Mies raivoaa
Olin käymässä kaupassa ja mies oli tullut sillä aikaa kotiin. Kaupassa ollessani tyttö laittoi wats app viestin, että iskä raivoaa kun sille ei ole ruokaa. Olin tehnyt spagetti kastikkeen, mutta kun tulin kotiin, niin mies sanoi että ei voi sitä syödä, kun on paprikajauhetta ja tomaattimurskaa.
Kysyin tytöltä sitten, haittasko isän raivoaminen, niin hän sanoi joo. Tämmöstä täällä on.. Lisäksi välillä moittii lapsia. En tiedä kumpiko on sitten pienempi paha lasten kannalta, ero vai jäädä.. tiedön kyllä, että lapset surisi eroa. Tyttökin kirjoitti isänpäiväkorttiin maailma paras isi ja rakastan sinua.
Oma rakkaus on aika finaalissa.
Kommentit (32)
Helpommalla pääsisit luultavasti ilman miestä.
Olet varmaan yrittänyt keskustella asiasta. Miten mies reagoi?
Annoit vain yhden esimerkin miehen käyttäytymisestä, mutta kuulostaahan tuo nyt niin lapselliselta käytöksestä että itse olisin potkassu pellolle jo ajat sitten.
Etkö ole aiemmin tiennyt ettei mies voi syödä ko ruokaa, kun siinä on paprikajauhetta ja tomaattimurskaa?
Mitä ruokaa mies sitten ois voinut syödä? Onko hällä paljonkin näitä rajoitteita? Itse keksittyjä vai oikeita allergioita?
Tyttö varmaan kirjoitti koska niin kuuluu kirjoittaa korttiin. Ei välttämättä oikeasti tarkoita sitä. Eikä edes tiedä millaisia muunlaisia isiä voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan yrittänyt keskustella asiasta. Miten mies reagoi?
Annoit vain yhden esimerkin miehen käyttäytymisestä, mutta kuulostaahan tuo nyt niin lapselliselta käytöksestä että itse olisin potkassu pellolle jo ajat sitten.
Mies vaan sanoi että on ollut turhautunut, kun ei ollut hänelle sopivaa ruokaa. En vielä sanonut, että lasta oli hänen käytös haitannut.
Paprikasta ja tomaatista, no itse esim. laittaa kastikkeisiin jauhelihamaustetta, jossa on paprikajauhetta ja ketsuppia.. syö välillä pitsaa. Nyt sanoi että hänellä on psoriasis niin paha, että haluaa vältellä niitä. Luultavasti ruokaan olisi itse kuitenkin sitä jauhelihamaustetta laittanut. Ap
Totta kai sanot miehelle, että sen käytös on lapselle ongelma. Ja sullekin. Tommoset epäkypsät aikuiset raivoamassa spagettikastikkeesta on kaikkien muidenkin mielestä vastenmielisiä. Ja kotona tollanen voi lasten kannalta jo henkistä väkivaltaa.
Ja mieti, minkälaisen aikuisen mallin iskä lapsille antaa?
Kakaran asteelle on jäänyt.
Aina voi syödä vaikka leipää, jos ei maistu eikä osaa itse kokata.
Jos miehelläsi on neljä toimivaa raajaa, tai edes pystyy itsenäisesti liikkumaan, eikä hänellä ole puheen tai arkipäivän toimintoja haittaava vammaa, hänellä ei yksinkertaisesti ole oikeutta raivota tuollaisesta asiasta tyttärenne nähden.
Sen sijaan hänellä on velvollisuus käyttäytyä kuten vastuullinen aikuinen käyttäytyy.
Saa keitellä oman mielensä mukaiset rakettispagetit omassa huushollissaan seuraavan kerran.
Lapsen rakkaus ja lojaalisuus vanhempaa kohtaan on jotain käsittämätöntä. Mies on paras isä, joka lapsella on... Kannattaa miettiä kokonaisuutta. Koko elämää. Itse lähdin, kun en tosiaan enää jaksanut miehen raivokohtauksia. Minä halusin elämän, jossa ei raivota ja huudeta joka ikinen päivä. Yhtenä päivänä vain tajusin, että minun on itse hankittava sellainen elämä. Mieskin rauhoittui paljon eron jälkeen. LApsillekin tilanne parempi. Olisi pitänyt lähteä jo paljon aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö varmaan kirjoitti koska niin kuuluu kirjoittaa korttiin. Ei välttämättä oikeasti tarkoita sitä. Eikä edes tiedä millaisia muunlaisia isiä voisi olla.
Tyttö on jo siis seiskalla. Ei ole sellainen, että pötyä kirjoittaisi, mutta lapsethan on nyt lojaaleita vanhemmilleen. Varmaan on kavereiden isejä nähnyt.
ap
Spagettikastikkeen takia ei erota. Puhuttelun paikka
Vituttaisi muakin, jos puoliso tekisi sellaista ruokaa, jota en voisi syödä. En usko, että silti raivoaisin.
Jos aikuinen mies raivoaa lapselle jostain spagettikastikkeesta, niin en paljon edes miettisi haluanko jatkaa liittoa sen kanssa. Ei mitään järkeä eikä itsehillintää, käyttäytyy kuin kakara. Ja kakarakin käyttäytyy näköjään paremmin. Isot lapset ei erosta traumatisoidu, niille voi hyvin kertoa että ei jaksa ainaista huutoa ja riitelyä. Hyvä isä se voi olla eronkin jälkeen.
Et sitten tunne miestäsi yhtään, vai oletko trolli
Vierailija kirjoitti:
Lapsen rakkaus ja lojaalisuus vanhempaa kohtaan on jotain käsittämätöntä. Mies on paras isä, joka lapsella on... Kannattaa miettiä kokonaisuutta. Koko elämää. Itse lähdin, kun en tosiaan enää jaksanut miehen raivokohtauksia. Minä halusin elämän, jossa ei raivota ja huudeta joka ikinen päivä. Yhtenä päivänä vain tajusin, että minun on itse hankittava sellainen elämä. Mieskin rauhoittui paljon eron jälkeen. LApsillekin tilanne parempi. Olisi pitänyt lähteä jo paljon aiemmin.
Onneksi ei sentään joka päivä, mutta sanoisinko näin että kerran viikossa. Ei välttämättä ole huutoraivoa tai enpähän nyt tästäkään tiedä kun en ollut kotona. Lapsellista käytöstä kuitenkin. Itsekin söin leipää kun kotona ei ollut ruokaa.
En tosiaankaan tiedä mitä tekisin. :-(
En tiedä, miten psoriasis vaivaa, mutta kuvittelisin, että on ikävän tuntuinen kun näyttääkin ikävältä.
Keskustelisin miehen kanssa tästä. Ehkä hänestä tuntuu, ettet välitä. Sovitte, mitä ruokia voit laittaa, jos työnjakonne kotona on sellainen. Teet sitten niitä sovittuja lajeja hänelle (vähintään soveltaen käyvät muillekin).
Ota selvää (ellet ole jo ottanut) psoriaksesta, sen hoidosta ja ruoka-aineiden mahdollisesta vaikutuksesta oireisiin. Netistä löytyy tietoa. Puhutte sitten miehen kanssa näistä huomioista.
Voi sitä miestä joskus vähän paapoakin - kaikki kaipaavat välillä ylimääräistä hellyyttä.
Hän ei osaa käsitellä tunteitaan, ja tarvii syyn josta raivota. Hänen ongelmansa ei ole sinun tekemäsi ruoka, vaan sisäinen vikansa. Ruoka-aineallergiat voi tietysti kartoittaa, paprikalle voi olla allerginen.
Moni mies myös esittää ettei muka osaa tehdä ruokaa, koska pääsee helpommalla kun vaimo tekee kaiken.
Mitä olette mieltä? Kahdesta pahasta pienempi pitäisi valita. Ap