Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni mies on pahoittanut mielensä äitiyspakkauksen nimestä?

Vierailija
22.11.2017 |

En ymmärrä tätä vauhkoomista

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni paljasti eilen, että masentui vuosiksi minun saamastani äitiyspakkauksesta. Ei ole oikein 14 vuoden jälkeenkään vielä toipunut ja tuntee itsensä alakuloiseksi.

Vierailija
2/16 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tämä nyt olennaisempi asia kuin vaikka "puhemiehestä" vauhkoaminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tunnu eduskunnassa olevan kovin kiire kun ongelmat ovat joku pakkauksen nimi..

Vierailija
4/16 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, eikä yksikään muslimi pahoittanut mieltään betoniporsaista, eikä yksikään kristitty Aku Ankan taskukirjan Kristus-patsaasta.

Mutta ainahan joku voi teoriassa mielensä pahoittaa.

Vierailija
5/16 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan. En osaa kuvitella, että loukkaantuisin missään tilanteessa. Sehän on kaunis perinne jo Suomessa. Toki olen sitä mieltä, että poikkeustilanteissa, kun äitiä ei ole, isän pitäisi saada äitiyspakkaus. En tiedä, saavatko, mutta pitäisi. Sen nimi vain on äitiyspakkaus. Naispuolinen palomieskin on palomies. Mielestäni ihan ok.

Vierailija
6/16 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä niin mieleni pahoitin

Vierailija
7/16 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minä ainakaan. En osaa kuvitella, että loukkaantuisin missään tilanteessa. Sehän on kaunis perinne jo Suomessa. Toki olen sitä mieltä, että poikkeustilanteissa, kun äitiä ei ole, isän pitäisi saada äitiyspakkaus. En tiedä, saavatko, mutta pitäisi. Sen nimi vain on äitiyspakkaus. Naispuolinen palomieskin on palomies. Mielestäni ihan ok.

Naispuolinen (tai miespuolinen) palomies nimenomaan ei enää ole palomies. He ovat nykyään pelastajia juurikin siksi, että nämä sukupuolittuneet termit ovat mennyttä maailmaa. Mutta en ole yllättynyt, että naiset haluavat muutta palomiehen pelastajaksi, mutta vastustavat äitiyspakkauksen uudelleen nimeämistä.

This is feminism.

Vierailija
8/16 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään järkeä koko touhussa.

Miksi pitää joka asiaa mennä sörkkimään?

Ap

Vierailija
9/16 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naispuolinen (tai miespuolinen) palomies nimenomaan ei enää ole palomies. He ovat nykyään pelastajia juurikin siksi, että nämä sukupuolittuneet termit ovat mennyttä maailmaa. Mutta en ole yllättynyt, että naiset haluavat muutta palomiehen pelastajaksi, mutta vastustavat äitiyspakkauksen uudelleen nimeämistä.

This is feminism.

No, kuulostaahan pelastaja hienolta myöskin, mutta onko kukaan palomies, mies tai nainen, loukkaantunut sanasta palomies? Vähän epäilen.

Sinänsä musta on ok, että asioita joskus vähän pohditaan, mutta sitten voi vain todeta, ettei mitään oikeasti ehkä tarvitse tehdä. Me ollaan kasvettu näiden sanojen ympäröimänä, mutta yhteiskunnasta on tullut jo aika vapaa. Naiset oivat olla poliiseja ja miehet ompelijoita. Tämä vapaus vain kasvaa, mutta tokkopa sanoilla on paljoakaan merkitystä lopulta. Asennoitumisella on.

Vierailija
10/16 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mieheni paljasti eilen, että masentui vuosiksi minun saamastani äitiyspakkauksesta. Ei ole oikein 14 vuoden jälkeenkään vielä toipunut ja tuntee itsensä alakuloiseksi.

Jätit siis ehkäisyn pois, tulit salaa raskaaksi ja kerroit miehellesi yllätysvauvasta.

Vierailija
11/16 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla sukupuolineutraali henkilöpakkaus. Vai mitä Marin?

Vierailija
12/16 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua se nimi niinkään kiinnosta, mutta onhan se outoa ettei isä voi hakea pakkausta eikä sitä hänelle myönnetä. Siis suurinosa tavaroistahan on lapselle, miksei isä voi saada sitö pakkausta jos on vaikka alusta saakka yh?

Vierailija
13/16 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tämä nyt olennaisempi asia kuin vaikka "puhemiehestä" vauhkoaminen. 

Minusta tämä on ihan yhtä turhaa vauhkoamista kuin nuo puhemies-, tai palomies-keskustelut.

Vierailija
14/16 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolineutraalius alkaa mennä jo liian pitkälle. Itselleni viimeinen niitti olivat uudet tikku- ukko liikennemerkit. Kaikenlaiseen (kalliiseen) hömppään sitä ryhdytään minimaalisen pienen vähemmistön ja tähän kuuluvien ammattiloukkaantujien takia.

Vierailija
15/16 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ajattelen, että ei kai tuosta haittaakaan ole, siis nimenmuutoksesta. Miten se jaksaa puhututtaa noin paljon? Onhan se kuitenkin koko perheelle se pakkaus, tai siis vanhemmille ja vauvalle, minusta vaikka vauvapakkaus olisi parempi nimi, äitiyspakkaus viittaa mun mielestä siihen, että se pakkaus olisi vain äidille, eli siellä olisi äidille tarpeellista tavaraa, vaikka imetysliivejä ja liivinsuojia. Ei mua tuo entinenkään nimi ole haitannut, mutta ei haittaa vaikka muutetaan. Ei tässä mun mielestä ole kyse niinkään sukupuolineutraaliudesta vaan ihan vaan tarkoituksenmukaisemmasta nimestä. Kautta aikojenhan nimityksiä on muutettu, ei ole enää sairaanhoitajattaria, konttoristeja, lapiomiehiä, pankkineitejä...

Vierailija
16/16 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi