Millaisia helsinkiläiset ovat?
Onko helppo tutustua esim?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluavat mielellään esittää suurta suvaitsevaista ja parempaa väkeä. Omaan perheeseen tuo suvaitsevaisuus ei kohdistu, vaan tänne tulleisiin maahanmuuttajiin.
Eiköhän se kuule mene ihan toisin päin. Jos on suvaitsevainen erilaisuutta kohtaan yleisesti, suvaitsee sitä lähipiirissäänkin TODENNÄKÖISEMMIN kuin jos paheksuu sitä kaikkialla.
Mulla on empiiristä tietoa tästä.
Kuka ny stadilaisista välittää, kun meillä on pohjoissavolaiset! He edustaa suomalaisuutta parhaimmillaan. Leppoisia, huumorintajuisia, ei kiirettä tai hötkyilyä, helposti lähestyttäviä, puheliaita mutta ei mitään tyrkkyjä. Ovat omia itseään, eivätkä esitä parempaa kuin ovat.
Riippuu myös siitä onko stadilainen vai helsinkiläinen ja se myös mitä sukua. Monesti keskustassa stadilaisia ei Steissin kulmilla ole, missä näitä testejä tehdään.
Suuri osa on tullut muualta.
Jotkut syntyperäiset ei ole käyneet kehäkolmosen ulkopuolella, joten tiedä sitten kuka on avara- kuka kapeakatseinen.
Mua on sanottu mukavaksi ihmiseksi, jonka kanssa on helppo olla. Useimmiten saa, mitä tilaa. Kun olen muille ystavällinen, mullekin ollaan (poikkeuksia tietty aina on). Mutta jos on jollain ennakkoasenteella itsekin varustautunut, niin voihan se olla, ettei suhtautuminen ole takaisin päinkään niin mahtavaa.
Niin, katsos kun on iso ero siinä, millainen ihminen ON - siis luonteeltaan. Ja sillä, millainen sosiaalinen kulttuuri on. Jälkimmäiseen asuinpaikka ja se, miten paljon ihmisiä alueella asuu ja miten erilaisia ihmisiä vaikuttaa.
Luonne sen sijaan on paljon pysyvämpi juttu. Siitä ap kumminkin kysyi, ja pidän edelleen kysymystä lapsellisena.
On avoimia ja on sulkeutuneita kaupunkilaisia ja maalaisia.
Ymmärsitkö, vai haenko rautalankaa lisää?