Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole tervetullut miehen lapsen elämään

Vierailija
18.11.2017 |

Miehellä on 3-vuotias lapsi edellisestä suhteesta. Jo alusta asti olen ollut elämääkin suurempi ongelma miehen entiselle naiselle, joka on lapsen yksinhuoltaja. Olemme olleet yhdessä yli vuoden, ja olen saanut nähdä alle tunnin ajan lapsen kaksi kertaa mieheni seurassa julkisella paikalla, toisen kerran niin että lapsen äiti vartioi meitä vieressä. Itse olen jo työelämässä, mieheni vielä opiskelee kaukana kotoamme ja käy ohessa töissä. Nainen ei suostu yhteishuoltajuuteen.

Miehen entinen nainen on yrittänyt saada miehen jättämään minut jotta he voisivat olla perhe taas, ja on tunnustanut rakkauttaan hänelle. Hän peruu lapsen tapaamista usein mielivaltaisesti, ja joka kerta mikäli mieheni edes mainitsee minut hänelle. On käskenyt miestä hankkimaan uuden lapsen jos haluaa "leikkiä perhettä" ja aukonut minulle päätä. Minä en luonnollisestikaan ole tervetullut lapsen isänpäivä- tai syntymäpäivärientoihin. Lisää lapsen juhlia on tulossa, joihin nainen haluaa mennä miehen kanssa yhdessä, minä en tietenkään kuulu mukaan taaskaan. Onko tämä ihan normaalia vai onko minulla jotenkin vääristynyt mielikuva siitä miten asiat kuuluisi hoitaa eron jälkeen?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä,

Ilmaisin itseni ehkä vähän huonosti, minulla ei siis ole halua olla lapselle äiti eikä mikään äitihahmo - tarkoitin otsikolla enemmän sitä, että en ole tervetullut mihinkään kuvioon laisinkaan. En edes tiedä haluanko lapsia itse varmasti, joten en lainkaan toivo omivani kenekään muiden lapsia. Tämä on siis kaikista epätoivottavin tilanne, ja selvästikin väärinymmärrys - haluan että tilanne olisi normaali vaikka minä olenkin kuvioissa, eikä lapsi kyllä kuole siihen jos ohimennen minä satun paikalle. Nainen on itsekin jo useita säätöjään esitellyt lapselle poikaystävänään.

Asia on siis mennyt hyvin pitkälti niin että mies ei saa tavata lastaan normaalisti siksi että hänellä sattuu olemaan minut, ja tämä lapsen pimittäminen alkoi tasan siitä päivämäärästä jolloin eksä sai tietää että mieheni on löytänyt uuden naisen. Sitä ennen mies sai tehdä kaikkea kivaa, käydä paikoissa ja tavata lasta aina kun heille sopi, mutta jostain syystä minä olen tässä nyt se ongelma eksälle. En todellakaan tuppaudu seuraan enkä ole sitä vaatinutkaan. Olen kuullut vierestä sairaalloisia puhelinkeskusteluja ja viestipommitusta tältä eksältä, ja selvää lienee nyt se ettei miehelläni ole sananvaltaa mihinkään ilman viranomaisten apua. Ehkä huono puoleni on se että välitän muiden ongelmista liikaa, mutta vaikka minua vituttaa tilanne henkilökohtaisesti, vielä enemmän minua vituttaa mieheni ja sen pienen lapsen puolesta, jolle äiti haukkuu isää jatkuvasti (lapsi on vahingossa maininnut miehelleni asiasta) ja yrittää tehdä ns. kiusaa. Kiitos asiallisista vastauksista, noh, suurimmalle osalle, oletan että tästä eteenpäin mies hoitaa tämän asian kuntoon virallisia teitä, tai sitten minä jatkan elämääni itsekseni ilman muiden ongelmia harteillani. Tosiaan tilanne on minulle aika uusi, ja siksi mielipidettä kysyinkin palstalta.

Vierailija
42/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et välttämättä tunne kovin hyvin miestä kenen kanssa olet. Sinun on hyvä muistaa, että jos sinä tuut raskaaksi ja saat lapsen, niin mies hyvin suurella todennäköisyydellä jättää myös sinutkin. Miten itse suhtautuisit tuossa tilanteessa nuoreen naiseen, jolle miehesi haluaisi esitellä sinun pientä lasta? Se, että ylipäätänsä jättää pienen lapsen, kissan tai koiranpennun ihan pienenä kertoo ihmisestä karua kieltä. Itse en edea juttelisi miehen kanssa, joka jättäisi jälkikasvunsa vauvaiässä. Ei auttaisi mitkään syyt. En ihmettele yhtään, että tuo nuori äiti on alkanut puolustamaan vauvaansa. Sinuna pitäisin miehen exän puolia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa uusperhe helvettiin. Lue palstan uusperhekeskusteluja.

Vierailija
44/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on 3-vuotias lapsi edellisestä suhteesta. Jo alusta asti olen ollut elämääkin suurempi ongelma miehen entiselle naiselle, joka on lapsen yksinhuoltaja. Olemme olleet yhdessä yli vuoden, ja olen saanut nähdä alle tunnin ajan lapsen kaksi kertaa mieheni seurassa julkisella paikalla, toisen kerran niin että lapsen äiti vartioi meitä vieressä. Itse olen jo työelämässä, mieheni vielä opiskelee kaukana kotoamme ja käy ohessa töissä. Nainen ei suostu yhteishuoltajuuteen.

Miehen entinen nainen on yrittänyt saada miehen jättämään minut jotta he voisivat olla perhe taas, ja on tunnustanut rakkauttaan hänelle. Hän peruu lapsen tapaamista usein mielivaltaisesti, ja joka kerta mikäli mieheni edes mainitsee minut hänelle. On käskenyt miestä hankkimaan uuden lapsen jos haluaa "leikkiä perhettä" ja aukonut minulle päätä. Minä en luonnollisestikaan ole tervetullut lapsen isänpäivä- tai syntymäpäivärientoihin. Lisää lapsen juhlia on tulossa, joihin nainen haluaa mennä miehen kanssa yhdessä, minä en tietenkään kuulu mukaan taaskaan. Onko tämä ihan normaalia vai onko minulla jotenkin vääristynyt mielikuva siitä miten asiat kuuluisi hoitaa eron jälkeen?

Ei ole normaalia. Eikä asioita kuuluisi hoitaa noin. Lapsen äiti ei ilmeisesti osaa erotella päänsä sisällä päättynyttä parisuhdetta ja jatkuvaa yhteistä vanhemmuutta.

Eron jälkeen kummankaan uudet mahdolliset parisuhteet eivät kuulu toiselle. Yhteisenä säilyvät vain lapsiin liittyvät asiat. Lapsen äiti vaikuttaa keskenkasvuiselta, ei ole päässyt yli erosta? Pystyisikö avomiehesi selittämään asiallisesti mutta jämäkästi, ettei aio palata suhteeseen?

Eron jälkeenkin lapsella on oikeus yhä molempiin vanhempiinsa. Lapsi ei ole eronnut, vain vanhempansa ovat. Hänellä kuuluu olla myös oikeus osallistua luontevasti myös etävanhemman arkeen, kyläillä kotonaan, jopa oppia ajattelemaan etävanhemman kotia toisena kotinaan. Siihen kotiin ja elämään kuulut myös sinä, kun käsittääkseni siis yhdessä asutte.

En myöskään ymmärrä, miksi syntymäpäiviä, isänpäiviä, äitienpäiviä tms. juhlittava exän kanssa? Lapsi kai isällään (kotonanne) joka toinen viikonloppu tms. vakiokuvio? Ne synttärit kai voi juhlia isän organisoimana vaikka tapaamisviikonloppuna toisenkin kerran, vaikka äidin luonakin olisi jo juhlittu? Ja isänpäivänä kai lapsi joka tapauksessa isällään?

Tapaamisoikeuksista on olemassa sopimus, kun kerran huoltajuudestakin sovittu.

Vierailija
45/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei tarvitse sinua elämäänsä. Hänellä on jo isä ja äiti. Tuo tilanne ei muutu vaan pahenee vaan. Vaikka mies hoitaisi asiat virallista tietä uskoo lapsi aina äitiä. Voitte saada tapaamiset, mutta lapsi torjuu sinut joka tapauksessa sillä tuon tyyppinen äiti ei luovuta. Vastassa on silloin lapsi joka puhuu vain isälleen, ei sinulle. Sinun tekemä ruoka ei kelpaa koska se on hieman erilaista kuin äidin tekemä ym. Olet ilmaa, kodinhoitaja ja siivooja. Lopulta mies katkeroituu ja katkaisee suhteen joko sinuun tai lapseen. Sinuna etsisin lapsettoman miehen.

Vierailija
46/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et välttämättä tunne kovin hyvin miestä kenen kanssa olet. Sinun on hyvä muistaa, että jos sinä tuut raskaaksi ja saat lapsen, niin mies hyvin suurella todennäköisyydellä jättää myös sinutkin. Miten itse suhtautuisit tuossa tilanteessa nuoreen naiseen, jolle miehesi haluaisi esitellä sinun pientä lasta? Se, että ylipäätänsä jättää pienen lapsen, kissan tai koiranpennun ihan pienenä kertoo ihmisestä karua kieltä. Itse en edea juttelisi miehen kanssa, joka jättäisi jälkikasvunsa vauvaiässä. Ei auttaisi mitkään syyt. En ihmettele yhtään, että tuo nuori äiti on alkanut puolustamaan vauvaansa. Sinuna pitäisin miehen exän puolia.

Olen AP ja olen ehkä mulkku, mutta itse ainakin jos hankkisin lapsen ja tietäisin että mies ei sitä toivonut, mutta pitää minusta ja lapsesta silti huolen sekä rahallisesti että ajallisesti ja välittää muutenkin, en lähtisi pettämään tätä miestä ja lapsen isää tylsistymisen vuoksi, kun lapsikin on vielä avuttomassa iässä. Mutta that's just me.

Vierailija
47/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen AP ja olen ehkä mulkku, mutta itse ainakin jos hankkisin lapsen ja tietäisin että mies ei sitä toivonut, mutta pitää minusta ja lapsesta silti huolen sekä rahallisesti että ajallisesti ja välittää muutenkin, en lähtisi pettämään tätä miestä ja lapsen isää tylsistnymisen vuoksi, kun lapsikin on vielä avuttomassa iässä. Mutta that's just me.[/

Oletko varma että asiat meni niin? Ehkä sinulle vaan kerrotaan tuollainen versio. No oli miten oli niin monesti biologinen äiti tekee kaikkensa että uusi perhe epäonnistuisi.

Vierailija
48/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen AP ja olen ehkä mulkku, mutta itse ainakin jos hankkisin lapsen ja tietäisin että mies ei sitä toivonut, mutta pitää minusta ja lapsesta silti huolen sekä rahallisesti että ajallisesti ja välittää muutenkin, en lähtisi pettämään tätä miestä ja lapsen isää tylsistymisen vuoksi, kun lapsikin on vielä avuttomassa iässä. Mutta that's just me.

Oletko kuullut tämän nimenomaan MIEHELTÄSI? vai tukeeko tätä tarinaa myös jokin ulkopuolinen juttu?

Mies voi selittää sinulle muunneltua versiota, koska haluaa näyttää sinun silmissäsi siltä sankarilta jota lapsen lisäksi poljetaan.

Vierailija
49/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko ajatellut, että tuo tarina miehen sankaruudesta kuulostaa keksityltä. Enemmän oikea tarina tulisi miehen eksältä. Sinun olisi hyvä kuunnella, mitä eksällä on asiaa puhuttavana, sillä se sama historia on sinullakin edessä. Ota tai jätä. Tietysti vauvan jättänyt mies selittää jotain säälitarinaa, että oli ihan pakko jättää lapsi. Ja lisäksi oli ihan pakko aloittaa uusi seksisuhde siihen samaan kaaokseen. Oletko nähnyt oikeasti, että miehesi antaisi rahaa pyyteettömästi exälle.ja vauvalle? Vai onko ne vain puheita. Onko miehesi avannut säästötilin vauvalle vai onko vain puhunut rahallisesta tukemisesta. Mieti kaksi kertaa mihin olet lähtemässä. Parasta olisi jos tyrkkäisit miehesi takaisin vauvan elämään ja etsisit itselle ei niin ongelmaisen tapauksen. Olet kovin nuori vielä ja löydät takuulla paremman.

Vierailija
50/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Mitään muuta en halua kuin olla nyxä. Miehestä haluan nähdä vain hyvät puolet. Exä yrittää vaan myrkyttää meidän onnea. Pliis palstalaiset älkää yhtykö myrkytyskuoroon ja onnemme tielle.

Vierailija
51/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP täällä,

Ilmaisin itseni ehkä vähän huonosti, minulla ei siis ole halua olla lapselle äiti eikä mikään äitihahmo - tarkoitin otsikolla enemmän sitä, että en ole tervetullut mihinkään kuvioon laisinkaan. En edes tiedä haluanko lapsia itse varmasti, joten en lainkaan toivo omivani kenekään muiden lapsia. Tämä on siis kaikista epätoivottavin tilanne, ja selvästikin väärinymmärrys - haluan että tilanne olisi normaali vaikka minä olenkin kuvioissa, eikä lapsi kyllä kuole siihen jos ohimennen minä satun paikalle. Nainen on itsekin jo useita säätöjään esitellyt lapselle poikaystävänään.

Asia on siis mennyt hyvin pitkälti niin että mies ei saa tavata lastaan normaalisti siksi että hänellä sattuu olemaan minut, ja tämä lapsen pimittäminen alkoi tasan siitä päivämäärästä jolloin eksä sai tietää että mieheni on löytänyt uuden naisen. Sitä ennen mies sai tehdä kaikkea kivaa, käydä paikoissa ja tavata lasta aina kun heille sopi, mutta jostain syystä minä olen tässä nyt se ongelma eksälle. En todellakaan tuppaudu seuraan enkä ole sitä vaatinutkaan. Olen kuullut vierestä sairaalloisia puhelinkeskusteluja ja viestipommitusta tältä eksältä, ja selvää lienee nyt se ettei miehelläni ole sananvaltaa mihinkään ilman viranomaisten apua. Ehkä huono puoleni on se että välitän muiden ongelmista liikaa, mutta vaikka minua vituttaa tilanne henkilökohtaisesti, vielä enemmän minua vituttaa mieheni ja sen pienen lapsen puolesta, jolle äiti haukkuu isää jatkuvasti (lapsi on vahingossa maininnut miehelleni asiasta) ja yrittää tehdä ns. kiusaa. Kiitos asiallisista vastauksista, noh, suurimmalle osalle, oletan että tästä eteenpäin mies hoitaa tämän asian kuntoon virallisia teitä, tai sitten minä jatkan elämääni itsekseni ilman muiden ongelmia harteillani. Tosiaan tilanne on minulle aika uusi, ja siksi mielipidettä kysyinkin palstalta.

Oletko hieman itsekeskeinen?? Minä-minä-minä. Pitäisiköhän sinun vähitellen ajatella lapsen parasta, kun olet soppaan itsesi lykännyt?

Vierailija
52/54 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas. Ei minä vaan meidän suhde!

Vierailija
53/54 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän vielä että joku jolla on suuria vaikeuksia löytää seurustelukumppania lähtee tuollaiseen soppaan mukaan. Nuori ja nätti ihminen sen sijaan vaan pilaa elämänsä kun vapaita lapsettomia miehiä vielä riittää.

Vierailija
54/54 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vakavasti otettava tyttöystävä, jos mies ei sitä sano. Kamala sotku. Lähde nostelemaan.