Helsingin kaupunginhallituksen eilistä päätöstä on turha surra
Ilmaispalveluja vastaan äänestivät kaupunginhallituksessa Terhi Koulumies (kok.), Pia Pakarinen (kok.), Jaana Pelkonen (kok.), Mika Raatikainen (ps.), Wille Rydman (kok.), Tomi Sevander (sdp.) ja Jan Vapaavuori (kok.).
Ilmaispalveluiden puolesta äänestivät Paavo Arhinmäki (vas.), Veronika Honkasalo (vas.), Maria Ohisalo (vihr.), Marcus Rantala (rkp.), Nasima Razmyar (sdp.), Anni Sinnemäki (vihr.), Reetta Vanhanen (vihr.) ja Sanna Vesikansa (vihr.).
Enemmistö helsinkiläisistä äänestää vihervasemmistoa, joten luonnollisesti vihervasemmistolla on myös enemmistö kaupunginhallituksessa. Äänestäjät ovat varmasti tienneet äänestämiensä ehdokkaiden kannat näissä asioissa. Päätös rahoitetaan helsinkiläisten veronmaksajien rahoista. Tätä helsinkiläisten enemmistö on halunnut, joten kunnioittakaamme helsinkiläistä demokratiaa. Itse olen jo vuosia sitten äänestänyt jaloillani, kun olen tajunnut, ettei Helsinki ole todellakaan minun kaupunkini, enkä halua olla noita asioita rahoittamassa yhtään enempää kuin on pakko.
Koitetaan välttää tiettyjä taikasanoja, jotta tätäkin keskustelua ei poistettaisi.