Mä olen epäonnistunut äitinä. Tai sitten mun lapset ovat poikkeuksellisen kammottavia.
Minä ja mieheni olemme saaneet mielestämme hyvät kasvatukset. Oli rajat ja rakkaus. Vanhempia kunnioitetaan ja asiat puhutaan ja ollaan rehellisiä.
Olemme noudattaneet näitä ohjeita omien lastemme kohdalla. Vaan helvetti on irti. Teini-ikäinen on yksi per*ele, tuota järjetöntä uhmaa on kestänyt jo muutaman vuoden. On kokeiltu kaikki. Ihan kaikki.
Esiteini on agressiivinen ja sen vuoksi terapiassa ja psykologin potilaana jo jonkin aikaa. Tuo esiteini kärsi hapenpuutteen synnytyksessä ja saattaa olla että sen kautta tuli vaurioita.
Mä en vain enää kestä noita. Kaikkemme olemme tehneet, ammattiapu on mukana ja noudatamme ohjeita. Mikään ei vain auta. Nyt tuo esiteini löi minua. Hirveän hieno olo.
Luulen että mun ei olisi koskaan pitänyt saada lapsia. En mä niitä osaa kasvattaa. Tekisi mieli vain luovuttaa ja soittaa sosiaalihuolto hakemaan nuo pois.
Kommentit (45)
Olisiko lastensuojelulla mitään muita tukitoimia kuin lasten huostaanotto? Oletko kysynyt? Kyllähän tuo todella rankalta kuulostaa. Miltä lapsi on itse vaikuttanut sen jälkeen kun löi sinua? Vaikuttaako itse yhtään järkyttyneeltä että käyttäytyi noin?
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni olemme saaneet mielestämme hyvät kasvatukset. Oli rajat ja rakkaus. Vanhempia kunnioitetaan ja asiat puhutaan ja ollaan rehellisiä.
Olemme noudattaneet näitä ohjeita omien lastemme kohdalla. Vaan helvetti on irti. Teini-ikäinen on yksi per*ele, tuota järjetöntä uhmaa on kestänyt jo muutaman vuoden. On kokeiltu kaikki. Ihan kaikki.
Esiteini on agressiivinen ja sen vuoksi terapiassa ja psykologin potilaana jo jonkin aikaa. Tuo esiteini kärsi hapenpuutteen synnytyksessä ja saattaa olla että sen kautta tuli vaurioita.Mä en vain enää kestä noita. Kaikkemme olemme tehneet, ammattiapu on mukana ja noudatamme ohjeita. Mikään ei vain auta. Nyt tuo esiteini löi minua. Hirveän hieno olo.
Luulen että mun ei olisi koskaan pitänyt saada lapsia. En mä niitä osaa kasvattaa. Tekisi mieli vain luovuttaa ja soittaa sosiaalihuolto hakemaan nuo pois.
Kyllä niitä on lyhytaikaisiakin sijoituksia.
Entäs perheneuvola? Vähemmän järeä keino kuin huostaanotto.
Menee ohi. Koita kestää. Älä mihinkään sijoitukseen anna ainakaan. Vaikka löisikin. Minäkin hakkasin isääni murrisikäisenä, ja nyt olen kuitenkin menestynyt ja sivistynyt ihminen.
On meillä joskus mukavia hetkiä. Sanotaan että kerran viikossa on hyvä päivä. Mutta tämä on ihan hirveän kuluttavaa, kun omien lasten kanssa olemisesta ja elämisestä ei (enää) nauti. Teinillä on vakava fyysinen sairaus, joten sekin kuormittaa.
Nytkin tekisi mieli vain itkeä, kun en enää jaksa. Ja pakkohan se on kuitenkin jaksaa, luovutus ei liene vaihtoehto. Ja kuten sanoin, kummankin lapsen kanssa on apua haettu ja saatu. Silti tämä elämä on yhtä paskaa. Vieläkin sattuu tuo esiteinin lyönti. Ja eniten sydämeen.
ap
Onneksi meillä teinit on helppoja. Mitä nyt aina haluamassa jotain. Pikkulapset ne vaikeita on. Kasvua odotellessa.
Olette olleet heille pikkulapsiaikaan sortajia, siksi teinit vihaavat teitä.
Lyömiseen pitää puuttua jotenkin. Otatte perheneuvolaan tai vastaavaan yhteyttä heti huomenna.
"Hyvät kasvatukset" se se kaiken paskan alku ja juuri juuri onkin. Sortoa, ei rakkautta. Koska teidän säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Niillä voi olla traumoja esim päivähoidosta, jonkun tutun tai sukulaisen taholta. Tai vaikka miehesi. Seksuaalinen hyväksikäyttö muun muassa aiheuttaa tuota. Hapenpuutetta on tuollaisessa tapauksessa ennenkin syytetty.
Höpö höpö, järkyttävää harhaista paskaa.
I feel you bro. Mulla on jo nyt samanlaista ja esikoinen on vasta 6v. Pahinta on että ammattiauttajilla on käyty ja mitään vikaa ei ole... Siis lapsessa, eikä minussa. Tai no, lapsesta on sanottu että on liikunnallisesti ja älyllisesti 10-12v tasolla joten tunnepuolen kehitys on jäänyt laahaamaan (epäkypsä käytös, ei osaa säädellä tunteitaan, menee laidasta laitaan), väsyy kun ylirasittuu kaikesta tiedosta mitä ei osaa vielä käyttää tarpeeksi. Minulle on sanottu että tsemppiä, jatka samaan malliin, yritä pysyä rauhallisena. Joopajoo... Itken vessassa ja huudan tyynyyn kun lapsi inttää vastaan ihan kaikessa. Siis koetellaan rajoja ihan 24/7 vaikka kaikki on ollut selkeää ja johdonmukaista vauvasta asti. Kodin ulkopuolella lähes enkeli, senkin takia sanottu että kaikki purkautuu sitten kotona. Olen alkanut tekemään 10-12h työpäiviä etten joutuisi olemaan kotona hitleröimässä.... TSEMPPIÄ!!!
Vierailija kirjoitti:
On meillä joskus mukavia hetkiä. Sanotaan että kerran viikossa on hyvä päivä. Mutta tämä on ihan hirveän kuluttavaa, kun omien lasten kanssa olemisesta ja elämisestä ei (enää) nauti. Teinillä on vakava fyysinen sairaus, joten sekin kuormittaa.
Nytkin tekisi mieli vain itkeä, kun en enää jaksa. Ja pakkohan se on kuitenkin jaksaa, luovutus ei liene vaihtoehto. Ja kuten sanoin, kummankin lapsen kanssa on apua haettu ja saatu. Silti tämä elämä on yhtä paskaa. Vieläkin sattuu tuo esiteinin lyönti. Ja eniten sydämeen.
ap
Taitaa ulosantisi olla teennäistä ja ärsyttää lasta suunnattomasti. Kyllä tuonikäisetkin tarvii vilpitöntä hyväksyntää ja halia. Liian usein kuulee että oot jo iso ja tuonikäiset ei tee niin tai näin ja etkö ole jo liian suuri syliin tmv. soopaa.
Vierailija kirjoitti:
I feel you bro. Mulla on jo nyt samanlaista ja esikoinen on vasta 6v. Pahinta on että ammattiauttajilla on käyty ja mitään vikaa ei ole... Siis lapsessa, eikä minussa. Tai no, lapsesta on sanottu että on liikunnallisesti ja älyllisesti 10-12v tasolla joten tunnepuolen kehitys on jäänyt laahaamaan (epäkypsä käytös, ei osaa säädellä tunteitaan, menee laidasta laitaan), väsyy kun ylirasittuu kaikesta tiedosta mitä ei osaa vielä käyttää tarpeeksi. Minulle on sanottu että tsemppiä, jatka samaan malliin, yritä pysyä rauhallisena. Joopajoo... Itken vessassa ja huudan tyynyyn kun lapsi inttää vastaan ihan kaikessa. Siis koetellaan rajoja ihan 24/7 vaikka kaikki on ollut selkeää ja johdonmukaista vauvasta asti. Kodin ulkopuolella lähes enkeli, senkin takia sanottu että kaikki purkautuu sitten kotona. Olen alkanut tekemään 10-12h työpäiviä etten joutuisi olemaan kotona hitleröimässä.... TSEMPPIÄ!!!
Ammattiauttajilla käyty? Missä? Mitä vikaa etsitte?
Lapsi inttää vastaan, onpa vaarallista. Olet varmaan väärässä ja sorrat häntä.
Vierailija kirjoitti:
"Hyvät kasvatukset" se se kaiken paskan alku ja juuri juuri onkin. Sortoa, ei rakkautta. Koska teidän säännöt.
Mene nyt äitihullu vittuun täältä pilaamasta toisten aloituksia. Eikö se oma yksinpuhelusi paskaketjussasi riitä?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä voi olla traumoja esim päivähoidosta, jonkun tutun tai sukulaisen taholta. Tai vaikka miehesi. Seksuaalinen hyväksikäyttö muun muassa aiheuttaa tuota. Hapenpuutetta on tuollaisessa tapauksessa ennenkin syytetty.
Eikä ole. Ihan todellista elämää. Eihän ap ole vastuussa jos ei ole tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene nyt äitihullu vittuun täältä pilaamasta toisten aloituksia. Eikö se oma yksinpuhelusi paskaketjussasi riitä?!?
Hei sadisti, älä nyt ala riehua..!
Ap, etähali täältä, juuri tänään ajattelin samaa että mun sydän ei kestä enää tätä. Teinin pahoinvoinnin kierre on jatkunut niin monta vuotta ja me vanhemmat otamme kaiken sen oksennuksen vastaan. Apua on haettu ja saatu mutta kun sekin aina alkaa vanhempien ”virheiden” arvioimisella niin takki alkaa olla aikas tyhjä. Poiskaan ei voi lasta antaa ja lastaan rakastaa yli kaiken. Ainoa mitä olen keksinyt on se että päivä kerrallaan ja pahimpina päivinä tunti kerrallaan.
Ja vielä - älä luule että saat täältä av-palstalta mitään kummempaa apua. Kohta alkaa p***amyrsky ja liuta kaikkitietäviä mammoja kertoo kuinka kuiteskin olet jotain väärin tehnyt kun heidän teinit ovat varsinaisia hellantelttuja. Nimim. ”Kokemusta on”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole. Ihan todellista elämää. Eihän ap ole vastuussa jos ei ole tiennyt.
Vitun uija, mitä todellista elämää? Ihan todistetuksikin kuvittelet? Ja rangaistustako sä luulet siinä tarvittavan, vaikka ap oiskin syyllinen? Ääliö.
Ei kuulosta helpolta. Varmasti ihan hirveön kuluttavaa! Onko teillä yhtään mukavia hetkiä, edes välillä?