Juon vain vettä ja olen aikuisihmisenä siis joku aivan friikki? Miksi kaikkien pitäisi juoda kahvia, olutta, viiniä, teetä tai mehua?
En ole koskaan oppinut juomaan kahvia. Enkä teetä. En ole ikinä pitänyt mistään mehusta. Hiilihapolliset limut saavat vatsan sekaisin. Alkoholia olen juonut, mutta senkin lopettanut. Olut oli pahaa, siideri ei maistunut sekään hyvältä. Viinistä pidin, mutta jo kahdesta lasista tuli päänsärkyä, enkä lopulta kaivannut ruoan kanssa edes sitä yhtä. Maitoakaan en juo, vaan saan kalsiumin ruoasta.
Juon vettä. Kylmää tai huoneen lämpöistä. En oikeasti halua tai kaipaa mitään muuta ikinä. En ravintolassa, en kylässä, matkoilla, missään. Joudun aina hirveän tentaamisen kynsiin, kun en oikeasti juo mitään muuta. Isännät ja emännät kylässä ovat ihan hätää kärsimässä, kun eivät pysty tarjoamaan minulle mitään juotavaa. Vesi ei jostain syystä kelpaa, kun pitää olla jotain muuta. Ravintolassa yritetään tyrkyttää tavallisen hana- (tai pullo-)veden sijasta jotain hiilihapollista tai kivennäisvettä tai tyrkätään edes jotain sitruunaviipaleita ja jäitä sekaan. En tarvitse niitä!
Olenko ainut aikuinen koko maailmassa, joka juo vain vettä?
Kommentit (39)
Vierailija wrote:
Itse juon vain vettä ja vihreää teetä. Ei ole ollut mikään ongelma kellekään. Muut juomat kun on aika epäterveellisiäkin.
Kahvilla on hyviä terveysvaikutuksia.
Mua ei kiinnosta mitä juot. Miksi kuvittelet, että sua pidetään friikkinä sen takia? Ootko lapsi?
Vierailija wrote:
Kahvi ja tee ovat terveyttä edistäviä.
Enpä tiedä kahvin terveellisyydestä. Omassa suvussa ainakin moni sukulainen on saanut vuosikymmeniä jatkuneesta kahvinjuonnista keski-iässä pahoja vatsavaivoja ja lopettanut siihen.
Vierailija wrote:
Ei pelkässä veden juomisessa ole mitään oikeesti outoa. Tää on sitä samaa luokkaa kuin ne jotka kummastelevat silmät päästään että "Ai ETKÖ JUO ALKOHOLIA????".
En välitä kaljasta enkä viinasta, mutta pelkkä veden juominen tuntuisi aika yksipuoliselta. Jos raittiina ihmisenä eksyisi joskus ns. kosteisiin illanistujaisiin, niin pahimmillaan ainoa tarjolla oleva alkoholiton vaihtoehto on luultavasti raanavesi. Jos juon vettä, niin haluan sen olevan mahdollisimman kylmää mitä varten pidän satunnaisesti vesilasia jääkaapissa. Sen vuoksi en ymmärrä miksi jotkut kuljettavat mukaan lämmintä vettä pullossa yhtä vähän kuin haluaisin juoda lämmintä cokista.
Kun käyn ruokakaupassa, niin tavallisesti toinen muovikassi on varattu pääosin juomille kuten kurrille ruokajuomana, täystuoremehuille ja cocacolazerolle. Muuten juon aamuisin teetä, iltapäivisin pari kuppia kahvia, ja joskus satunnaisesti kaakaota ja glögiä. Kofeiini tehoaa paremmin kuin juo kahvia vain iltapäivisin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kahvi ja tee ovat terveyttä edistäviä.
Enpä tiedä kahvin terveellisyydestä. Omassa suvussa ainakin moni sukulainen on saanut vuosikymmeniä jatkuneesta kahvinjuonnista keski-iässä pahoja vatsavaivoja ja lopettanut siihen.
Vatsavaivoja tulee varmaan joo, jos sitä kahvia kittaa koko ajan. Riippuu vähän siitä mitä muuta suuhusi pistät. Kahvi itsessään ei ole terveydelle haitallista vaan päinvastoin. Vanhempana joutuu lopettamaan myös maidon juonnin ja monen ruoan syömisen kun vasta ei enää kestä. Normaali osa elämää.
Vierailija wrote:
Mä en henkilökohtaisesti ymmärrä kaltaisiasi ihmisiä vaan ajattelen, että juomapuoli on jäänyt pikkulapsen tasolle. Olen pahoillani.
Sinun ajatusmaailmasi on jäänyt vauvaikäisen tasolle, ihan hävettää puolestasi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Itse juon vain vettä ja vihreää teetä. Ei ole ollut mikään ongelma kellekään. Muut juomat kun on aika epäterveellisiäkin.
Ja vihreä tee taas on maksatoksista suurina annoksina, kun taas kahvi suojelee maksaa.
Vihreä tee ei kyllä ole maksatoksista. Jotkut vihreäteekapselit on olleet, koska niissä on ollut jotain keinotekoista vihreään teehen oikeasti kuulumatonta yhdistettä. Oikeassa vihreässä teessä ei sitä yhdistettä ole eikä vihreä tee juomana ole maksalle vaarallista.
Hienoa, vesi on oikeestaan ainut mitä me tarvitaan oikeasti. Itse juon myös paljon. Juon toki kahvia myös ja välillä limpparin
Itse en juo vettä ollenkaan. Vähän ongelmaa ollut sen kanssa.
- Tri Kaikkonen
Minäkin juon vettä.Ainoa mitä ihmiset ei käsitä en juo kahvia,en syö mitään missä sokeria ja valkoista jauhoa. Sanon kohteliaasti ei kiitos.Jos jankataan ota nyt edes yksi kaakunpala,suklaa, keksi,kun et edes juo kahvia. Kiitos vesi riitää.Olen sokeri koukusta pässyt irti.Joten 1 keksikin laukasee sokeri koukuni ja koti matkalla ostan 1kg karkia.Sitä se sitten lähtee kun sokeritkin koholla.Siihen loppu tyrkytys...
Kahvi lisää ihan virallisten tutkimustenkin mukaan mahahapon eritystä ja aiheuttaa näinnärästystä, vatsahaavoja. Jopa ruokatorven syöpää, kun närästys pääsee tarpeeksi aiheuttamaan vaurioita.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ja vihreä tee taas on maksatoksista suurina annoksina, kun taas kahvi suojelee maksaa.
Vihreä tee ei kyllä ole maksatoksista. Jotkut vihreäteekapselit on olleet, koska niissä on ollut jotain keinotekoista vihreään teehen oikeasti kuulumatonta yhdistettä. Oikeassa vihreässä teessä ei sitä yhdistettä ole eikä vihreä tee juomana ole maksalle vaarallista.
Heh, joo lues vähän enemmän asiasta. Nimenomaan ne vihreään teehen kuuluvat yhdisteet ovat maksatoksista. Voi toki olla että on käynyt myös kuvai
Kohtuudella juotuna vihreä tee ei ole vaarallista. Sitähän on juotu vuosisatojen ajan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Heh, joo lues vähän enemmän asiasta. Nimenomaan ne vihreään teehen kuuluvat yhdisteet ovat maksatoksista. Voi toki olla että on käynyt myös kuvai
Sinä näytät olevan se, jonka pitää lukea enemmän asiasta. Vihreän teejuoman nauttimista ei ole yhdistetty maksavaurioihin tai ALT-arvon nousuun. Sen sijaan säännöllisen käytön on todettu LASKEVAN sekä ALT- että ALS-arvoa ja olevan siten suojaava tekijä maksasairauksia vastaan.
Lähde: PubMed
Monet jotka on ehkä ujoja tai vieraskoreita voi kursailla että Ei mulle mitään, vesi riittää, ja kertoa sitten jälkikäteen että kumma kyläpaikka kun ei yhtään tarjottu mitään muuta kuin vettä. Luulen, että kursailijoiden käytöksestä johtuu, että tarjotaan varmuuden vuoksi vielä muutaman kerran.
Vierailija wrote:
Mä en henkilökohtaisesti ymmärrä kaltaisiasi ihmisiä vaan ajattelen, että juomapuoli on jäänyt pikkulapsen tasolle. Olen pahoillani.
Millä järjellä noin päin? Itse pidän mehuja, limsoja ja maitoa lasten juomina ja ihmettelen, jos aikuinen ihminen sellaisia suuria määriä nauttii. Juon kyllä itse kaikkea, mutta mehuja, limsoja, maitoa ja alkoholia vain hyvin harvoin. Teetäkin vain joskus, koska se närästää. Juon vettä ja kahvia.
Eli melkein sama kuin ap:lla, paitsi tosiaan kahvi menee, enkä kyläpaikassa ns. sylje kuppiin, jos jotain muuta suoraan tarjotaan. Mutta jollei ruokapöydässä ole vettä valmiina kannussa, haen itse kraanasta ihan ujostelematta. Viiniä juon jouluna pari lasia ruuan kanssa ja saunajuomaksi saatan jussina ottaa siiderin tai pari.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Millä järjellä noin päin? Itse pidän mehuja, limsoja ja maitoa lasten juomina ja ihmettelen, jos aikuinen ihminen sellaisia suuria määriä nauttii. Juon kyllä itse kaikkea, mutta mehuja, limsoja, maitoa ja alkoholia vain hyvin harvoin. Teetäkin vain joskus, koska se närästää. Juon vettä ja kahvia.
Eli melkein sama kuin ap:lla, paitsi tosiaan kahvi menee, enkä kyläpaikassa ns. sylje kuppiin, jos jotain muuta suoraan tarjotaan. Mutta jollei ruokapöydässä ole vettä valmiina kannussa, haen itse kraanasta ihan ujostelematta. Viiniä juon jouluna pari lasia ruuan kanssa ja saunajuomaksi saatan jussina ottaa siiderin tai pari.
Sillä järjellä, että pelkää ja vierastaa uusia makuja tai vaikka ruoan/juoman väärää lämpötilaa. Monelle lapselle kahvi ja tee on pahaa, mehut liian kirpeitä tai vahvoja ja limonadit liian hapokkaita. En minäkään lapsena halunnut noita juoda, mutta aikuisena jo osaan.
Tiedän tuon taivastelun koska aikuinen tyttäreni ei juo mitään muuta kuin vettä.
hoikka parikymppinen kyseessä, jonka hampaat on kunnossa.
Tuliko varmasti nyt erityinen olo kun et juo kahvia etkä teetä? Koetko olevasi nyt spesiaali ja muita parempi?
Kahvi piristää ja pitää maksan terveenä. Siksi juon kahvia, vettä ja jopa kauramaitoa. Ajatella.