Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin teinin housujen taskusta Oden's cold dry nuuskapurkin. Miten te muut vanhemmat olette näissä toimineet?

Vierailija
17.11.2017 |

Pyykkiin olin laittamassa ja kappas, valkoinen nuuskapurkkihan se sieltä taskusta löytyi. Kylläpä harmittaa kun pitää tupakkatuotteita käyttää noin nuorena. Hän on siis vasta 15v ja yhdeksännellä luokalla ja aikaisemmin jäänyt tupakasta kiinni n. vuosi sitten ja nyt sitten kokeillaan jo nuuskaa, jota ei kaiken järjen mukaan saisi täällä edes myydä. Poika on niin kavereidensa vietävissä, että ei edes itse tajua sitä. Viimeksi annettiin kotiarestia, mutta sekään ei näköjään pitkällä tähtäimellä auta yhtään mitään. Myös koulussa luokanvalvoja piti heille erillisen puhuttelun tupakasta ja päihteistä. Mitä te muut teette kun teidän perheessä tapahtuu vastaavaa?

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyykkiin olin laittamassa ja kappas, valkoinen nuuskapurkkihan se sieltä taskusta löytyi. Kylläpä harmittaa kun pitää tupakkatuotteita käyttää noin nuorena. Hän on siis vasta 15v ja yhdeksännellä luokalla ja aikaisemmin jäänyt tupakasta kiinni n. vuosi sitten ja nyt sitten kokeillaan jo nuuskaa, jota ei kaiken järjen mukaan saisi täällä edes myydä. Poika on niin kavereidensa vietävissä, että ei edes itse tajua sitä. Viimeksi annettiin kotiarestia, mutta sekään ei näköjään pitkällä tähtäimellä auta yhtään mitään. Myös koulussa luokanvalvoja piti heille erillisen puhuttelun tupakasta ja päihteistä. Mitä te muut teette kun teidän perheessä tapahtuu vastaavaa?

Googlaa netistä kuvia nuuskan käytön vaikutuksista suun limakalvoille ja hampaisiin ja näytä niitä nuorelle. Konkretiaa.

Näin tehty meillä myös: valistettu. Ei näitä nuoria voi olla 24/7 vahtimassa ja lopulta tekevät juuri niin kuin itse haluavat. Ja voit unohtaa tuon ajattelun, että ne muut kaverit ovat niitä pahoja. Oma poikasi on todennäköisesti ihan samalla tavalla tuossa jutussa mukana, kuin muutkin. Ihan samanlaisia poikia varmasti koko porukka. 

Teini-ikään kuuluu kaikenlaiset kokeilut. 80-luvulla vedeltiin kännejä jo 12-13 vuotiaina. Ihan hyviä ihmisiä meistä tuli silti. Juttele poikasi kanssa ja toivo parasta. Ei se tuosta helpotu ainakaan lähivuosiin eli paljon kärsivällisyyttä.

Vierailija
82/85 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15-vuotiaalla tuskin on omia tuloja?

Tehokkainta on laittaa rahahanat kiinni. Koska nuuskaa ei Suomessa myydä kaupoissa, niin ei sitä varastamaankaan pääse. En tarkoita, että teinin pitäisi ilman rahaa kuitenkaan olla. Kuitit talteen ja tulojen vastaavuuden tarkistus menoihin. 

Rangaistukset ovat kokemukseni mukaan hyvin epätoimivia teinien kohdalla. Nostattavat vain kapinaa.

Järkiperuste on, että et halua tukea laitonta toimintaa, joka vieläpä tuhoaa toisen terveyttä. En ymmärrä koko kotiarestin ideaa: koti on niin kaamea paikka, että se vertautuu vankilaan?

Jos laitat rahahanat kiinni, ni se rupee varastamaan. Autostereoista saa helposti 10 purkkia denssiä.

Ja suurimmalle osalle teineistä se koti on vankila.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota ruiskuun fairyä ja tökkää niihin nuuskapusseihin, ei tapa mutta kyllä maistuu karmealle suussa sen jälkeen. 

Vierailija
84/85 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua

Vierailija
85/85 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös löytänyt pojan pyykissä olevien housujen taskusta. Heitin pois enkä puhunut mitään. Ei poika tullut kyselemään enkä koskaan enää nähnyt nuuskaa hänellä. Tämä on merkki siitä, että ovat touhunneet jotakin luvatonta ja myös tietävät sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme