Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuten täydellisen miehen totaalinen yleissivistyksen puute

Vierailija
18.11.2017 |

Olen tavannut aivan ihanan miehen. Hän on muuten kaikin puolin täydellinen, mutta ei ymmärrä ympäröivästä maailmasta mitään. Looginen päättely ja asioiden syy-seuraussuhteiden ymmärtäminen on hänelle tosi vaikeaa, jos puhutaan abstrakteista asioista. On käynyt pari vuotta amista ja sitten tehnyt duunia ja olla möllötellyt koko elämänsä laput silmillä. Ei ymmärrä keskeisimpiä poliittisia käsitteitä, ei osaa mitään kieliä, ei ole matkustellut missään, ei ymmärrä tutkitun tiedon ja oman kokemuksen eroa. On kuitenkin todella lämmin, välittävä, tasapainoinen, hauska ja sosiaalinen tyyppi. Arjessa meillä on tosi kivaa yhdessä - niin kauan kun keskustelu pysyy konkreettisella tasolla, kuten se nyt usein pysyykin. Siis lähinnä että mitä ruokaa tehtäis ja katottaisko leffa. Mä olen kuitenkin akateeminen ja haluan välillä keskustella maailman menosta laajasti. Poliittiikka ja tiede kiinnostavat.

Että mitäköhän helvettiä tässä nyt sitten? Voinko siirtää älyllisen elämäni parisuhteen ulkopuolelle ja säilyttää kunnioituksen miestä kohtaan?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin suhdetta tuollaisen miehen kanssa, mutta eihän siitä mitään tullut. Huomasin, että aloin yhä useammin ärtymään hänen tietämättömyydestään ja jopa häpeämään häntä seurassa. Se oli ihan hirveä tunne. Hän oli ihana, lämmin ja rehti ihminen enkä pidä häntä mitenkään itseäni alempana tai huonompana. Pikemminkin koen, että minun kyvyttömyyteni päästä yli hänen vioistaan oli merkki minun omasta pikkumaisuudestani ja vajavaisuudestani.

Mutta ei se ole oleellista kenessä on eniten vikaa. Se on oleellista, että kaikki eivät kykene muodostamaan onnellista parisuhdetta kaikkien kanssa. Ja mitä nopeammin sen yhteensopimattomuuden ymmärtää ja myöntää, sitä parempi molemmille osapuolille.

Vierailija
42/63 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kirittyä kiinni lukemalla aamulehdet säännöllisesti. Paljon parempi se, että on kunnollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho.

Ihmeellisiä vastauksia täällä?

Itse en koskaan kokisi olevani tarpeeksi "sivistynyt" tai "fiksu" antamaan neuvoja, jotka puoltavat eri teille lähtemistä ihmisen kanssa, jonka kanssa kuitenkin mitä ilmeisimmin tämä ap viihtyy?

Mikä kumma meitä ihmisiä vaivaa?

Itseasiassa uskon, että tällä kundilla olisi opetettavaa yhdelle jos toisellekin tällä palstalla, mieluumminkin kuin päinvastoin.

Ap. Kuuntele sydäntäsi. Älä mitään tai ketään muuta.

Vierailija
44/63 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi tyhmää miestä.

Vierailija
45/63 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Been there, done that. Ei tule onnistumaan. Olen seurustellut luultavasti hyvin paljon kuvailemasi tyyppisen miehen kanssa. Hänen yleinen elämänasenteensa oli hyvin konkreettisesti siihen hetkeen ja tilanteeseen keskittymistä. Ei mitään haaveita, ei mitään kiinnostusta ympäröivää maailmaa kohtaan (hieman liioitellen). Samalla mitä hyväsydämisin ja avuliain ihminen, jolla ihana suku. Mutta eihän siitä lopulta tullut mitään. Keskustelut oli mua kiinnostavissa aiheissa enemmän yksinpuhelua, vaikka hänkin minua miellyttääkseen oli alkanut hieman seuraamaan asioita. Pidemmän päälle aloin myös kyseenalaistamaan häntä ja menettämään kunnioitusta, juuri tästä syystä. Joku saa hänestä hienon miehen, minä en.

Vierailija
46/63 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Been there, done that. Ei tule onnistumaan. Olen seurustellut luultavasti hyvin paljon kuvailemasi tyyppisen miehen kanssa. Hänen yleinen elämänasenteensa oli hyvin konkreettisesti siihen hetkeen ja tilanteeseen keskittymistä. Ei mitään haaveita, ei mitään kiinnostusta ympäröivää maailmaa kohtaan (hieman liioitellen). Samalla mitä hyväsydämisin ja avuliain ihminen, jolla ihana suku. Mutta eihän siitä lopulta tullut mitään. Keskustelut oli mua kiinnostavissa aiheissa enemmän yksinpuhelua, vaikka hänkin minua miellyttääkseen oli alkanut hieman seuraamaan asioita. Pidemmän päälle aloin myös kyseenalaistamaan häntä ja menettämään kunnioitusta, juuri tästä syystä. Joku saa hänestä hienon miehen, minä en.

Aika suuri osa maailman väestöstä haaveilee lähinnä siitä, mitä tänään syötäisiin ja on koko huomiselle ruokaa ollenkaan.

Tuo mies muistuttaa 1930-40-lukujen elokuvien vanhoja ihmisiä joille elämä on ylhäältä annettu ja ainut haave on taivaspaikka. Elämän suuret auktoriteetit: pappi, nimismies, kansakoulunopettaja ja kunnanlääkäri.

Vierailija
47/63 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko palsta pitäisi kyllä kieltää. Varmaan helposti yksi suurin erojen aiheuttaja kun katkerat YH siiderivalaat kannustaa eroamaan joka käänteessä.

Vierailija
48/63 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap kuitenkin on jo nelikymppinen, pitäisikö silti yrittää. Vaikea on löytää mukavia, vapaita miehiä tuossa ikäluokassa.

Jos mies on itse kiinnostunut oppimaan ja laajentamaan osaamistaan, sehän on plussaa. Toisaalta ap:n pitäisi miettiä missä mies on hyvä, mitä mies voisi vastavuoroisesti opettaa ap:lle. Se toisi tasa-arvoa suhteeseen. Aloittakaa myös joku yhteinen uusi harrastus, jossa kumpikin olette uunoja.

Lisäksi ap:n tulee mieltää, että hänellä on ystäviä joiden kanssa keskustella akateemisemmin.

Vierailija
49/63 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiseksi ihmiseksi ei kovin huoliteltu kirjoitus ja alatyylinen kiroilu myös mukana niin miten on?

Vierailija
50/63 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan Esalta, veturipihanhoitaja Pieksämäeltä😅

Vierailija
51/63 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi parisuhdemoka on odottaa toisen tyydyttävän kaikki tarpeet. Oletko itse täydellinen kaikilla elämänalueilla?

No en todellakaan ole. Siksipä mietinkin, että onko tämä nyt sitten se kompromissin paikka mulle. Mutta miten on edes MAHDOLLISTA, että kun meillä on tää peruskoulusysteemi kuitenkin, että sieltä pääsee läpi oppimatta yhtään mitään? Ap

Niinpä...

Vierailija
52/63 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, joka ehdottaa, että tyydyttää älylliset tarpeensa muualla, ei voi itse olla kovin älykäs ja sivistynyt. Koska jos on, tietää kyllä, mikä merkitys on sillä, että todennäköisesti elämäsi keskeisin keskustelukumppani on kanssasi samalla tasolla. Tyhmän kanssa seurustelu on kuin olisi lapsen tai kehitysvammaisen kanssa.

Milloin meinasit opetella kirjoittamaan?

Vierailija
53/63 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti ihailen tätä naista, koska hän hallitsee sen, mikä on oikeasti tärkeää elämässä: ihmisistä välittäminen, lempeys ja hauskuus.

Nuo ovat oikein hyviä ominaisuuksia ystävässä, mutta kumppanilta vaaditaan vähän muutakin. Minun on ainakin mahdoton kunnioittaa ihmistä, joka on älyllisesti niin tyläsmielinen ja ei-utelias, ettei hän tiedä ministerin ja kansanedustajan eroa.

Pienestä on sulla lähimmäisen kunnioittaminen kiinni. Täysin käsittämätön kommentti...

Vierailija
54/63 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä se yleissivistys lähtee itsestä ,miten seurailee ympäröivää maailmaa.Lukee lehtiä hieman ehkä kirjoja.

On kiinnostunut asioista. Koulutuksella ei välttämättä ole mitään merkitystä. Tunnen muutamia erittäinkin fiksuja ns. duunareita jos näin voidaan sanoa. Tunnen myös erittäin yksinkertaisia korkeakoulutettuja.

Vierailija
55/63 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi parisuhdemoka on odottaa toisen tyydyttävän kaikki tarpeet. Oletko itse täydellinen kaikilla elämänalueilla?

No en todellakaan ole. Siksipä mietinkin, että onko tämä nyt sitten se kompromissin paikka mulle. Mutta miten on edes MAHDOLLISTA, että kun meillä on tää peruskoulusysteemi kuitenkin, että sieltä pääsee läpi oppimatta yhtään mitään? Ap

Osaako mies käytännön asiat: auton korjaamisen, kodin nikkaroinnit ehkä pienet timpurin maalarin yms hommat tosi hyvin? Jos osaa niin noilla taidoilla kyllä on paljonkin käyttöä.

Vierailija
56/63 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman vuoden pystyt elämään hyvin, mutta lopulta eroatte. Joten en suosittele yhteiseloa.

Hemmetti, tätä mäkin uumoilen. Miten tässä edes pääsi käymään niin, että rakastuin tähän maailman ihanimpaan hölmöläiseen? Ap

Sun kannattaa varmaan kysyä tältä kommentoijalta myös lottonumerot ap ja tehdä kuten kommentoija kaikessa viisaudessaan sinulle ennustaa.

Ihanko totta annat jonkun tuntemattoman jollain kasvottomalla keskustelupalstalla tehdä päätöksiä puolestasi?

Itselläni on ollut kouluttamattomia ja koulutettuja miehiä. Jos on huomioonottava, hyväsymänen ihminen niin siitä on hyvä rakentaa. Kaikki muu on kuitenkin aikatavalla pintaa. Kamalin on akateeminen kucipää.

Vierailija
57/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa niin erikoiselta, että tilanteen täytyy olla vastaava kuin miehillä että isotissinen ja hyvännäköinen nainen on muuten täydellinen, mutta on niin hiton bimbo kana.

Tää varmaan tarkoittaisi toisinpäin käännettynä sitä, että mies olisi joku tyhjäpäinen muskeliadonis, mutta ei ole kyse siitäkään. Lähinnä ne hänen ihanat puolensa ovat tosiaan luonteessa siinä mielessä että on todella ystävällinen, sosiaalinen ja lämmin ihminen.

Mulle on ollut tärkeää pyrkiä erottamaan älykkyys ja sivistys, ja olen koittanut miettiä että kasvumpäristö on tämän miehen kohdalla ollut se oleellinen asia, ei niinkään varsinaisesti älyllisen kapasiteetin puute. Eilen kuitenkin katsottiin telkkaria ja vaihdoin kanavaa kun huomasin että toiselta kanavalta tulee ohjelma, josta kumpikin tykkäämme. Ohjelmassa oli alkamassa jo viimeinen osio ja mies ei mitenkään pystynyt ymmärtämään, miten se oli mahdollista. Piti selittää vaikka kuinka monta kertaa, että se ohjelma oli tosiaan alkanut jo aiemmin, eikä se näy nyt alusta, koska käänsimme vasta sille kanavalle. Kyllä alkaa kieltämättä koetella hermoja tämä... Toinen viime päivien asia: Kävi ilmi, että mies, joka on aina hehkuttanut rakastavansa sushia, nyppii sushista kalat pois ja syö pelkät riisit...

Räjähdän varmaan aika pian.

Joku tuolla mietti, että kannattaisi varmaan yrittää yhteiselämää kuitenkin, koska ikää alkaa olla mittarissa jo se 40 eikä hyviä miehiä enää kauheasti ole vapaana. Toisaalta tuo ajatus suututtaa ihan kauheasti, mutta jos olen itselleni täysin rehellinen, viisitoista vuotta nuorempana tuo ukko olisi mennyt vaihtoon jo ajat sitten. Nyt sitä vaan koittaa miettiä, että pitää keskittyä niihin hyviin puoliin.

Ap

Vierailija
58/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman vuoden pystyt elämään hyvin, mutta lopulta eroatte. Joten en suosittele yhteiseloa.

Hemmetti, tätä mäkin uumoilen. Miten tässä edes pääsi käymään niin, että rakastuin tähän maailman ihanimpaan hölmöläiseen? Ap

Sun kannattaa varmaan kysyä tältä kommentoijalta myös lottonumerot ap ja tehdä kuten kommentoija kaikessa viisaudessaan sinulle ennustaa.

Ihanko totta annat jonkun tuntemattoman jollain kasvottomalla keskustelupalstalla tehdä päätöksiä puolestasi?

Itselläni on ollut kouluttamattomia ja koulutettuja miehiä. Jos on huomioonottava, hyväsymänen ihminen niin siitä on hyvä rakentaa. Kaikki muu on kuitenkin aikatavalla pintaa. Kamalin on akateeminen kucipää.

No ihan totta en varmasti anna kenenkään tehdä päätöksiä puolestani keskustelupalstalla. Keskustelu ei tarkoita sitä, että luovutan päätösvallan mammapalstalle. Ap

Vierailija
59/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, joka ehdottaa, että tyydyttää älylliset tarpeensa muualla, ei voi itse olla kovin älykäs ja sivistynyt. Koska jos on, tietää kyllä, mikä merkitys on sillä, että todennäköisesti elämäsi keskeisin keskustelukumppani on kanssasi samalla tasolla. Tyhmän kanssa seurustelu on kuin olisi lapsen tai kehitysvammaisen kanssa.

Milloin meinasit opetella kirjoittamaan?

Mitä vikaa kirjoitustaidossani on?

Vierailija
60/63 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako mies käytännön asiat: auton korjaamisen, kodin nikkaroinnit ehkä pienet timpurin maalarin yms hommat tosi hyvin? Jos osaa niin noilla taidoilla kyllä on paljonkin käyttöä.

Huutonaurua tälle.