kyllä on tupakan ostaminen tehty vaikeaksi
Jos minä pari kertaa vuodessa ostan askin, haluaisin tietää mitä on tarjolla ja mistä numerosta painaa. joka kaupassa eri merkit eri numeroilla ja Lidlissä ei ole edes numeroita, sitten pitää kysellä onko sitä ja tätä, ei ole, no joo, no mitä on. Tajuaako ne jotka tämänkin typerän päätöksen ovat tehneet, miten paljon tämä vaikeuttaa kassan työskentelyä ja hidastaa jonoja, tulee itsellekin nolo olo kun pitää kysellä mitä merkkiä sitten on ja onko sitä ja tätä väriä ja jos ei ole niin mikä olisi lähinnä sitä ja mikä on halvin merkki. Saakeli.
Ja niissä paikoissa missä on se automaatti, miksei sen kyljessä voi olla merkit ja niiden numero lapsulla nätisti, ettei pidä aina vaivata kassaa ja kysellä "anteeksi millähän numerolla löytyy sininen äl ämmä?".
Ketä tässä yritetään huijata, että jostain sermin takaa salamyhkäsesti pitää tupakka ostaa. Olisi rehellisesti siinä näkyvillä kuten ennenkin, säästäisi jonoja ja kassan työtä. Tai olisi edes lappu, missä on merkit esillä. Vai onko sekin liian laitonta.. uuuuu... tupakkapoliisi tulee ja antaa piiskaa.
Jos noin hämäräksi pitää asia naamioida, niin lopettaisivat myynnin kokonaan. En halua vaikuttaa rikolliselta kun ostan tupakka-askin. Kerrankin yksi vanhempi takana jonottava mies tokaisi "lopettaisit sinäkin!"... jep jep, yritin sopertaa etten edes polta kuin joskus ja jouluna, mutta mikä pointti siinäkin oli, mitä se sille kuului.
Kommentit (66)
Joo. Mä ostan kanssa ehkä 2 askia vuodessa. Jos sitäkään.
Kylläpä oli rikollinen olo viimeksi.
Sitten piti arvuutella mitä merkkejä ylipäänsä on.
Naurettavaa pelleilyä! Jos myynti on noin vaikeaa, niin voi kai sen lopettaa kokonaan sen sijaan että kiusataan asiakkaita.
Hyvä pointti niiden automaattien hintakin.
Minä ostan yleensä vain pikkukaupoista, kioskeista tms. paikoista, joissa aski pyydetään myyjältä.
Vierailija kirjoitti:
Tupakan polttaminen on typerää keuhkojen ja terveyden vapaaehtoista tuhoamista. Uusimman tutkimuksen mukaan uudet verihiutaleet eivät synny pelkästään luuytimessä vaan myös keuhkoissa. Eihän siitä tupakasta tule edes känniin niinkuin vaikkapa kaljasta. Ihan tarpeeton tuote ja silti miljardibisnes. Sairasta.
Eikö tuokin ole ihan liian raskasta huolehtia toisten keuhkoista ja terveydestä. Eihän tupakointi tietenkään ole järkevää, tietäen sen itse tupakoitsijakin mutta on täällä paljon muitakin asioita missä ei ole mitään järkeä.
Ison kaupungin keskustassa koko ikänsä asuneella olen kuullut olevan yhtä saastuneet keuhkot kuin tupakoitsijallakin.
En minäkään tiedä niistä merkeistä enää mitään ja sillä ostan sitä yhtä ja samaa merkkiä. Hinnan nousun takia olen koittanut vähentää ja siirryin sätkä tupakkaan.
Ajattelin juhlistaa syntymäpäivää konjakilla ja siihen sopivalla piipputupakalla.
Lähikaupasta saa sätkätupakkaa ja sätkäpaperia... Parempi piipputupakka, oikea sellainen, löytyy 500 km päästä. Ei voi tilata postitse. Konjakit kyllä tuli laivalla ja kuohuvat pakettiautolla. Ne tuotiin kotiin asti. Piipputupakalle pitää löytää ostoagentti. Onko rehellisiä Tamperelaisia enää olemassa? : )
Nyt se on nähty.
Mömmöjä saa ostettua Suomessa helpommin kuin topan piipputupakkaa.
Wiinaa voi tilata vaikka mistä, mutta tupakkatoppa on kansantaloudellinen uhka. Taidan tyytyä taas vichyyn ja täyden käden värikirjoon pieniä pillereitä.
Terveiset teille senkin terveysputinistit.