Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön työnhakija kysyy

Vierailija
19.11.2017 |

Jos otan vastaan pienellä tuntimäärällä olevan työsopimuksen, niin onko minulla mahdollisuus saada jostakin siihen osittaista päivärahaa tms? Eli tippuisin tuolla tuntimäärällä alle perustoimeentulotuen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, Kelan sivuilta löytyy kyllä tietoa.. Saat soviteltua päivärahaa, eli 300 saa tienata ilman että tuet pienenee, sen yli menevästä summasta puolet vähennetään päivärahasta. Ja edelleen sun täytyy hakea (tai olla hakevinasi) kokopäiväistä työtä.

Vierailija
2/11 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, Kelan sivuilta löytyy kyllä tietoa.. Saat soviteltua päivärahaa, eli 300 saa tienata ilman että tuet pienenee, sen yli menevästä summasta puolet vähennetään päivärahasta. Ja edelleen sun täytyy hakea (tai olla hakevinasi) kokopäiväistä työtä.

Mulla pienenee tästä huolimatta. Ihan paskaa koko systeemi. Keskity löytämään kokopäivätyö. Itse tein parhaillaan 10 osa-aikatyötä. Yhteistyötuntimäärä reilusti yli 60 h viikossa. Silti sai makaroonipusseilla kituutella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää kuitenkin pystyä saavuttamaan minimityössäoloehto tuntipalkan ja tuntimäärän suhteen. Selvitä nämä sieltä kelan sivuilta.

Vierailija
4/11 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen osa-aikatyössä niin pitääkö siihen kelan lappuun laittaa että työttömyys jatkuu koska en löytänyt kohtaa että osa-aikatyö jatkuu. Palkkakuitit tietysti lähetän hakemuksen mukana. En ole ap.

Vierailija
5/11 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mulla palkka 3900 eur/kk...

Vierailija
6/11 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kirjoittaa että työttömyys jatkuu. (Olethan edelleen työtön työnhakija kun ei ole kokopäivätyö.)

Lisätietokenttään voi kirjoittaa että osa-aikatyö jatkuu. Tuo paperi täytetään kuitenkin aina 4 viikon jakso kerrallaan ja jokainen 4 viikkoa katsotaan aina erikseen minkä verran sillä jaksolla jää työttömyysturvaa maksettavaksi.

Muutkin ovat täällä maininneet että on tärkeää pitää työnhaku kuitenkin koko ajan voimassa, jotta Kelasta (tai kassasta) voi sovitellun päivärahan saada.

Muista jättää tarkistushakemus myös yleiseen asumistukeen jos sitä saat. Tieto ei välttämättä aina kulje (ainakaan tarpeeksi nopeasti) etuudesta toiseen. Voit välttää turhia liikamaksuja.

Vierailija
7/11 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kirjoittaa että työttömyys jatkuu. (Olethan edelleen työtön työnhakija kun ei ole kokopäivätyö.)

Lisätietokenttään voi kirjoittaa että osa-aikatyö jatkuu. Tuo paperi täytetään kuitenkin aina 4 viikon jakso kerrallaan ja jokainen 4 viikkoa katsotaan aina erikseen minkä verran sillä jaksolla jää työttömyysturvaa maksettavaksi.

Muutkin ovat täällä maininneet että on tärkeää pitää työnhaku kuitenkin koko ajan voimassa, jotta Kelasta (tai kassasta) voi sovitellun päivärahan saada.

Muista jättää tarkistushakemus myös yleiseen asumistukeen jos sitä saat. Tieto ei välttämättä aina kulje (ainakaan tarpeeksi nopeasti) etuudesta toiseen. Voit välttää turhia liikamaksuja.

Kiitos selvästä vastauksesta. Jos saa kuukausipalkkaa niin eikö hakemus tehdä koko kuukaudelta vasta eikä 4 viikolta?

Vierailija
8/11 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos selvästä vastauksesta. Jos saa kuukausipalkkaa niin eikö hakemus tehdä koko kuukaudelta vasta eikä 4 viikolta?

Juu

Vierailija
9/11 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää kuitenkin pystyä saavuttamaan minimityössäoloehto tuntipalkan ja tuntimäärän suhteen. Selvitä nämä sieltä kelan sivuilta.

Jaa mikä? En ole ikinä tällaisesta kuullut. Mulla on joinakin kuukausina ollut töitä 4h, toisina 50, toisina 100, joskus 0. Samalla kaavalla silti saanut rahat. Alle 300 kun tienaa ei vaikuta pienentävästi työttömyysetuuteen. Kun menee yli, siitä yli menevästä osasta vähenee puolet.

Vierailija
10/11 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa mikä? En ole ikinä tällaisesta kuullut. Mulla on joinakin kuukausina ollut töitä 4h, toisina 50, toisina 100, joskus 0. Samalla kaavalla silti saanut rahat. Alle 300 kun tienaa ei vaikuta pienentävästi työttömyysetuuteen. Kun menee yli, siitä yli menevästä osasta vähenee puolet.

Ja lisäyksenä, että Tessin mukainen tuntipalkka mulla, tunnit vain vaihtelevat kuukausittain.

Vierailija
11/11 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosionomi- kirjoitti:

no mulla palkka 3900 eur/kk...

Sehän on oikein kiva! Ja tää liittyi mihin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan