Mikä on tällä hetkellä suurin ongelmasi?
Minkä tasoisia huolesi/murheesi/ongelmasi ovat tällä hetkellä? Mikä on suurin? Uskon itse, että ihmisellä on aina tarve etsiä ja ratkaista ongelmia tai "ongelmia", joten tavallaan ne mittaavat onnellisuuden tasoa. Oletteko samaa mieltä?
Itsellä suurin ongelma on tällä hetkellä oma mielenterveys eli masennus ja voimakas ahdistus. Syömisen kanssakin on jotain häikkää. Tämä aiheuttaa ongelmia ja lieveilmiöitä sitten kaikilla muillakin elämän osa-alueilla, opinnot tai muut tulevaisuuden pitkäjänteiset suunnitelmat eivät etene ja vaikea nauttia mistään, tuntuu että ne ahdistuksen täyttämät huonot päivät valuvat elämästä "hukkaan". Kuitenkin olen onnellinen, että nämä ovat ainakin teoriassa sellaisia asioita jotka voi ratkaista tai joihin voi saada ainakin helpotusta ajan kanssa, enkä ole esim. fyysisesti parantumattomasti sairas. Ehkä minun kuuluu oppia tästä jotakin onnellisuutta arvokkaampaa, ehkä näin on tarkoitus enkä vain saa antaa periksi. Mites teillä?
Kommentit (50)
Ja mun nimellä on tehtailtu ties mitä....
Tsemppiä vaan itselles. Ne viestit on tasan tarkkaan noilta.
Omat läskit plus työttömyys. Kumpaakaan ongelmaa en saa ratkottua,vituttaa ja itkettää oma saamattomuus ja kelpaamattonuus
Tämä on tietyille ihmisille pelkkää leikkiä.
Siitä joutuu vastuuseen. Olenhan jo valmiiksi masentunut. Etkö tiedä?
Olisikohan sellainen, etten osaa päättää teenkö iltaruoan (nakkikeitto) kattilassa vai kasarissa.
Miten jaksan tehdä ison evaluaation loppuun, pakko saada tänään valmiiksi mutta väsyttää. Muuten elämä todella onnellista vaikka välillä työ liiankin haasteellista,
Vierailija kirjoitti:
Ja mun nimellä on tehtailtu ties mitä....
Kerro vähän mitä se voi auttaa muitakin täällä.
Jaakko on niin paskainen ja ylimielinen sen prinsessansa kanssa.
Palvokaa nyt sitä.
En osaa päättää joisinko huomenna viinaa vaiko koktaileja. Kyllä työttömän sinkun arki on raskasta.
Tahdon että mut jätetään nyt rauhaan.
Täs lähtee pian loputki mielenterveys.
Sosiaalinen paine pakottaa, jos ei muu.
Vireillä oleva avioero, kahden läheisen vakava sairaus, yhden pahaksi mennyt alkoholismi ja oma ihastuminen työkaveriin. Vielä mahtuisi, perussyksy.
Vierailija kirjoitti:
Yksi suurimmista ongelmistani on se, että tietyt henkilöt ovat puhuneet paikkansapitämätöntä paskaa ja jatkan tätä niin kauan kunnes saan sen oiottua. Sitten saan rauhan näin runoollisesti sielulleni.
Tomi, nyt kandeis olla vähän aikaa ihan hiljakseen...
Lapsettomuus. Kaikki puitteet kunnossa, mutta pelottaa että edes lääketiede ei anna apua lapsettomuuteen.
Ei mitään ongelmia.
Mutta tuo kakkelinpuhumisjuttu on tuolla aiemmalla painostavan ahdistava juttu. Tee itsesi vuoksi vaan miltä tuntuu- olet velkaa sen itsellesi. Muuten masennut ! Tsemppiä sinulle!