Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain töitä R-kioskilta keikkalaisena, onko tämä toimintatapa ihan ok teidän mielestä?

Vierailija
22.11.2017 |

Teen siis töitä 0-tuntisopimuksella ja nyt ensi viikoksi sain vuoron Vantaalta, asun Helsingissä mutta vuoroja voi tulla siis sieltäkin. Nyt minulle kerrottiin, että minun täytyisi hakea edellisenä päivänä avain kyseistä kioskista, jotta pääsen avaamaan sen aamulla.

Siis kyllä. Ilman mitään korvausta tai palkkaa, haen avaimen kuulema mieluiten illalla, että siellä on sellainen minulle annettavaksi. Voiko mennä muka näin?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkossa siis oletettavasti myös sama käytäntö, koska miten pääsen yksin avaamaan kioskia ilman avainta? Teen siis pahimmassa tapauksessa kahden tunnin matkan täysin omalla ajallani. Oletin, että heillä on käytössä sähkölätkä tai joku muu, jonka saan käyttööni.

Vierailija
2/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä vähän harmaalla alueella, mutta haluatko sen työn? Pitääkö sun hakea jokaikinen kerta avin edllisenä iltana. Kerran hakisin korvauksetta, en jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä sopimuksessa luki, kun allekirjoitit sen?

Vierailija
4/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus nyt työasioita vaan joutuu hoitamaan myös omalla ajalla. Joskus kahvila-aikoinani aamuvuorolainen unohti avaimet ja minä asuin lähimpänä, kiikutin siis avaimet tälle aamulla lainaan. Enkä kitissyt. Vastaavia tapauksia kymmeniä. Voivoi.

Vierailija
5/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, on, minäkin keikkalaisena käyn usein ennen aamuvuoroa katsomassa, missä paikka sijaitsee, että ehdin aamulla ajoissa. Mutten tosiaankaan hakisi avainta jostain ennen joka vuoron alkua, kyllä siitä joku korvaus pitäisi saada.

Vierailija
6/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joskus nyt työasioita vaan joutuu hoitamaan myös omalla ajalla. Joskus kahvila-aikoinani aamuvuorolainen unohti avaimet ja minä asuin lähimpänä, kiikutin siis avaimet tälle aamulla lainaan. Enkä kitissyt. Vastaavia tapauksia kymmeniä. Voivoi.

No mun mielestä ei ole todellakaan ok, että joudun joka ikinen kerta hakemaan avaimen edellisenä päivänä, siis mieti nyt. Ja siihen aikaan kun kyseiselle kiskalle parhaiten sopii. Täysin ilman korvausta. Sopimuksessa tästä ei lue mitään. Ei siis yhtään mitään.

Vierailija
7/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu. Meillä siivoojilla sama juttu, jos vaikka sairastut niin joudut kiikuttamaan avaimet ties minne vaikka olis 40 astetta kuumetta. En suostunut

Vierailija
8/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käyt omalla ajallasi tutustumassa paikkoihin ja hakemassa avaimen?  No ei todellakaan noin saa mennä.

Vierailija
9/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä ei ole todellakaan ok, että joudun joka ikinen kerta hakemaan avaimen edellisenä päivänä, siis mieti nyt. Ja siihen aikaan kun kyseiselle kiskalle parhaiten sopii. Täysin ilman korvausta. Sopimuksessa tästä ei lue mitään. Ei siis yhtään mitään.

No älä mene. Helppoa.

Vierailija
10/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ärrällä normaali käytäntö mutta koska kukaan ei valita, pomolle, luottamusmiehelle tai liittoon,mitään ei tapahdu.

Vierailija
11/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jonkun toisen pitää kiikuttaa ne avaimet sulle omana vapaa-aikanaan? Vai tulla erikseen avaamaan kioski, vaikka sulla on työvuoro?

Mitähän tuo firma sulla tekee?

Vierailija
12/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Ensimmäisellä kerralla siellä pitäisi joka tapauksessa olla joku perehdyttämässä ja antaisi samalla avaimen ja sen jälkeen se avain pitäisi olla työntekijän hallussa, jos kerran oletetaan työntekijän sitä avainta käyttävän. Tai vaihtoehtoisesti sen avaimen noutaminen on työaikaa, josta maksetaan ihan normaalisti palkka. Työtehtävästähän siinä on kyse. Tai jos se ei ole työtehtävä, niin sitten varmaan voidaan olettaa keikkalaisen leipovan kotonaan pullaakin ja käyvän edellisenä iltana omalla ajalla tukussa, että saadaan aamukahvin kanssa tarjottavaksi tuoretta känttyä.

Vierailija
13/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ärrällä normaali käytäntö mutta koska kukaan ei valita, pomolle, luottamusmiehelle tai liittoon,mitään ei tapahdu.

Niin, siinä kun on kaksi vaihtoehtoa, joko haet sen omalla ajalla ja saat keikkoja tai sitten et suostu hakeen omalla ajalla etkä saa keikkoja. Meneppä valittamaan johonkin niin satavarmasti loppuu keikat.

Vierailija
14/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on vaan tää kerta, ja saat oman avaimen jos huomaavat sinut sopivaksi työntekijäksi. Voithan ehdottaa jotain ratkaisua, oisko jonkun helpompi tuoda avain sulle autolla, ei sun tarviis julkisilla ajella, tai saisit edes jonkinlaisen korvauksen?

Vierailija
15/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ton otsikon ensin: "Sain töitä R-kioskilta kreikkalaisena.." :D :D :D

Vierailija
16/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari vuotta aikanaan ärrällä töissä. Se miten siellä hypytetään ja kyykytetään työntekijöitä on saanut aikaan sen etten halua enää yhteenkään kioskiin astua sisään.

Koita ap etsiä äkkiä jotain muuta työtä.

Vierailija
17/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, siinä kun on kaksi vaihtoehtoa, joko haet sen omalla ajalla ja saat keikkoja tai sitten et suostu hakeen omalla ajalla etkä saa keikkoja. Meneppä valittamaan johonkin niin satavarmasti loppuu keikat.

Jos on sen riskin valmis ottamaan, esim. tietäessään että menee muualle töihin.

Vierailija
18/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittoon voi ottaa yhteyttä eikä taatusti nimeäsi kerrota kellekään.

Vierailija
19/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitelläänkö sua kioskilta toiselle kuinka nopeeta tahtia vai ootko aina pidempään yhdessä paikassa?

Voihan se kieltämättä olla vähän hankalaa jos joutuu monta kertaa viikossa hakemaan ja viemään avaimia.

Eikö ole mahdollista saada omaa avainta niihin paikkoihin joissa käyt töissä?

Vierailija
20/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kuullosta ihan kivalta.

Mites esimies? Onko teillä sellaista joka voisi tulla aamulla tuomaan avaimen ja antamaan perehdytyksen?

Ottaisin kyllä yhteyttä liittoon tai luottamusmieheen jos tuo on normaalikähtäntö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi