Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole tervetullut miehen lapsen elämään

Vierailija
18.11.2017 |

Miehellä on 3-vuotias lapsi edellisestä suhteesta. Jo alusta asti olen ollut elämääkin suurempi ongelma miehen entiselle naiselle, joka on lapsen yksinhuoltaja. Olemme olleet yhdessä yli vuoden, ja olen saanut nähdä alle tunnin ajan lapsen kaksi kertaa mieheni seurassa julkisella paikalla, toisen kerran niin että lapsen äiti vartioi meitä vieressä. Itse olen jo työelämässä, mieheni vielä opiskelee kaukana kotoamme ja käy ohessa töissä. Nainen ei suostu yhteishuoltajuuteen.

Miehen entinen nainen on yrittänyt saada miehen jättämään minut jotta he voisivat olla perhe taas, ja on tunnustanut rakkauttaan hänelle. Hän peruu lapsen tapaamista usein mielivaltaisesti, ja joka kerta mikäli mieheni edes mainitsee minut hänelle. On käskenyt miestä hankkimaan uuden lapsen jos haluaa "leikkiä perhettä" ja aukonut minulle päätä. Minä en luonnollisestikaan ole tervetullut lapsen isänpäivä- tai syntymäpäivärientoihin. Lisää lapsen juhlia on tulossa, joihin nainen haluaa mennä miehen kanssa yhdessä, minä en tietenkään kuulu mukaan taaskaan. Onko tämä ihan normaalia vai onko minulla jotenkin vääristynyt mielikuva siitä miten asiat kuuluisi hoitaa eron jälkeen?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä sen, että naisen mielestä olisi parasta jos mieheni tapaisi lastaan hänen kotonaan ja mieluusti hänen läsnäollessaan, ja kiukuttelee siitä, kun mieheni ei enää tähän suostu. Hän ei missään nimessä halua että tapaisin lasta (tähän ei ole mitään syytä, sillä olen tavallinen työssäkäyvä aikuinen) ja haluaa kontrolloida sitä vartioimalla, että mieheni on lapsen kanssa vain kahdestaan. Joten luonnollisesti lapsi ei myöskään saa tulla meidän kotiimme, vaan miehen pitää tavata lasta aina jossain ulkona tai sitten lapsen äidin kotona niin etten minä ole paikalla. Mitä hittoa? -AP

Vierailija
2/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, kolmevuotias lapsi edellisestä suhteesta ja tekin olette ehtineet olla yhdessä jo yli vuoden. No eipä ihme, että siinä on osapuolilla vähän tunteet sekaisin, kun eka on tehty lapsi ja siitä käytännössä hypätty uuteen suhteeseen.

Eli ei ole normaalia, exä ei ole päässyt erosta yli, tuskin miehesikään jutun perusteella ja sinä olet siinä vähän niinkuin kolmantena hommassa mukana. 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette? Mitä lapsen äiti tekee?

Vierailija
4/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja lapsen äiti ovat eronneet kun lapsi oli vauvaiässä. Nyt hän tietty sai raivarin kun mainitsin että en yhtään taas tykkää tästä että menette kahdestaan leikkimään perhettä, kun en ole ikinä tervetullut mukaan.

Vierailija
5/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan että olemme ~25-vuotiaita, lapsen äiti ilmeisesti opiskelee jotain.

Vierailija
6/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kuulostaa siltä kuin olisit väliaikainen laastari. Mies ei ilmeisestikään halua olla lapsen kanssa tekemisissä jos kerran naisella yksinhuoltajuus. Miksei mies halunnut yhteishuoltajuutta? Lapsi oli siis katastrofi hänen kannaltaan suhteessa? Ehkä siis olisi exänsä kanssa vielä ellei vauvaa olisi syntynyt?

Ja jos mies ei ole lapsestaan kiinnostunut, luulisi että pitäisi ehdottomana sen että sinä vakavasti otettavana naisystävänä saisit olla mukana tapaamisissa. Pitääkö sinua siis "vakavasti otettavana" jos ei vaadi sitä exältään?

Vierailija
7/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on ikävä kyllä vähän päästään sekaisin ja mustasukkainen. Otan osaa, ei ole hyvä juttu lapselle, miehellesi tai sinulle.

Miksi sun mies suostuu tuollaiseen hyppyyttämiseen? Ei se nainen voi sanella tuollaisia, yhteyttä kunnan lastenvalvojaan vaan! Kai heillä on kirjallinen sopimus huoltajuudesta, tapaamisista ja elatustuesta, siitä se on eksän luettava eikä säveltäminen sovi.

Ja mies voi aina hakea yhteishuoltajuutta, ei eksä sitä pysty estämään ilman päteviä perusteita, joihin ei todellakaan kuulu se, että hän ei tykkään miehen nyksästä.

http://www.elatusvelvolliset.fi/index.php/elatusapu/tapaamisoikeus

Vierailija
8/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kuulostaa siltä kuin olisit väliaikainen laastari. Mies ei ilmeisestikään halua olla lapsen kanssa tekemisissä jos kerran naisella yksinhuoltajuus. Miksei mies halunnut yhteishuoltajuutta? Lapsi oli siis katastrofi hänen kannaltaan suhteessa? Ehkä siis olisi exänsä kanssa vielä ellei vauvaa olisi syntynyt?

Ja jos mies ei ole lapsestaan kiinnostunut, luulisi että pitäisi ehdottomana sen että sinä vakavasti otettavana naisystävänä saisit olla mukana tapaamisissa. Pitääkö sinua siis "vakavasti otettavana" jos ei vaadi sitä exältään?

Nainen on yksinhuoltaja, koska itse halusi ja mies ei halunnut aloittaa taistelua huoltajuudesta. Nainen siis uhkaili oikeustoimilla. Tietysti järkevää olisi ollut että mies olisi pitänyt puolensa, ainakin minun mielestäni. Lasta ei hankittu molempien toiveesta, sanotaan nyt kauniisti näin. En usko että eksä olisi naisen kanssa yhdessä enää, naisen puolelta oli jotain pientä uskottomuutta suhteen loppupuolella.

Minua myös loukkaa vähän se, ettei mies tarpeeksi selvästi osoita että olen vakavasti otettava tyttöystävä. Meillä on kuitenkin yhteiset tulevaisuudensuunnitelmat ja avoliitossakin ollaan hetkinen oltu. Tuntuu, ettei miehellä riitä tarpeeksi halua sanoa sitä eksälleen, ainakaan yhtä helposti kuin mitä on valmis asettamaan minut toiseksi vaihtoehdoksi...

Vierailija
9/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako näiden lapsesta luopuneiden kanssa pariutua? Ainakin tiedät mitä on edessä..

Vierailija
10/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhde jo nyt takkuaa niin mieti jatkoa. Olet vielä nuori ja löydät vapaan miehen. Nykyinen vaikuttaa vähän selkärangattomalta.

Vierailija
11/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako näiden lapsesta luopuneiden kanssa pariutua? Ainakin tiedät mitä on edessä..

Eroja tapahtuu ja niihin on syynsä eikä se tarkoita että joku luopuisi lapsesta sen takia. Tälläisiä tarpeettomia kommentteja en kyllä kaipaa. Mieskään ei halua luopua lapsesta, mutta miehen eksä haluaa että mies on yksinomaan hänen perheensä osa eikä kellekään muulle. Olemme nuoria ja varmasti itse kullakin on nuoruuden hölmöilyjä ja epävarmuutta taustalla, ja siksi nyt tulin täältä kyselemään miten asia kuuluu hoitaa, enkä kuuntelemaan jätä se-kommentteja.

Vierailija
12/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa. Mies jätti kun exä ei suostunut aborttiin. Sillä lailla. Ei ihme että nainen on varovainen. Hyvä sinunkin tietää mikä on kohtalosi jos ehkäisy pettää.

Vierailija
13/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Mies jätti kun exä ei suostunut aborttiin. Sillä lailla. Ei ihme että nainen on varovainen. Hyvä sinunkin tietää mikä on kohtalosi jos ehkäisy pettää.

Mies oli vauvavuoden töissä ja elätti naisen ja lapsen. Nainen ryhtyi viime metreillä itse kuitenkin uskottomaksi. Tämän jälkeen eroprosessi lähti käyntiin. Kannattaa lukea aiemmat kommenttini. -AP

Vierailija
14/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit että lasta ei hankittu molempien toiveesta. .....Väkisinkin tulee mieleen että mies painosti aborttiin.

Vierailija
15/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asia ratkaistiin niin, että mies tapaa lasta valvotusti. Näin siksi, että miehen nyxä jaksoi valittaa jatkuvasti siitä, miten perun tapaamisia jne. Kertaakaan en perunut, peruja oli aina mies. Nyt kun tapaamiset ovat valvottuja, on ikävästi huomattu, että mies ei saavukaan sovitusti. Harmi, että minua ei enää voi pitää syyllisenä, minä olen tuonut lapsen joka kerta ajoissa tapaamispaikalle.

Me erosimme siksi, että mies ei ollut enää onnellinen kanssani. No eipä näy olevan onnellinen lapsenkaan kanssa.

Vierailija
16/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä olisit tervetullut toisen naisen lapsen elämään. Siihen sinulla ei ole mitään oikeutta, lapsi ei sinun.

Vierailija
17/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on useless kun ei saa tilanteeseen mitään rotia; tilanne on sekä hänen että eksän vastuulla, ei sinun. Jätä tuo keskenkasvuinen nulikka ja mene Tinderiin etsimään uutta miestä! Tuosta ei ikävä kyllä vaikuta olevan tulossa mitään... Ihmiset muuttuvat mutta kovin kovin hitaasti; jaksatko odottaa tilanteen kehittymistä esim 5 vuotta? Ja takeita ei ole.

t. vanhempi nainen

Vierailija
18/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoit että lasta ei hankittu molempien toiveesta. .....Väkisinkin tulee mieleen että mies painosti aborttiin.

Kyllä, mies olisi rehellisesti tahtonut abortin, mutta kun nainen päätti pitää lapsen, mies jäi ja piti huolta naisesta ja lapsesta kunnes nainen ryhtyi uskottomaksi.

Meillä on kyllä ylhäällä kaikki ajat jolloin eksä perunut tapaamiset, tai jättänyt vastaamatta puhelimeen kun tapaamisen olisi pitänyt tapahtua, lisäksi viestit joissa nainen kehottaa miestä painumaan vittuun ja hankkimaan uuden lapsen siitä syystä, että mies on ilmoittanut myös kuuntelevan minun haluani. Kai se on lastensuojeluun otettava yhteys miehen puolelta, kun aikuinen ihminen joka kokee olevansa kypsä äidiksi, ei ymmärrä että lapsi on yleensä kahden ihmisen yhteinen, ei yksin hänen.

Vierailija
19/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti miehesi hoitaa asiat kuntoon edes lapsen ja eksän suhteen. Siihen menee aikaa. Sen jälkeen voit miettiä enemmän omaa osuuttasi tuossa kuviossa.

Vierailija
20/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap-kulta älä sotkeudu tuohon tilanteeseen enempää, se ei ole sinun vastuullasi. Elä omaa elämääsi ja anna miehen ja eksänsä hoitaa omat asiansa ja tehdä omat virheesi. Olet nuori, mene pitämään hauskaa jonnekin muiden ihmisten kanssa tai tee jotain mikä sinua itseäsi kiinnostaa, älä pilaa elämääsi muiden ihmisten ongelmilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi