Ostin myskikurpitsan. Mitähän siitä tekisi? Kerro paras reseptisi. Netti on täynnä ohjeita, en osaa niistä valita.
Kommentit (21)
Ostin viime syksynä keittoa varten. Paahdoin ja tein jos mitä. Ei keitto ollut kummoista vaivaan nähden.
Vierailija kirjoitti:
Askartele siitä sielu.
Mistä askarteluohjekirjasta tämä ohje on peräisin?
Vierailija kirjoitti:
Ostin viime syksynä keittoa varten. Paahdoin ja tein jos mitä. Ei keitto ollut kummoista vaivaan nähden.
No kookoskermaa en käyttänyt, kun mulla tulee siitä kurkku paksun tuntuiseksi. Se olisi kyllä varmaan vähän pelastanut tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Askartele siitä sielu.
Mistä askarteluohjekirjasta tämä ohje on peräisin?
Siitä mitä Touko-Poukokin käytti.
Vierailija kirjoitti:
Askartele siitä sielu.
Ohjetta tännekin kiitos, nyt on kiinnostava diy aihe.
Vierailija kirjoitti:
Askartele siitä sielu.
Saisikohan myskikurpitsasta tehtyä itselle varasielun?
Halkaise 4 osaan. Laita uunipellille. Sivele öljyllä, ripottele suolaa päälle. Uuniin 30-60 min, 200 astetta. Itse tykkään syödä lisukkeena kanaa ja fetaa.
Soppa 365 antaa hyvän myskikurpitsakeitto-ohjeen.
No nyt on helppo! Tämän taidan tehdä. Keitto oli mielessä mutta muistin juuri, ettei muu perhe oikein tykkää kookoksesta. ap :)
Vierailija kirjoitti:
Halkaise 4 osaan. Laita uunipellille. Sivele öljyllä, ripottele suolaa päälle. Uuniin 30-60 min, 200 astetta. Itse tykkään syödä lisukkeena kanaa ja fetaa.
Aika miedonmakuista tosiaan, kuten kaikki kurpitsat.
Myskikurpitsa-vuohenjuustokeitto! Käytin itse yrttimaustettua vuohenjuustoa, mutta mikä vain käy.
Ihminen joka huvikseen ostaa jonkun eksoottisen hedelmän tai vihanneksen on mielestäni erittäin hyvällä tavalla hellyyttävä.
Myskikurpitsa on tosi herkkua, onnittelut valinnasta. Ja tietenkin myös kausi- ja lähiruoan suosimisesta (oletan että oli suomalainen).
Tää on tosi hyvä:
http://www.vaimomatskuu.com/kasvisruuat/vegaaniset/syyssalaatti-hapanka…
Voi vähän soveltaa, jos ei ole kaikkia aineksia.
Ihan vaan leikkaat sen poikittain n. 1,5-2 cm:n viipaleiksi (leikkaa kuori paistamisen jälkeen niistä joka viipaleesta erikseen, koska irtoaa helpommin paistamisen jälkeen) sitten vain mausteita niiden päälle :esim. paprikajauhetta, tietysti hieman suolaa ja vähän mustapippuria jauhettuna -nämä riittävät jo hyvin.
Mozzarella-juuston viipaleita voi myös tarjoiluehdotuksessa käyttää lisäksi makua antamaan , ja esim. täytettyjä vihreitä oliivejakin .
Näinkin yksinkertaisestikin siitä voi siis tehdä ihan maistuvan aterian ja voithan ensi kerralla...
...näin siihen aluksi ensin hedelmänä ja ruoka-aineena tutustuttuasi, voit sitten seuraavalla kerralla tehdä myskikurpitsasta jonkun hieman enemmänkin valmistusta vaativan aterian ja tarttua johonkin haasteellisempaankin ruokaohjeeseen siitä.
Kuori ja pilko lohkoiksi uunijuuresten sekaan, se on kaikkein helpoin :)
Itse tein niin, että pilkoin myskikurpitsan, perunaa ja porkkanaa kuutioiksi, lisäsin hiukan öljyä ja maustoin chilillä ja paahdoin uunissa. Lisäksi keitin tomaattikeiton ja lisäsin sitten paahdetut kasvikset lautaselle keiton sekaan. Vähän ehkä hifistelyä, mutta maistui hyvältä.
Kiitos paljon kaikille! Kivoja vinkkejä! ap :)
Päästä se vapaaksi. Se lentää onnellisena etelään lajitoveriensa ja muiden lintujen kuten myskisorsien tykö.
Keitto paahdetusta myskikurpitsasta kookoskemalla, Nam!