Huulirasvat on huijausta!
Olen vuoden ajan köyttänyt huulirasvaa ja huuleni on huonommassa kunnossa kuin ikinä. Tuntuu että sitä rasvaa pitäisi laittaa viiden minuutin välein, koska huuleni tuntuvat kuivilta. Olen lukenut muutaman artikkelin nossa todettiin että ilmiö on yleinen ja että ne rasvat on suunniteltukin kuivattamaan huulia, jotta niihin jäisi koukkuun.
Onko olemassa huulirasvaa, joka EI kuivata?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän apteekin valkovaseliinia.
Ok. Mutta tuntuuko että sitä saa lisätä jatkuvasti vai onko siitä oikeasti hyötyä? Ennen kuin aloitin rasvaamisen, huuleni kuivuivat vain talvisin. Nyt ne on kuivat talvet ja kesät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Mutta tuntuuko että sitä saa lisätä jatkuvasti vai onko siitä oikeasti hyötyä? Ennen kuin aloitin rasvaamisen, huuleni kuivuivat vain talvisin. Nyt ne on kuivat talvet ja kesät.
Ei tarvitse lisätä jatkuvasti, itse laitan aamulla ja illalla hampaiden pesun jälkeen, muulloin ei ole tarvetta.
"Olen vuoden ajan köyttänyt huulirasvaa"
Itse suosittelisin laittamaan sitä rasvaa huuliin ja lopettaa sen köyttämisen.
Mitä rasvaa sä käytät? Olisko vika kyseisessä huulirasvassa... ja siinä kuinka paljon käytät. Ei naamaakaan rasvata parin tunnin välein. Mä käytän carmexin tai hurraw huulirasvoja, auttaa kuivuuteen ja ei tarvitse olla jatkuvasti laittamassa lisää.
On niitä sellaisia. Muutenkin kannattaa käyttää huulirasvaa vain talvikautena ja muulloin jos huulet alkavat kuivaa. Pääsääntönä älä osta siinä pyöreässä putkessa olevaa, ne ovat järjestään huonoja.
Kaikki voiteet ja rasvat on huijausta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä rasvaa sä käytät? Olisko vika kyseisessä huulirasvassa... ja siinä kuinka paljon käytät. Ei naamaakaan rasvata parin tunnin välein. Mä käytän carmexin tai hurraw huulirasvoja, auttaa kuivuuteen ja ei tarvitse olla jatkuvasti laittamassa lisää.
Viimeiset kuukaudet olen käyttänyt lidlin Cien merkkisiä.
Kannattaisiko opetella lukemaan mitä niissä on sisällä? Laitatko suuhusi maaoljyä vai kasvisöljyä?
Bevita r on paras, muut kuivattaa.
Huulirasvoissa ja myös vaseliinissa on mineraaliöljyä, joka on terveydelle haitallista. Jos haluat läästiä suuhusi öljyä muutenkin kuin ruuan muodossa, pyydä apteekista mineraaliöljytöntä rasvaa. Sen lisäksi juo paljon ja pidä ulkona huivia kasvojen alaosan suojana niin, ettei tuuli ja kylmyys pääse kiinni huuliin.
Kokeilepa luonnonkosmetiikan huulirasvoja. Itse käytän esimerkiksi mehiläisvaha-huulirasvaa, jota saa Lifesta. Luonno kosmeettiset huulirasvat sisältävät oikeasti kosteuttavia ja hoitavia luonnon ainesosia toisin kuin markettien Labellot.
Osta pieni roll on-puteli ja laita sinne oliiviöljyä. Taputtele kevyesti oliiviöljyä huulille putelista esim. illalla ennen nukkumaanmenoa.
Luin tämän vinkin joskus täältä ja on toimiva.
Vierailija kirjoitti:
Huulirasvoissa ja myös vaseliinissa on mineraaliöljyä, joka on terveydelle haitallista. Jos haluat läästiä suuhusi öljyä muutenkin kuin ruuan muodossa, pyydä apteekista mineraaliöljytöntä rasvaa. Sen lisäksi juo paljon ja pidä ulkona huivia kasvojen alaosan suojana niin, ettei tuuli ja kylmyys pääse kiinni huuliin.
Löysin tämmöisen mineraaliöljyttömän.
https://www.yliopistonapteekki.fi/favora-pehmentava-huulivoide-5-ml-492…
Apteekista Acon vaaleansininen huulirasva on hyvää! Carmex purkissa on toinen hyvä.
Itse kyllä ihan tietoisesti pyrin välttämään sen tavan luomista että pitää jatkuvasti hinkata rasvaa huuliin, laitan n. 2-3 kertaa päivässä: aamulla meikatessa ja illalla meikkien poispesun jälkeen ja ehkä päivällä kerran.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko opetella lukemaan mitä niissä on sisällä? Laitatko suuhusi maaoljyä vai kasvisöljyä?
Kasviöljyissä on "kasvinsuojeluaineita" eli tuholaismyrkkyjä. Eivät ne ole sen parempia ihmiselle kuin mineraaliöljy.
Luonnonmukaisin ja paras on eläinperäinen öljy, siis luonnollinen lanoliini, jota saadaan lampaasta. Lanoliinia tehdään myös teollisesti, mutta se tukkii huokoset. Toinen hyvä on mehiläisvaha, jos pystyy vielä jäljittämään, millä kasveilla mehiläinen on vieraillut (ettei tule mitään peltojen tuholaismyrkkyjä).
Tässä tulee nyt myös eettiset kysymykset lähelle, jos ap sattuu olemaan vegaani. Silloinhan ei voi käyttää kuin niitä huonompia vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Apteekista Acon vaaleansininen huulirasva on hyvää! Carmex purkissa on toinen hyvä.
Itse kyllä ihan tietoisesti pyrin välttämään sen tavan luomista että pitää jatkuvasti hinkata rasvaa huuliin, laitan n. 2-3 kertaa päivässä: aamulla meikatessa ja illalla meikkien poispesun jälkeen ja ehkä päivällä kerran.
Eikö tuo jo ole melkoista hinkaamista? Joka päivä säännöllisesti laitat useaan otteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasviöljyissä on "kasvinsuojeluaineita" eli tuholaismyrkkyjä. Eivät ne ole sen parempia ihmiselle kuin mineraaliöljy.
Luonnonmukaisin ja paras on eläinperäinen öljy, siis luonnollinen lanoliini, jota saadaan lampaasta. Lanoliinia tehdään myös teollisesti, mutta se tukkii huokoset. Toinen hyvä on mehiläisvaha, jos pystyy vielä jäljittämään, millä kasveilla mehiläinen on vieraillut (ettei tule mitään peltojen tuholaismyrkkyjä).
Tässä tulee nyt myös eettiset kysymykset lähelle, jos ap sattuu olemaan vegaani. Silloinhan ei voi käyttää kuin niitä huonompia vaihtoehtoja.
Tuota...huulirasvoja saa vaikka mistä kasvisöljypohjaisina ja luomuna (ja jopa ilman sitä iik!-palmuöljyä).
Tai voihan sitä käyttää vaikka ihan perus ruokaöljyä. Ai, kylmapur. luomurypsiöljykin oli kauheeta myrkkyä, sivelenkin voita.
Käytän kans apteekista Aconin huulirasvaa. En tiedä onko ko. huulirasvakaan mikään maailman paras, mutta huikea ero kauppojen rasvoihin, joita piti olla laittamassa parin tunnin välein. Tätä käytän tarpeen mukaan, 0-2 kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota...huulirasvoja saa vaikka mistä kasvisöljypohjaisina ja luomuna (ja jopa ilman sitä iik!-palmuöljyä).
Tai voihan sitä käyttää vaikka ihan perus ruokaöljyä. Ai, kylmapur. luomurypsiöljykin oli kauheeta myrkkyä, sivelenkin voita.
Tuota tuota itsellesi. Se on kasviöljy, ei kasvisöljy.