Sain töitä R-kioskilta keikkalaisena, onko tämä toimintatapa ihan ok teidän mielestä?
Teen siis töitä 0-tuntisopimuksella ja nyt ensi viikoksi sain vuoron Vantaalta, asun Helsingissä mutta vuoroja voi tulla siis sieltäkin. Nyt minulle kerrottiin, että minun täytyisi hakea edellisenä päivänä avain kyseistä kioskista, jotta pääsen avaamaan sen aamulla.
Siis kyllä. Ilman mitään korvausta tai palkkaa, haen avaimen kuulema mieluiten illalla, että siellä on sellainen minulle annettavaksi. Voiko mennä muka näin?
Kommentit (26)
Itse olin ärrällä hommissa juuri 18v täyttäneenä. Olin samalla kioskilla koko ajan ja sinnekin tuli viikoittain soittoja, että pitäisi mennä jonnekin lähialueen kioskille tuurailemaan sairaslomia. En mennyt ikinä, sillä ei ollut kiinnostusta lähteä hakemaan avaimia paikasta A illalla ja sitten palautella paikkaan B vuoron jälkeen. Meillä kävi paljon keikkalaisia tekemässä vuoroja, sillä olimme vajaa miehityksellä muutenkin. Heidän kanssa sovin aina että tulevat tekemään iltavuoron, niin ei tarvitse hakea avainta edellisenä päivänä, vaan tulevat jo avattuun kiskaan hommiin ja jättävät avaimen illalla tiskin alle.
Vierailija kirjoitti:
Muista myös jos satut hävittämään avaimen niin saat omasta oudoista maksaa kaikki uudet lukot. Se ei ole halpaa.
Monia muita paremmin palkattuja ja mukavampi keikkatöitä löytyy paljon. Älä tuonne jää.
Oudoista=pussista :D
No jos sanot, että sori en valitettavasti pääse,(+omavalintainen selitys jos haluat) ja sanot, että ei ollut sovittu mitään tollaisesta joten et ole valmistautunut (tietenkään!) Mitä he sitten sanovat? Että ei tartte tulla vai? Äänitäpä puhelu sitten toisella puhelimella vaikka. Jos toi on normi käytäntö niin eihän toi voi jatkua.
Kyllä mä sen ekan kerran voisin käydä, kysyisin samalla pikaisen perehdytyksen tiloihin jne. Mutta samalla kun lupaisin että joo haen niin varmistaisin kyllä että eihän tämä joka kerta mene näin.
Vierailija kirjoitti:
Olin pari vuotta aikanaan ärrällä töissä. Se miten siellä hypytetään ja kyykytetään työntekijöitä on saanut aikaan sen etten halua enää yhteenkään kioskiin astua sisään.
Koita ap etsiä äkkiä jotain muuta työtä.
Minulla sama kokemus. Perehdytys oli lähes olematonta, mutta kuitenkin asioita olisi pitänyt hallita uskomaton määrä, tavallisesta myynnistä Veikkaukseen, postipaketteihin ja bussilippuihin. Ja älytön kiire koko ajan.
Muista myös jos satut hävittämään avaimen niin saat omasta oudoista maksaa kaikki uudet lukot. Se ei ole halpaa.
Monia muita paremmin palkattuja ja mukavampi keikkatöitä löytyy paljon. Älä tuonne jää.