Löysin teinin housujen taskusta Oden's cold dry nuuskapurkin. Miten te muut vanhemmat olette näissä toimineet?
Pyykkiin olin laittamassa ja kappas, valkoinen nuuskapurkkihan se sieltä taskusta löytyi. Kylläpä harmittaa kun pitää tupakkatuotteita käyttää noin nuorena. Hän on siis vasta 15v ja yhdeksännellä luokalla ja aikaisemmin jäänyt tupakasta kiinni n. vuosi sitten ja nyt sitten kokeillaan jo nuuskaa, jota ei kaiken järjen mukaan saisi täällä edes myydä. Poika on niin kavereidensa vietävissä, että ei edes itse tajua sitä. Viimeksi annettiin kotiarestia, mutta sekään ei näköjään pitkällä tähtäimellä auta yhtään mitään. Myös koulussa luokanvalvoja piti heille erillisen puhuttelun tupakasta ja päihteistä. Mitä te muut teette kun teidän perheessä tapahtuu vastaavaa?
Kommentit (85)
lol ite käyttäny nuuskaa useemma viode eikä oo tehny mitää muutosta suussa XDlsd
Porvoossa tämäkin huuliveikko varmaan
xdLSD kirjoitti:
lol ite käyttäny nuuskaa useemma viode eikä oo tehny mitää muutosta suussa XDlsd
Aivoissa sitäkin enemmän.
Mutta peleissä myöskin käytetään nuuskaa -15v M
Vierailija kirjoitti:
Pyykkiin olin laittamassa ja kappas, valkoinen nuuskapurkkihan se sieltä taskusta löytyi. Kylläpä harmittaa kun pitää tupakkatuotteita käyttää noin nuorena. Hän on siis vasta 15v ja yhdeksännellä luokalla ja aikaisemmin jäänyt tupakasta kiinni n. vuosi sitten ja nyt sitten kokeillaan jo nuuskaa, jota ei kaiken järjen mukaan saisi täällä edes myydä. Poika on niin kavereidensa vietävissä, että ei edes itse tajua sitä. Viimeksi annettiin kotiarestia, mutta sekään ei näköjään pitkällä tähtäimellä auta yhtään mitään. Myös koulussa luokanvalvoja piti heille erillisen puhuttelun tupakasta ja päihteistä. Mitä te muut teette kun teidän perheessä tapahtuu vastaavaa?
Googlaa netistä kuvia nuuskan käytön vaikutuksista suun limakalvoille ja hampaisiin ja näytä niitä nuorelle. Konkretiaa.
Hyvä idea ite lapsena tehtii samallailla vanhempien röökeillä😂
Onneksi meillä ei ikinä ole ollut tuota ongelmaa..
Eihän Suomessa myydä nuuskaa niin mistä ne edes saa sitä? Laivalta vai mistä Valottakaa mullekin??
Nykyään on paljon ihmisiä ketkä käy laivalla ostamassa nuuskaa ja myy vähän laiva hintoja kalliimmalla hinnalla nuorille ketkä ei voi sitä laivalta ostaa
mää oon 15 ja sain kesätöistä 2600e et kyllä niitä omia tulojakin on
Näin itse teininä sanon että vanhempien arestit tai saarnaukset ei vaikuta paskan vittuakaa se halu pitäis lähtä itestään
Itse käytän nuuskaa päivittäin parempi kuin tupakka
Vanhemmat eisaa lasta lopettamaan biitin käyttöä vaan sen pitää olla lapsen oma päätös ja vaikka ette anna sille rahaa jokatapauksessa se sitä saa vaikka kavereilta vähän väliä
Pakotin teinin laittamaan koko nuuskapurkin sisällön kerralla suuhun ja pitämään sen siellä kunnes toisin käsketään. Lopulta tuli itku, eikä ole sen jälkeen nuuskapurkkeja näkynyt.
Itse olen aloittanu tupakoinnin 13 vuotiaana ja en ole ollenkaan ylpeä, parempi että jättäisivät kokeilemisen 18 ikävuoteen asti.. ei siitä pirullakaan pääse ite ennää irti, kai se on vain päästä kiinni mutta pari kuukautta kestin ja sitten taas nikotiinin kimppuun.. jättäkä oikiasti se kokeilu vanhemmalle iälle :)
Kun laittaa denssin suuhun seuraava askel on se että suussa on se juttu joka miehillä on selauksen takana.
Vuonna 1981 isäni löysi takkini taskusta tupakka-astin. Tuli juttelemaan kanssani. Sanoi, että toivoi, että minä en polttaisi, koska hänkään ei polta. Pyysi lopuksi anteeksi, että oli penkonut taskujani. Tupakanpoltto loppui siihen. Ehkä minua kohtaan osoitettu arvostava käytös oli se ratkaisu.