Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut jaksatte töissä ja arjessa tähän vuodenaikaan?

Vierailija
22.11.2017 |

Väsyttääkö ja masentaako ketään muuta? Tuntuu että olen ainoa joka ei meinaa jaksaa.. Tiedän ettei täällä Helsingissä voi oikein puhua edes kaamoksesta, mutta on niin harmaata, ankeaa ja aina sataa. Mieluiten lojuisin vain sohvan nurkassa neulomassa ja tuijottamassa Netflixiä, työ vie kaiken energian niin etten jaksa tehdä mitään muuta. Mikä avuksi? Mikä teitä piristää ja auttaa jaksamaan?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toimii liikunta, käyn 2-3 viikossa erilaisissa jumpissa ja yritän päästä viikolla edes vähän ulos vaikka hetkeksi.

Viikonloppuna harrastus vie ulkoilemaan ja on ylellistä päästä päivänvalossa ulos.

En käytä alkoholia, se väsyttää ja masentaa.

Yritän pysyä 7,5h/päivä työajassa, enkä sorru ylipitkiin päiviin, että ehtii hoitamaan muita asioita ja tehdä jotain kivaakin. Itselläni esim asiat tyyliin palauttamattomat kirjaston kirjat stressaavat ja ärsyttävät, joten pyrin hoitelemaan tuollaisia ajoissa pois.

Terveellisempi ruokavalio auttaisi myös jaksamaan paremmin, mutta itselläni tämä on vaikein paikka.

Vierailija
62/70 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksakaan.

Roikunkin tällä palstalla ihan liikaa, ettei tarvitse muuta tehdä. Olotila hiipii joka vuosi halusin tai en. Jossain vaiheessa ensi vuoden puolella saan energiahepulin ja alan raivokkaasti puuhata tekemättä jääneitä ja ihmettelen mikä mua on siihen asti estänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastarannankiiski kirjoitti:

Tähän aikaan jaksaa parhaiten. Kun on pimeää, kylmää ja märkää, lämpimässä ja valoisassa toimistossa jaksaa ihan hyvin. Toista on kesähelteellä, kun ikkunasta näkyy vihreä luonto, auringon paiste ja ulkona tietää olevan lämpimämpää kuin sisällä. Vähemmästäkin on motivaatio kateissa ja haluaisi lomalle.

Totta! Mutta toisaalta harmittaa, ettei arkisin tällainen päivätyöläinen pääse päivänvalosta nauttimaan yhtään. On pimeää kun tulee töihinja pimeää kun lähtee. Kesällä on valoisaa vielä pitkään työpäivän jälkeen.

Vierailija
64/70 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa. Apua

Vierailija
65/70 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvin jaksan. Mun työpäivä on kahdessa osassa ja niiden osien välissä on päivästä riippuen 5-7 tuntia vapaata. Siinä ehtii näkemään päivänvaloa, ehtii käydä lenkillä, hiihtämässä (kun vaan olis lunta) tai vaikka uiimassa jos ulkoliikunta ei nappaa. Ruokaa ehtii tekemään kunnolla, ettei tarvitse turvautua puolivalmisteisiin tai eineksiin. Ja ehtii ostoksille, virastoihin tms. asioita hoitamaan. Tai voi ottaa vaikka nokoset tai ihan kunnon päiväunet.

Vierailija
66/70 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa, että oli tosi huonosti ajoitettu tehdä vauva näin pimeään vuodenaikaan. Seuraavaa voisimme yrittää juhannukseksi.

Vierailija
67/70 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen aamulla klo 08 olin lääkäron eka asiakas hakemassa tämä viikko sairaslomaa.

Klo 17 alkaen katon tv:tä kaiken mitä sieltä tuli eli ei mitään .

Klo 21 imovane naamaan ja nukkumaan.

Heräsin äsken mutta en jaksa nousta edes vessaan vielä.

Näillä mennään tämä viikko ainakin.

Vierailija
68/70 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aivan sama tunne. Tuntuu ettei jaksa yhtään mitään, vaikka yöunetkin ovat ihan hyvänpituiset. Aamulla kun nousee ja saa kahvit keitettyä ja koirat käytettyä pihalla, niin näiden jälkeen voisi vaan mennä takaisin nukkumaan. Liikun ja syön hyvin, mutta silti ei vaan jaksa. Syytän vuodenaikaa. 

Eihän tämä sinänsä ole mikään ihme, kun ulkona on pimeää jatkuvalla syötöllä. Keho luulee, että on yö ja ei lähde käyntiin niin helposti kuin valoisalla.

Vierailija
69/70 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä aika vuodesta on parasta. Illat ovat ihanan pimeitä, kynttilät loistaa, lasten kanssa voi laskea mäkeä, ja tehdä lumitöitä. Joulu on tulossa ja vain pari viikkoa, niin pääsee syömään joulukinkkua. Mua tosin vituttaa aina kesäisin, se aika vuodesta on yksinkerataisesti perseestä. On kärpäsiä, itikoita, ampiaisia, kaiken maailman ötököitä, siitepölyä, paskataudit jyllää, liian kuuma, liikaa valoa, joka laukaisee migreenin, voisin nukkua kesän ohi ja elää vain talvisin.

😁

Vierailija
70/70 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Turusta. Mustaa, märkää ja jos vähän kylmenee niin alijäähtynyttä vettä taikka räntää.

Mä NIIN toivoisin kunnolla lunta ja hyvät pakkaset! Siis niin toivoisin.

En jaksa mitään ulkoilu tai liikunta tai mikään harrastelu. -plääh.

Viime viikonloppuna käytiin mökillä meren rannalla ja jos mahdollista oli vielä märempää ja pimeämpää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän