Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heippa

Vierailija
19.11.2017 |

Jakakaa kallisarvoiset kokemuksenne ja neuvot.

Esikoinen viikon vanha. Joka yö on yksi kerta kun syötöltä ja vaipan vaihdolta ei meinaa millään nukahtaa. Puolitoista tuntia täyttä huutoa joka yö. Ilmavaivoja on ja jumpattu on enemmän kuin laki sallii ja yritetty syöttää niin ettei mene ilmaa mahaan. Silti sitä joka yö vaan on. Vauva oli 150g vajaa 3kg syntyessään ja häntä käskettiin herätellä 3h välein syömään. Sairaalassa heräsikin 3h välein itse mutta kotona nukkuu vaihtelevasti mutta saattaa mennä 5-6tuntiakin ennenkuin herää. Onko siitä oikeasti haittaa vauvalle? Tiedän tapauksia joissa lapsi opetettu johonkin tiettyyn rytmiin. Esim juuri 3h välein heräämään niin ompa sitten tehnyt tätä vielä kaksi vuotiaanakin. Ja annanko vauvan tosiaan nukkua päivätkin kuinka haluaa vai herättelenkö muuten vain olemaan hereillä pieniä hetkiä ja syömään. Terkan mielestä kaikki on ok tasottuu ajan kanssa mutta olen hukassa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No moi moi.

Vierailija
2/11 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin pienelle mitään rytmejä voi opettaa. Annat nukkua kun nukuttaa ja maitoa kun on nälkä.

Aikamoinen muutos tuo on elämässä.

Alussa vain yrität keksiä mikä vaivaa, sitä se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noin pienelle mitään rytmejä voi opettaa. Annat nukkua kun nukuttaa ja maitoa kun on nälkä.

Aikamoinen muutos tuo on elämässä.

Alussa vain yrität keksiä mikä vaivaa, sitä se on.

Eli voin antaa pienen nukkua yhtäsoittoa vaikka 6h jos niin haluaa? Ilman että tarvitsee pelätä mitään sokereiden romahtamista?

ap

Vierailija
4/11 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä terve vauva herää syömään.

Itsellä ei kyllä kokemusta hyvin nukkuvasta vauvasta.

Meilläoli perhepeti juuri siksi, että voisin nukkua edes vähän.

Vierailija
5/11 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetätkö vaiko pulloruokinta? Vauvasi on niin pieni, että kokeile antaa maitoa välillä.

Nukkuuko putkeen pitkiäaikoja?

Itse olenniin jo unohtanut tuon ajan. 🙂 Sinun kannattaa kuunnella omaa vaistoasi. Jos vauva nukkuu kauan voit tarjota varovasti vaikka maitoa.

Vierailija
6/11 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei tunnu vauvojen äitejä enää oikein olevan.

Minä tekisin niin, että antaisin vauvan nukkua rauhassa mahdollisimman pitkään ja sitten vasta tarjoaisin maitoa jos alkaa nukkumisaika venymään.

Ehkä täällä joku vauvarytmien asiantuntija vielä ehtii vastata. Minä en moisia ole koskaan noudattanut.

Annoin maitoa ja nukkua milloin vauva itse halusi.

Mutta varmasti viisaampia on jotka osaavat neuvoa paremmin.

Vauva on kuitenkin niin pieni, että minusta ne rytmit vasta myöhemmin.

Nyt tarvitsee vain unta, läheisyyttä ja maitoa.

Vierailija
7/11 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetätkö vaiko pulloruokinta? Vauvasi on niin pieni, että kokeile antaa maitoa välillä.

Itse olenniin jo unohtanut tuon ajan. 🙂 Sinun kannattaa kuunnella omaa vaistoasi. Jos vauva nukkuu kauan voit tarjota varovasti vaikka maitoa.

Tarkoitus oli imettää vallan. Maitoa kuitenkin tulee vaihtelevasti. Yleensä kyllä hyvin molemmista. Mietittiin jos nyt imettäisi esim vartin,ja jos vauvalla on edelleen nälkä niin avittaisi pullolla korviketta. Josko tuo yöhuuto loppuisi kun tietää vauvan saaneen varmasti tarpeeksi ruokaa.

ap

Vierailija
8/11 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tekisin niin, että antaisin vauvan nukkua rauhassa mahdollisimman pitkään ja sitten vasta tarjoaisin maitoa jos alkaa nukkumisaika venymään.

Ehkä täällä joku vauvarytmien asiantuntija vielä ehtii vastata. Minä en moisia ole koskaan noudattanut.

Annoin maitoa ja nukkua milloin vauva itse halusi.

Mutta varmasti viisaampia on jotka osaavat neuvoa paremmin.

Vauva on kuitenkin niin pieni, että minusta ne rytmit vasta myöhemmin.

Nyt tarvitsee vain unta, läheisyyttä ja maitoa.

Minustakin olisi hienoa jos voitaisiin mennä vauvan ehdoilla. Syöttää kun nälkä on ja antaa nukkua kun nukuttaa. Mutta voinko oikesti tehdä näin pelkäämättä niitä sokereiden romahtamista. Hän nukkuu pisimmillään 4-6tuntiakin kun antaa vaan nukkua.

ap

Vierailija
9/11 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikka olisikin, niin tuskin löytäisivät tätä ketjua otsikon perusteella, kun se on niinkin informatiivinen kuin "heippa".

Vierailija
10/11 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
11/11 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus oli imettää vallan. Maitoa kuitenkin tulee vaihtelevasti. Yleensä kyllä hyvin molemmista. Mietittiin jos nyt imettäisi esim vartin,ja jos vauvalla on edelleen nälkä niin avittaisi pullolla korviketta. Josko tuo yöhuuto loppuisi kun tietää vauvan saaneen varmasti tarpeeksi ruokaa.

ap

Joo imetä ensin ja sitten päälle korvike jos vauvalla vielä nälkä. Koska kyseessä vasta viikon vanha pieni vauva herättäisin kyllä viimeistään 4 tunnin kuluttua varovasti syömään. 6h tuntuu liian pitkältä syöttöväliltä ja sitten onkin varmaan jo ihan kamala nälkä ja tulee ahmittua maitoa ja sitä myötä ilmavaivojakin  tulee entistä enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan