta nyt. Hyvä puoli kyllä, että puhelimitse eikä kasvottomilla sähköisillä viesteillä. 

En ole selvästikään ollut niin huolissani kuin olisi pitänyt. Koulu on siis tehnyt lasun jo aiemmin kuin minuun on otettu mitään yhteyttä. 

Poika purkautui tänään, liian kauan on pitänyt sisällään. Annan koulullekin palautetta liian myöhäisestä tiedonsaannista. 

Puhui siis siksi, että itse otin koulun yhteydenoton puheeksi. Ovat vainonneet siis jo monta kuukautta. 

Vierailija
11/30 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ne juuri pakenee :D

Vierailija
12/30 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus on aiheellinen, mutta elä vähän eteenpäin ennen koulun syyllistämistä.

Vierailija
13/30 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhkailijoiden vanhempia yritetään saada yhteiseen tapaamiseen. Tämä kuitenkin venähtää ties mihin ajankohtaan, koska tarvitaan tulkki. 

Eli teen rikosilmoituksen, niin ainakin asia etenee joltain osin. Teen jo huomenna. Poliisiasema on työmatkan varrella. Netti-ilmoituksiin en luota. 

ap

Häh? Tulkki? Joku joka vääntää rautalangasta uhkaajakersojen vanhemmille asian, vai mikä?

Vierailija
14/30 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Häh? Tulkki? Joku joka vääntää rautalangasta uhkaajakersojen vanhemmille asian, vai mikä?

Silloin, kun vastapuoli ei puhu suomea eikä muutakaan yhteistä kieltä on ihan yleistä, että neuvottelussa on tulkki. Sitä varten ne on.

Vierailija
15/30 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kuitenkin kaivaa jostain, kuinka sinun lapsesi on syksyllä kerran törmännyt tähän poikaan välituntileikeissä ja siksi poika on kokenut uhkaa ja turvattomuutta ja taustansa takia reagoi ainoalla osaamallaan tavalla. Eli oikeastaan poikasi saisi pyytää anteeksi ja ruveta tämän kärsineen ja turvattoman pojan kaveriksi ja tukioppilaaksi ja opettaa hänelle kieltä ja auttaa koulussa.

Vierailija
16/30 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ilmoitus. Vaadi tutkintapyyntö. Virkavalta hommiin ja raporttia peliin. Nyt pitää dokumentoida kaikki asiat, jotta saatte näyttöä tukemaan teidän tilannetta/ tapausta. Pelkät puheet eivät enää riitä.

Vierailija
17/30 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syy" pojan kokemaan kiusaamiseen on kiusaajien synnynnäinen sadismi, ei mikään poikasi henkilökohtainen ominaisuus.

Ainoa keino, jolla poikasi turvallisuuden voi taata, on kiusaajista eroon pääseminen, ja rikosilmoitus on yksi harvoja toimivia keinoja tämän saavuttamiseksi. Muista, että poikasi voi hyvin todennäköisesti saada kiusaamisesta pysyviä fyysisiä vammoja ja lisäksi elinikäisiä psykologisia ongelmia.

Vierailija
18/30 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Syy" pojan kokemaan kiusaamiseen on kiusaajien synnynnäinen sadismi, ei mikään poikasi henkilökohtainen ominaisuus.

Ainoa keino, jolla poikasi turvallisuuden voi taata, on kiusaajista eroon pääseminen, ja rikosilmoitus on yksi harvoja toimivia keinoja tämän saavuttamiseksi. Muista, että poikasi voi hyvin todennäköisesti saada kiusaamisesta pysyviä fyysisiä vammoja ja lisäksi elinikäisiä psykologisia ongelmia.

En nyt lähtisi puhumaan "synnynnäisestä sadismista". Mutta varmasti uhoamisen kulttuuri ja itsensä ylentäminen tämän nimissä on kuvassa. Pojalla on paljon kavereita, jotka puolustavat häntä. Ehkä siksi tilanteet eivät ole äityneet fyysisiksi yhteenotoiksi ja poikani on kokenut olevansa jossain mielessä turvassa. 

ap

Vierailija
19/30 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tekisin rikosilmoituksen.

Minä myös. Näkisivät että olet tosissasi. Olen tosi pahoillani poikasi vuoksi (itseäni uhkailtiin raiskauksella, molemmat uhkajat ovat istuneet koko aikuisikänsä lyhyitä aikoja lukuunottamatta vankilassa...), ja toivon teille jaksamista!

Vierailija
20/30 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollanissa esikoululaiset tekevät kurkunviilto merkkejä ja kutsuvat muita sioiksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan