Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JATKUVAT MENKAT?

seula
19.11.2017 |

Mitä ihmettä tapahtuu, löysin keskusteluja vain Demi.fi:stä eikä nekään vastanneet täysin omaa ongelmaani.

Menkoista olen saanut nauttia jo 10 vuotta. Aivan alusta alkaen ne ovat olleet säännölliset ja kestäneet viisi päivää, kierto on ollut 28-30 päivää. Kolmen vuoden jälkeen aloin syömään e-pillereitä. Yaz, Mercilon ja 2013 alkaen Gestinyl, jota syön vieläkin. Mitään sivuoireita tästä nykyisestä merkistä ei ole tullut. Joskus harvoin menkat ovat myöhässä päivän tai kaksi, mutta yleensä ne alkavat kellontarkasti. Taukoviikolla menkat ovat runsaat ja tummaveriset. Toukokuussa 2017 munasarjat ja kohtu ultrattiin aivan muissa asioissa ja ne näyttivät olevan hyvässä kunnossa kaikin puolin.

Nyt kuitenkin viimeisen kahden kuukauden aikana menkat ovat tulleet kahdesti kuussa. Lokakuussa 13-18.10. (6 päivää) ja 28.10.-2.11. (6 päivää), 13.11.-19.11. ja tänään ei vieläkään näy loppua vuodolle. Tämä viimeisin vuoto on ollut tihuttelevaa, siteeseen ei tule kuin ruokalusikallinen päivässä, mutta paperiin pyyhkiessä enemmän. Väri on vaaleamman punaista kuin normaalisti. Alavatsakipuja on lähes päivittäin, sellaisia kuin menkkojen alkaessa yleensä on. Itsellä normimenkoissa kivut loppuvat parin päivän jälkeen.

Olen syönyt e-pillerini säännöllisesti, unohduksia ei ole tullut. Vuoto vaan jatkuu, vaikka siis syön pillereitä koko laatan ja vasta taukoviikoksi lopetan.

Mitä ihmettä tapahtuu? Lääkäriaika minulla on 29.11. aivan muissa asioissa, mutta aion asiasta mainita myös siellä (yleislääkäri). Ja onhan tämä nyt ihan älyttömän turhauttavaa kun vain vuodan koko ajan!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pääsin lääkäriin (kunnalliselle!). Yksityisellä tosin olisin varmasti päässyt suoraan ultraan. 

Klamydiatesti oli yllättäen negatiivinen. Sisätutkimus ei antanut viitteitä tulehduksista, mutta virtsanäytteessä oli leukosyytit 1+, joten se lähetettiin viljelyyn. Virtsasta löytyi myös verta, mutta epäiltiin sen johtuvan tästä vuodostani (vaikka tein huolelliset alapesut eikä omiin silmiin näkynyt verta virtsassa). 

Sain reseptin kipulääkkeeseen ja Cyklokaproniin, jonka pitäisi lopettaa vuoto. Taukoviikko alkaa sunnuntaina, joten e-pillerit ihan normaalisti sen mukaan. Kipu on talttunut, eikä se ole enää koko ajan mielessä. Perjantaina voin soitella viljelyn tuloksesta. 

-ap 

Vierailija
22/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene gynelle ASAP, mulla vastaavat vuodot aiheutti syöpä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vuotohäiriöitä eikä niille ole löytynyt mitään selvää syytä vaikka olen käynyt monta kertaa gynellä. Terolut-kuurilla olen saanut vuodon tasaantumaan, joten jotain hormonaalista ilmeisesti on ollut.

Vierailija
24/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hormonien käyttö aikaansai myooman, josta tuli vuotohäiriöitä.

Vierailija
25/26 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, lääkäri mainitsi jos ei tällä lopu ja jatketaan tutkimuksia niissä edistymättä, tulee aiheeksi e-pillerimerkin vaihto tai uuden ehkäisytavan käyttöönotto. Syöpää tai kohdun limakalvon paksuuntumaa hän ei uskaltanut edes epäillä. 

Kuinkakohan kauan noiden myoomien kehittyminen vie aikaa? Netistä löytyy vain "nopeasti kehittyvä" tai "yksilöllisesti kehittyvä"... Toukokuussa 2017 kaikki on ollut kunnossa alakerrassa, siitä on nyt 6kk. 

-ap 

Vierailija
26/26 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto loppui Cyklokapron-lääkkeellä kolmessa päivässä. Kipuja ei viikonloppuna ollut enää. Oikeat kuukautiset alkoivat heti perään maanantaina, eikä tiistain jälkeen normaalia vatsakipua enää ollut. Kaikki kokeet negatiivisia, jäädään seurailemaan. Jos vielä ensi kuussa tulee kahdet kuukautiset, mietitään ehkäisyn vaihtoa ja ultraa. Hemoglobiini oli tippunut vain vähän (146 -> 133), mutta kyllä sen huomaa olossa. Huippaa hirveän useasti kun nousee ylös makuuasennosta. 

-ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi