Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hel*etin naapurit! Millaiset välit teillä (rivitalo/kerrostalo) asujat on naapureihinne?

Vierailija
22.04.2006 |

Tervehdittekö vain pikaisesti naapureitanne ja ette välttämättä edes tunne kaikkia naapureitanne?

Vai oletteko tiivis yhteisö?

Itselläni on 3 epämieluisaa kokemusta naapureista. Olen yrittänyt aiemmin olla ystävällinen naapureille, mutta ystävällisyydestä on aina ollut negatiivisia seuraamuksia.

1. Rivitaloasuntomme naapurit käyttivät meidän asuntoamme lopulta kuin omaansa, tulivat aina kyläilemään kun muita ystäviämme vieraili, kävivät jääkapillamme ottamassa syötävää, polttivat tupakkaa pihallamme, asuivat luonamme lähes. Lopulta tilanne kärjistyi naapurin miehen käydessä minuun käsiksi. Me muutimme.

2. Seuraavassa rivitaloasunnossa olimme hieman varovaisempia, mutta ystävyttyttyämme naapurimme kanssa tilanteet johtivat toiseen. Aluksi oli yhteiset kimppakyydit työpaikoille/kauppaan yms. Lopulta hekin alkoivat esim. lupaa kysymättä tarjota vierailleen meidän asunnosta yöpymispaikkoja ym. Alkoivat majailemaan mökillämme, -kutsumatta ym. Viattomasta sokerin lainaamisesta siis tälläinen soppa. Muutimme.

3. Seuraavan asuntomme naapuri oli alkoholisti. Yritimme olla hänellekin ystävällisiä ja keskustella pihalla " small talkia" säästä ym. Hänkin tulkitsi ystävällisen eleen sitten siten, että alkoi pyytämään juoppokuskikyyditystä taajamaan, tuli heti töistä tultuamme kyläilemään luonamme ja istui iltaa koko illan.... Muutimme.

4. Nyt asumme kerrostalossa, sanomme vain hein naapureillemme ja pakenemme paikalta. Emme osallistu taloyhtiön toimintaan ja aaaah.... olemme saaneet oman elämämme takaisin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koirista tms saatan muutaman sanan vaihtaa. Emme kaveeraa mutta tulemme toimeen. Rivarissa asutaan kans.

Vierailija
2/7 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan teissä jotain vikaa, kun noin monessa paikassa on teille noin käynyt..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannata ryhtyä, siitä ei seuraa kuin hankaluuksia. Meillä on naapurin 4v poika jatkuvasti hoidossa. Äiti yh ja vetää viinaa joka toinen viikonloppu aamusta iltaan. Sukulaisia ei ole ja isä ei välitä. Meneehän se tuossa joukon jatkeena, sääliksi käy vaan poikaa, kun äiti hoippuen hakee kotiin.

Vierailija
4/7 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olisikohan teissä jotain vikaa, kun noin monessa paikassa on teille noin käynyt..?

Hiukan outoa on asustaa " yhteisössä" ilman isompaa kontaktia naapureihin, jotka kuitenkin näin lähellä asuvat. Pelkäämme vain, että ystävällisyytemme tulkitaisiin taas väärin ja sitä jopa käytettäisiin (tahallaan/tahattomasti) hyväksi. Olemme miettineet, että kun Suomessa on paljon yksinäisyyttä, niin ehkä olemme olleet se sosiaalisen verkostomahdollisuuden tuojia näille ihmisille??? Tai ehkä meissä todellakin on jotain vikaa.... T. AP

Vierailija
5/7 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ap: ssa ole muuta vikaa, kuin liiallinen kiltteys. Pitää oppia sanomaan EI, itse olen juuri oppinut sen, suuttukoon jos ei miellytä. En naapureitten vuoksi pakkaisi kassejani. Sitäpaitsi juurihan AP sanoi, ettei ryhdy samalle linjalle.

Vierailija
6/7 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäisin grillaamme paljon yhdessä, sovitaan etukäteen mitä kukin tuo. On todella mukavaa, lapsilla seuraa toisistaan ja äideilläkin juttuseuraa.

Vierailija
7/7 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ettei antaisi lasta äidilleen. Muulloin äiti hoitaa lastaan tunnollisesti. Sitä ilmoitusta olen kyllä harkinnut, mutta äiti itse pitää alkoholin käyttöään, rentoutumisena.