Minkä astiaston haluaisit itsellesi jos raha ei olisi este?
Kysymys otsikossa :) Perustelut kiinnostaa myös!
Kommentit (68)
Jos tarvitsisin niin hankkisin jotain värikästä vaikka Rörstrandin Kulinaran.
Villeroy Bochilla oli kaunis astiasto, jota pitkään himoitsin. Sitä oli sekä hopeanharmaana että kultaan vivahtavana, klassinen ja elegantti juhla-astiasto. No nyt ei sitä löydy. Ylipäätään klassisen kauniit, hillityt astiastot tuntuvat kadonneen jonnekin riemunkirjavien viidakko- ja paratiisi-iloittelujen ja "modernien" kulmikkaiden tai kiemuraisten muotoilujen tieltä (väsynyt new wave).
Ostavatko ihmiset oikeasti noita kiemuraisia kahvikuppeja ja solmussa olevia lusikoita? Ja käyttävät?
Vierailija kirjoitti:
Villeroy&Boch Old Luxemburg
Minulla on tätä kohtalaisen kokoinen astiasto. Olen edelleen vuosien jälkeenkin tyytyväinen. Tarvisin kivemman arkiastiaston. Nyt on Teemaa ja sekalaista kuppia.
Kynttiläillallisia varten minäkin ottaisin nuo royal doultonit (with the hand-painted periwinkles).
Perusastioita on kaapit täynnä loppuelämäksi.
Vierailija kirjoitti:
Pentikin tunturi, vai mikä sen nimi onkaan. Pidän kovasti hirvistä ja nuo porot saavat kelvata, kun tuskin löytyy sellaista kauniin yksinkertaista astiastoa, missä on hirviä?
Saaga-sarja taitaa olla kyseessä?
Oma suosikkini koska poro- ja poronsarviteema sopii itselleni. Suomalainen sarja.
Minulla on jo juomalasit ja kahvikupit ja ruoka-astioitakin haluaisin. Raha ei suoraan ole esteenä, vaan tilanpuute ja toimivat ja ehjät vanhat astiat. Kalliita sarjojakin voi kerätä vähän kerrallaan.
Sarjan rinnalle sopivat monet muut vaaleat astiat ja väriä saa pöytäliinoin ja servetein.
Hauska ketju, kiitos siitä. Enpä ole lähiaikoina astioita ajatellut, (kaapit täynnä), mutta näistä ketjussa mainituista annan ääneni Swedish gracelle. Erityisesti syvänsinisenä.
Todennäköisimmin ostaisin hyväksitodettua Kermansaven Oliivia lisää kaikissa väreissä.
Rörstrand Swedish Grace. Aivan ihanaa sarjaa!
Kyllä se vähän kuuluu jo yleissivistykseen tietää, mitä piilee sanaparin
royal doultons (with the hand-painted periwinkles)
takana. Hämmästyttävän moni ei tunnu tietävän.
Ja nättejähän ne toki on. Mulla itsellä on isoäidiltä peritty Myrna-astiasto, äidiltä perityt Teema- ja Arctica- ja Paratiisi-astiastot. Että on kippoa ja kilinää.
Vierailija kirjoitti:
En ole kiinnostunut astiastoista. Jos valita pitäisi, valitsisin varmaankin Birger Kaipiaisen suunnitteleman Paratiisi-astiaston.
Meillä on Paratiisi jokapäiväisessä käytössä. Ihmeellisen kestäviä tuntuvat olevan. Iittalan teemat naarmuuntuvat hetkessä, ne jouduttiin myymään kirpparilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vähän kuuluu jo yleissivistykseen tietää, mitä piilee sanaparin
royal doultons (with the hand-painted periwinkles)
takana. Hämmästyttävän moni ei tunnu tietävän.
Ja nättejähän ne toki on. Mulla itsellä on isoäidiltä peritty Myrna-astiasto, äidiltä perityt Teema- ja Arctica- ja Paratiisi-astiastot. Että on kippoa ja kilinää.
Toiveuusintana Bukeen Hyacinttia telkkuun kun näyttää unohtuneen.
Sellainen Qing-dynastian aikainen 12 hengen täydellinen punaista posliinia oleva astiasto kelpaisi minulle, jos raha kerran ei ole este.
Vierailija kirjoitti:
Royal Doultonin.
Tätä ei varmaan tarvitse perustella.
Miksi ei tarvitse perustella? Ihan tuntematon 🤔
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa kuvaa.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.barneb…
Miksi, en tykännyt.
Meillä on ollut jo parikymmentä vuotta jokapäiväisessä käytässä, arjessa ja juhlassa, Villeroy & Boch joku astiasto, mutta nyt oon haaveilut uudesta. Täällä mainittu Royal Doulton on käynyt usein mielessäni, ja olen katsellut niitä netistä. Meillä on Wedgwoodin ruokalautassarja (matala-, syvä- ja voileipälautanen) kuudelle, mutta harvoin ollut käytössä.
B Kaipiaisen Paratiisin halusin ja hankin. Lusäksi ostin 8 hengen valkoisen Villeroy&B:n. Uusimmat Paratiisit vaan on huonompaa laatua kuin ennen, kaksi uudempaa ruokalautasta haljennut mikrossa.
Voi jeesus mitä materialisteja te akat ootte! Meillä on ihan perus ikeaa astiastot ja riittää vallan hyvin, vaikka rahaa olisi kalliimpaakin ostaa.
Haluaisin Luumu-sarjan (piippuleima) maitokannun
Tämän minäkin haluaisin!