Miten saada mies rakastumaan uudelleen?
Meidän suhde alkoi väljähtyä siinä vaiheessa kun tulin raskaaksi. Silloin alkoi pikkuhiljaa tulla ongelmia seksielämäämme ja pisimmillään selibaatit sen jälkeen olleet 6kk mittaisia. (2 pitkää kautta).
Nyt elämme lähinnä kaverisuhteessa, jossa joskus (kerran kuukaudessa, toisinaan paljon harvemmin) seksiä. Seksi sinänsä ei ole ongelma, vaan nautimme siitä molemmat. Mutta syvyyttä tarvitsisimme suhteeseemme enemmän.
Emme enää keskustele muusta kuin lapsesta ja romanttisia hetkiä ei oikeastaan ole, ellei seksiä niiksi lueta. Ei tanssia, jos syömme " romanttisesti" ulkona, silloinkaan emme juuri juttele vaan odottelemme ruokaa ja keskustelemme siitä miltä ruoka maistuu......
Antakaahan parhaat vinkkinne käyttöön, haluan pelastaa parisuhteeni.
Kommentit (11)
Eikös se Dr. Phil ole useaan otteeseen kommentoinut ko. ongelmaa...Ole toiselle hyvä puoliso, niin se toinenkin alkaa olla sinulle. Eli nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja järjestät romanttisen illan teille, olet kiinnostunut hänen kuulumisistaan, koskettelet ohimennen hellästi tai viettelevästi...mitä vain. Pikku hiljaa alkaa mieskin tekemään samoin ja kohta jo suhde kukoistaa!
kyllä elämä enimmäkseen on arkea, ja sitä parisuhteen tulisi kestää. Toki tarvitaan juhlaakin, mutta jos parisuhteessa menee huonosti, ei se yhdellä kylpyläviikonlopulla vuodessa korjaannu. Toisen huomioonottaminen ja asioista aidosti kiinnostuminen, hellyys ja läheisyys ihan tavallisessa arjessa, ja se, että kuuntelee, mitä toiselle kulloinkin kuuluu; näillä eväillä meillä on pärjätty toistakymmentä vuotta.
taidat siis puhua siitä, että vieraannutte toisistanne. Kommunikaatiossa on monia eri tasoja. Syvin taso, todellinen ystävyyssuhde syntyy siitä, että puhuu omista " TUNTEISTA" .
Esim. HNMKY:n avioliittoleireillä pareille annetaan keskustelutehtäviä. Syvällisiä aiheita, joissa pitää paljastaa ajatuksiaan ja tunteitaan. Tämä lähentää.
Mites ois jos aloittaisitte keskustelemalla tilanteestanne: tyydyttääkö se teitä, mikä olisi ideaalisuhde, mitä ideaalisuhteessa tapahtuisi, miltä tämä hetki tuntuu, mitä pelkäätte...?
Mutta mieti, mitä sinä haluat, mikä tekee sinut onnelliseksi... Ja elä sen mukaisesti. Olet varmaan muuttunut paljon niistä ajoista, kun miehesi kanssa tapasitte ja rakastuitte. Millainen olit silloin? Millainen miehesi oli? Mitä teitte, mistä asioista nautitte?
Muutos alkaa aina ihmisestä itsestään. Toista ihmistä et voi muuttaa. Mutta toinen ihminen voi reagoida sinun muutokseesi positiivisella tavalla. Mieti siis, mitä sinä voit tehdä ilahduttaaksesi itseäsi ja sitä kautta myös miestäsi :)
Tsemppiä!
Olen siitä aivan varma.
Parisuhdeterapiaan varasin ajan tänään, olemme siitä puhuneet joskus miehen kanssa ja tulee sinne vastentahtoisena :( Mutta tulee kuitenkin.
Se terapia-aika on vasta kuukauden päästä kylläkin.
Minä annan hellyyttä ja läheisyyttä miehelle, mutta hän tuntuu vaan joka hetki vetäytyvän kauemmaksi ja kauemmaksi minusta. Hän ei enää vastaa hellyyteen samalla tavalla ja on myöntänyt, että hän ei enää tunne samoin kuin minä. Olemme niin eri aaltopituuksilla tällä hetkellä.
Minä rakastan miestäni ja osoitan sitä hänelle kyllä päivittäin arjen keskelläkin, mutta hän tuntuu nykyisin lähinnä vaivautuneelta.
En vain oikein tiedä mistä aloittaa tämän parisuhteen korjaamisen (muutoin kuin sillä terapialla).
En ole nalkuttava luonteeltani ja meistä kahdesta se on lähinnä mies joka toisinaan nalkuttaa. Hän on siistimpi kuin minä ja häntä ärsyttää se että jätän usein kaapin ovet auki (yritän kyllä muistaa ne nykyään) ja jätän astioita työpöydälle tai sohvapöydälle tms. En tietenkään tahallani, mutta lapsiperheessä tulee usein kiirettä ja kiireessä unohtuu sitten nuo pikkujutut, jotka miehelle tuntuu olevan maailman suurimpia murheita. :( Tämä onkin mieheni ainoita huonoja puolia. Toinen on keskustelutaidottomuus joka vaan pahenee.
Miehen syntymäpäivät lähestyy ja ajattelin silloin keksiä meille jotain erityistä. Ei mielellään pelkkää hotellimatkaa vaan jotain yhteistä puuhaa. Olisiko ideoita?
AP
harrasta, matkusta, shoppaile, tapaa ystäviä-ole kiinnostava. jos mies hluaa jotain muuta niin sillehän et voi mitään, mutta älä rupea uhriksi, älä lopeta elämistä vaikka kumppani onkin nyt " eri vaiheessa" . Pitkään liittoon mahtuu monta hyvää vuotta monta huonoa, näin se vaan on. Mutta huolehdi itsestäsi myös noina huonoina vuosina!
Olen itse ollut joskus 15 v sitten hnmky:n avioliittoleirillä ja se leiri on kuuluisa siitä, että puolisot rakastuvat toisiinsa uudelleen.
Muistini sopukoista kaivelen, että heidän oppinsa rakenne on siinä, että miehen ja naisen tarpeet ovat erilaiset. Ja jotta suhde voi hyvin, pitäisi puolisoiden pystyä täyttämään nämä tarpeet edes jossain määrin.
En muista tarkkaan, mitkä ovat miehen tarpeet. Ja niistä voi olla eri mieltä tai ne voivat vaihdella ihmisestä riippuen. Uskon kuitenkin, että jutussa on ideaa.
Yksi tarve oli seksuaalisuuden tarve (naisella se oli lähinnä läheisyyden tarve), yksi oli viehättävän puolison tarve.
Minulle oli merkittävä löydös se, että usealla miehellä on yhteisten harrastusten tarve. Minun mieheeni saa kuka tahansa kontaksi urheilun kautta... myös minä.
Valitettavasti en muista muita tarpeita. Voisit googlettaa " his needs" tms.
:D Kiitos tuosta his needs vinkistäkin.
seksiä
seksiä
seksiä
Miehet on vaan sillälailla päinvastaisia kun naiset, että kun ne saa tarpeeksi usein niin sit alkaa se puhuminenkin luistaa paremmin. Naisethan haluaa ensin puhua ja sit vasta tekee mieli. En yritä sanoa että miehen kuuluu saada ja naisen kuuluu antaa ja sitä soopaa. Tarkoitan vaan, että jos haluat parantaa tilannetta ihan itse, niin kokeile vaan vietellä isäntä muutaman kerran viikossa vaikka sun ei niin tekis mielikään.
Tästä neuvosta ei vissiin kaikki tykkää - sori - mutta se toimii : D
KAIKKI miehet ei ole seksin nälkäisiä ymmärsin ettei ap:n mies ja ainakaan ei minun mies! Joten pidä neuvosi vaan!
Seksi ei pelasta maailmaa, eikä jokaista parisuhdetta.
onko miehelläsi toinen nainen