Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kliseen mukaan huono isäsuhde ajaa naisen hakemaan hyväksyntää/turvaa miehiltä/vanhemmilta miehiltä niin miten huono äiti/isäsuhde vaikuttaa sitten mieheen?

Vierailija
19.11.2017 |

.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan riippuu millä tavalla huono suhde, niin kuin naisillakin. Naisia vihaavia miehillä on varmasti äitisuhteessa ongelmia.

Kiintymyssuhdeongelmat (jotka kehittyvät suhteessa äitiin yleensä), voivat ilmetä takertumisena, etäisyytenä, kyvyttömyytenä sitoutua tai kyvyttömyytenä "aitoon" vuorovaikutukseen. Nämä sekä miehillä että naisilla.

Mä itse olen monesti miettinyt, että voi kun olisi huomannut kiinnittää parinvalinnassa enemmän huomiota appivanhempien käytökseen aikuisia lapsia kohtaan, ja siihen miten puoliso puhuu vanhemmistaan. Ei sillä että katuisin, rakas mies on ja ei isoja ongelmia, mutta helpommallakin olisi voinut päästä. Jos nuorille jotain neuvoisin, niin tämän.

Sama. Meillä onneksi miehellä suhde isään hyvä, mikä on varmasti vaikuttanut hänen omaan isyyteen. Äitiinsä on kuitenkin ristiriitainen suhde ja mielestäni se näkyy parisuhteessamme (ei onneksi naisvihana).

Kaikki merkit oli nähtävissä jo ensimmäisten kuukausien aikana. Äitinsä oli jo silloin takertunut lapsiinsa, mies puolestaan vältteli äitiään kaikin keinoin ja saattoi suorastaan raivostua kun oli puhunut 5 min hänen kanssaan puhelimessa.

Ei sitä vaan silti ajatellut. Ehkäpä joku toinen fiksumpi osaa parinvalinnassa tällaiseen kiinnittää huomiota. Hyvä suhde meillä nykyään on, mutta kyllä se on työtä vaatinut.

Vierailija
22/22 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono äitisuhde tuntuu saavan miehen suhtautumaan naisiin vihamielisesti.

Sama kokemus. Jos miehen äiti on ollut kovin dominoiva mies projisoi äitivihansa naissuhteisiin. Päällisin puolin saattaa olla kiltti ja avuton, mutta täynnä katkeruutta äitiään kohtaan. En luota tästä syystä liian kiltteihin miehiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi