Aikuiset jotka käyttävät s kokoa ovat todella laihoja :D
Sekä miehet, että naiset :D.
Keskikokoiselle aikuisella ei edes s koko mahdu päälle
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen noin 10 kiloa ylipainoinen, mutta S-koon vaatteet mahtuvat päälle useimmiten. En ole laiha todellakaan eivätkä käyttämäni vaatteet ole mitään makkarankuoria.
Miten tuo on muka mahdollista? Olen normaalipainon ylärajalla ja olen L-kokoa.
Mahdollista on nykypäivän säkkimuodilla. Tilasin netistä paidan, joka oli S-kokoa ja tilaa olisi ollut paidan sisällä puolelletoista minulle.
Tai lyhyitä.
Pyöreä, mutta lyhyt ystäväni käyttää kokoa s, jopa xs. Kun taas pitkä ja laiha ystäväni käyttää kokoa L.
Koko on paljon muutakin kuin paino. Ensisijaisesti vaikuttava tekijä on PITUUS.
Vaatteiden valmistajat kasvattavat kaikkia kokojaan sitä mukaa, kun ihmiset lihovat.
Moni sanoo käyttäneensä aina samaa kokoa (esim. just sitä ässää tai kokoa 36) mutta se ei todellakaan ole sama koko kuin vielä 20 vuotta sitten. Mutta vaatteiden valmistajat tietävät, että ihmisille on tärkeää mahtua samaan kokoon koko ikänsä.
Otapa kirpparilta mikä tahansa vaate 80-luvulta. Et mahdukaan "omaan kokoosi".
Näin helppo meitä on huijata.
Hoikimmillaan ollessani päälle mahtui heittämällä xs-kokoiset - jopa lasten 160-senttiset tamineet.
M
Vierailija kirjoitti:
Vaatteiden valmistajat kasvattavat kaikkia kokojaan sitä mukaa, kun ihmiset lihovat.
Moni sanoo käyttäneensä aina samaa kokoa (esim. just sitä ässää tai kokoa 36) mutta se ei todellakaan ole sama koko kuin vielä 20 vuotta sitten. Mutta vaatteiden valmistajat tietävät, että ihmisille on tärkeää mahtua samaan kokoon koko ikänsä.
Otapa kirpparilta mikä tahansa vaate 80-luvulta. Et mahdukaan "omaan kokoosi".
Näin helppo meitä on huijata.
80-luvun vaatteet ovat huono vertailukohta, koska muoti oli silloin väljää ja ylisuurta. Tyköistuvia vaatteita ei juurikaan ollut. Mulle kasarivaatteet tuntuvat todella isoilta. Tosin olen nyt kyllä hoikempikin kuin teininä.
Mulle menee yläosissa jopa xs useimmilta valmistajilta. Olen 168cm ja 57 kg eli en edes pienikokoinen, mutta jotenkin vain kilot ovat "sopivissa" kohdissa. Eli ei rinnoissa eikä lantiolla, mistä yleensä vaatemallit kiristää ekana. Olen semmonen tasaisen palikan mallinen.
No ei nyt todella laiha tarvitse olla.
Olin ennen todella laiha ja silloin XS oli iso. En oikeasti löytänyt istuvia vaatteita mistään. Nyt kymmenisen kiloa isompana S on hyvä, välillä väljähkö.
Itsellä sekä S että XXL paitoja.. kummatkin sopii yhtä hyvin. Merkeillä eroa.
Öööö... Olen painoltaanu hieman ihannepainon yläpuolella, mutta suurin osa paidoista kokoa S. En ole laiha, mutta en myöskään lihava.
Vierailija kirjoitti:
Öööö... Olen painoltaanu hieman ihannepainon yläpuolella, mutta suurin osa paidoista kokoa S. En ole laiha, mutta en myöskään lihava.
Itse asiassa, kun tarkemmin mietin on t-paitoja ja toppeja myös koossa XS. Lantion leveydestä johtuen housut onkin sitten isommat, vyötäröltä liian isot, mutta ei menis muuten jalkaan (ja näin oli silloinkin kun olin ihannepainon alapuolella ja oikeasti hoikka).
No, minulla pituutta tyyliin 156 ja painoa alle 50. T- paita tietystä kaupasta oli koko xl ja vallan täydellinen. No halppis maissa tehty ja todellakaan minä en halua niitä paitoja, jotka on ihossa kiinni.
Sama juttu. Olen 157 cm pitkä ja painoindeksin mukaan normaalipainon ylärajalla ja s -koko mahtuu oikein hyvin. Voisin helposti painaa melkein 15 kg vähemmän olematta silti liian laiha.