Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juon vain vettä ja olen aikuisihmisenä siis joku aivan friikki? Miksi kaikkien pitäisi juoda kahvia, olutta, viiniä, teetä tai mehua?

Vierailija
21.11.2017 |

En ole koskaan oppinut juomaan kahvia. Enkä teetä. En ole ikinä pitänyt mistään mehusta. Hiilihapolliset limut saavat vatsan sekaisin. Alkoholia olen juonut, mutta senkin lopettanut. Olut oli pahaa, siideri ei maistunut sekään hyvältä. Viinistä pidin, mutta jo kahdesta lasista tuli päänsärkyä, enkä lopulta kaivannut ruoan kanssa edes sitä yhtä. Maitoakaan en juo, vaan saan kalsiumin ruoasta.

Juon vettä. Kylmää tai huoneen lämpöistä. En oikeasti halua tai kaipaa mitään muuta ikinä. En ravintolassa, en kylässä, matkoilla, missään. Joudun aina hirveän tentaamisen kynsiin, kun en oikeasti juo mitään muuta. Isännät ja emännät kylässä ovat ihan hätää kärsimässä, kun eivät pysty tarjoamaan minulle mitään juotavaa. Vesi ei jostain syystä kelpaa, kun pitää olla jotain muuta. Ravintolassa yritetään tyrkyttää tavallisen hana- (tai pullo-)veden sijasta jotain hiilihapollista tai kivennäisvettä tai tyrkätään edes jotain sitruunaviipaleita ja jäitä sekaan. En tarvitse niitä!

Olenko ainut aikuinen koko maailmassa, joka juo vain vettä?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon vain vettä, mutta en ole huomannut, että se olisi kenellekään ollut mikään ongelma. Minä saan kyläpaikoissa sen vesilasilliseni ja sen jälkeen keskitytään viihtymään ihmisten seurassa. Sehän se kuitenkin on kyläilyjenkin idea. Tosin olen jo pian viisikymppinen, joten minun tapoihini on kai jo totuttu. Emännillä tuntuu olevan sellainen asenne, että vieraalle tarjotaan mahdollisuuksien mukaan sitä mitä hän haluaa ja vesi on helppo, sitä on kaikilla. Siinä mielessä minä olen paljon helpompi vieras kuin erilaiset ruoka-allergikot.

Vierailija
2/39 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset tarjoilut ja kahvittelu nyt vain kuuluu suomalaiseen kulttuuriin. Se ettet halua osallistua siihen on oma päätöksesi, mutta ei se muuta sitä kulttuuria ja sitä että sinä olet tässä kulttuurissa se outo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ap:lla ongelmat.

Vierailija
4/39 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä joisi vain vettä. Moni on kuollut vesimyrkytykseen.

Vierailija
5/39 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hengenheimolainen ilmoittautuu :D Miten voikin tämä asia olla niin vaikea joidenkin käsittää. Ja se, että jos menen ottamaan hanasta vettä, ei tarkoita, että olisin tyytymätön tarjoiluihin tms. Hanavesi on hyvää eikä saa vatsaa sekaisin. Juokaa te muut mitä juotte, minä otan hanasta kylmää vettä, ja se on siinä. Let's move on.

Vierailija
6/39 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkässä veden juomisessa ole mitään oikeesti outoa. Tää on sitä samaa luokkaa kuin ne jotka kummastelevat silmät päästään että "Ai ETKÖ JUO ALKOHOLIA????".

Vierailija
7/39 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri äsken kauppareissulla tuli mieleen, kuinka hyvä olisi, että kaikki joisivat vain vettä. Kotona googletin heti aiheesta ja päädyin tänne. Mitä usemmat joisivat vain vettä, kaikkien sokerilitkujen yms. hinta nousi sitä mukaa ja yhä suurempi joukko päätyisi juomaan vain vettä. En ole ajatellut vielä asiaa loppuun asti, mutta luulen, että ellei maailma pelastuisi siitä tulisi ainakin parempi paikka.

Vierailija
8/39 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää tilitystä.

Vierailija
9/39 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui!

Vierailija
10/39 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen on ruokavaliosi? Syötkö ollenkaa punaista lihaa? Itse kysymykseesi vedestä juomisesta ei ole ollenkaa outoa mikäli et oo nirso ruuan suhteen. 

Vierailija
11/39 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en henkilökohtaisesti ymmärrä kaltaisiasi ihmisiä vaan ajattelen, että juomapuoli on jäänyt pikkulapsen tasolle. Olen pahoillani.

Vierailija
12/39 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotkut ajattelevat, että myös juoman kautta saa ravintoaineita, vaikka marjamehu ja se virkistää. Tai osalla ruoka kulkee paremmin mehun kanssa. Maidosta saa myös jotain.

Vierailija
13/39 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Täällä hengenheimolainen ilmoittautuu :D Miten voikin tämä asia olla niin vaikea joidenkin käsittää. Ja se, että jos menen ottamaan hanasta vettä, ei tarkoita, että olisin tyytymätön tarjoiluihin tms. Hanavesi on hyvää eikä saa vatsaa sekaisin. Juokaa te muut mitä juotte, minä otan hanasta kylmää vettä, ja se on siinä. Let's move on.

Toisilla on niin pahanmakuinen hanavesi etteivät he halua, että muut juovat sitä. Sitten on näitä joilla on todella kalkkipitoinen vesi, eivätkä he itse joisi sitä, vaan ostavat pullovettä.

Myönnän vaikka itse juon lähes pelkästään vaan vettä, että en mielelläni tarjoa sitä meidän hanavettä vieraalleni, koska en itse joisi sitä. Mutta meillä on aina tarjolla, sekä kuplilla, että ilman kuplia olevaa pullovettä. Joten ilman vettä ei koskaan tarvitse olla, mutta jos joku nyt väkisin haluaa sitä hanavettä, juoda, niin juokoon, vaikken minä sitä joisikaan 

Vierailija
14/39 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää tavallisesta kahvista enkä teestä. Ylipäätään lämpöinen juotava on sellainen mikä menee harvoin alas. Kahvi menee jääkahvin muodossa mutta harvoin tulee ostettua. 

Holia on tullut juotua mutta en enää käytä ollenkaan. Limsat ja mehut menee. 

(Ruuan suhteen about kaikki menee paitsi veriletut, joten kokonaisvaltaisesta nirsoudesta ei ole kyse) 

Vierailija
15/39 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ihan oikein. Kahvi ja mehut turhia juomia. Ei eläimetkään juo kuin vettä aikuisina.

Vierailija
16/39 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden ihmisen, joka juo pelkkää vettä. Lisäksi tunnen useampia ihmisiä, jotka ovat ns valikoivia syöjiä. Minusta se on ihan ok. En ymmärrä, miksi ulkopuolisille se on niin kauhea ongelma.

Vierailija
17/39 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä en henkilökohtaisesti ymmärrä kaltaisiasi ihmisiä vaan ajattelen, että juomapuoli on jäänyt pikkulapsen tasolle. Olen pahoillani.

Pikkulapsen tasolle se on jäänyt silloin, jos ei osaa ruoan kanssa juoda vettä, vaan pitää olla aina ruoan kanssa maitoa. 

eri

Vierailija
18/39 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon vain vettä ja vihreää teetä. Ei ole ollut mikään ongelma kellekään. Muut juomat kun on aika epäterveellisiäkin.

Vierailija
19/39 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi muidenkin tehdä samoin.

Vierailija
20/39 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi ja tee ovat terveyttä edistäviä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan