Sepram kokemuksia?
Ensimmäinen viikko puolikkaalla tabletilla eli 10mg/vrk, sen jälkeen 20mg/vrk. Onko millaisia sivuvaikutuksia ja auttaako ahdistus/paniikkihäiriöön?
Ensin kylläkin kokeilen pilatesta ja jumppaa niska- ja hartiaongelmiin, koska osa oireista voi johtua siitä. Lääkäri ei oikein tiennyt, johtuuko jumitus henkisistä asioista vai toisin päin. Tosin en paniikkihäiriötä ihmettelisikään, sen verran vaikea vuosi takana.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen tunteettomuus/tunnekylmyys, mikä nyt ei ole huono asia, koska halusin alunperin eroon siitä tunnemaailmasta, jonka vuoksi syön sepramia.
Jep, ei harmittanut edes avioero yhtään kun näitä veti. Täysin kylmä ja tunteeton kaikkia kohtaan.Eikä oikeastaan muista paljoakaan mistään mitä silloin tapahtui... oli helpompaa kun lopetti, vaikkakin sitten oli niitä mielialaongelmia.
Niin ja laihduin monta kiloa, ei tarvinnut syödä kun ei tuntenut edes nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen tunteettomuus/tunnekylmyys, mikä nyt ei ole huono asia, koska halusin alunperin eroon siitä tunnemaailmasta, jonka vuoksi syön sepramia.
Se on näköjään yksilöllistä - itse en ole huomannut tuollaista piirrettä eikä lihomistakaan ole ilmaantunut.
Tasaa tunnevaihteluita ja vaikutti esim. Alkoholitoleranssiin itselläni niin, että huomasin pystyväni juomaan enemmän tulematta humalaan. Orgasmin saaminen oli lähes mahdotonta. Puoli vuotta riitti ja lopetin käytön melko seinään ilman suurempia lopetusoireita. Sain elämäni tasaisuuden ja sitä kautta kirkkaampien ajatusten avulla ojennukseen niin, että masennukseni hälveni vähitellen pois.
Käyttäjä7272 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ei harmittanut edes avioero yhtään kun näitä veti. Täysin kylmä ja tunteeton kaikkia kohtaan.Eikä oikeastaan muista paljoakaan mistään mitä silloin tapahtui... oli helpompaa kun lopetti, vaikkakin sitten oli niitä mielialaongelmia.
Mä en allekirjoita tuota tunteettomuutta, itse syönyt jo 14 vuotta 40 mg tuota läääkettä, mutta kyllä mulla on kaikki tunteet pelissä ja pirteänä olen pysynyt. Tuo jossain mainittu vajoamisen tunne tulee silloin tällöin, muttei tunnu olevan mitään kovin vakavaa.
Käyttäjä7272 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei.... Pelottavaa. :/
- ap
Olen kuitenkin yllättynyt, kuinka paljon tällä lääkkeellä on positiivisia kokemuksia. Lääkärikin sanoi kyllä, että monelle on sopinut ja tämä ei ole yhtä vahvaa kuin monet, nostaa lähinnä serotoniinitasoja.
- ap
Huippulääke,mutta jouduin lopettaa kun paino ja ruokahalu vaan kasvoi samaa tahtia annoksen noston kanssa. Myös alapää meni tunnottomaksi ja hikoilin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Huippulääke,mutta jouduin lopettaa kun paino ja ruokahalu vaan kasvoi samaa tahtia annoksen noston kanssa. Myös alapää meni tunnottomaksi ja hikoilin paljon.
Kuinka paljon sulla nostettiin?
- ap
10mg oli aluksi,sitten 20,30 ja40 lopulta.. Ruokahalu oli sitä luokkaa että olis voinu syödä ovien karmit mennessää..
Teki kylläkin tuo lääke minusta sosiaaliSen ja puheliaan,normaalisti olen kaikkea muuta.
Paniikit hävis,pelot myös,sekä itkuherkkyys lähti,tosin itkua ei tullu vaikka ois halunnu. Ja niin..myös punastelut loppui.
Sinänsä pelottava lääke että kun ekan kerran käytin jonkin aikaa,vuosia sitten,niin hermoja mulla ei ole ollut sen jälkeen ollenkaan. Raivoan pienestäkin,ja nollasta sataan hetkessä. Lienee joku vaurio 😕
Vierailija kirjoitti:
10mg oli aluksi,sitten 20,30 ja40 lopulta.. Ruokahalu oli sitä luokkaa että olis voinu syödä ovien karmit mennessää..
Teki kylläkin tuo lääke minusta sosiaaliSen ja puheliaan,normaalisti olen kaikkea muuta.
Paniikit hävis,pelot myös,sekä itkuherkkyys lähti,tosin itkua ei tullu vaikka ois halunnu. Ja niin..myös punastelut loppui.
Sinänsä pelottava lääke että kun ekan kerran käytin jonkin aikaa,vuosia sitten,niin hermoja mulla ei ole ollut sen jälkeen ollenkaan. Raivoan pienestäkin,ja nollasta sataan hetkessä. Lienee joku vaurio 😕
Oho..... Vau. :/ Itse olen aika lääkekriittinen, mutta tämä Sepram nyt on ehkä pakko kokeilla. Keskusteluapua olen syksyllä saanut, mutta tuntuu ettei se ole riittänyt.
- ap
Luulin, et tääl ketjus puhutaan spermasta anagrammil.
Vierailija kirjoitti:
Hahah, sitähän minä naureskelinkin lääkkeen nimen lukiessa.... :D Nyt pelottaa, että huudahdan apteekissa jotain "TULIN HAKEMAAN SITÄ SPERMAA!"
- ap
Vierailija kirjoitti:
Hui. :0