Järkyttävää käytöstä puistossa!! :(
Mentiin lasten kanssa lähi puistoon leikkimään hetkeksi ennen kauppaan lähtöä. Puistossa oli pari äitiä n. 5-6vuotiatten poikien kanssa. Äidit keskustelivat keskenään ja lapset laskivat liukumäkeä. Meidän 3v. pojat halusivat sitten laskea kanssa liukumäestä ja menin siihen mäen viereen seisomaan ja vahtimaan ettei satu haavereita. Heti huomasin kun nää kaksi n. 6v. poikaa kuiskuttelee ja huutavat sitten pojilleni että tämä on meidän mäki että he laskevat nyt tästä. Sanoin heille että kaikki voi laskea mäkeä vuorotellen, että ei näitä liukumäkiä voida omia. Pojat naureskelivat siinä ja toinen pojista sanoi että: Ole hiljaa akka!!! Olin sit vaan hiljaa siinä ja " pyörittelin silmiäni" .. No lapset laskivat mäkeä siinä sit kumminkin ihan sopuisasti, omat poikani menivät leikkimään traktorilla siihen liukumäen viereen ja nämä pojat kiipeilivät siitä telineissä.. Olin selin heihin ja kuulin kyllä että he supattelivat ja nauroivat siellä. Täytyy sanoa että järkytys oli suuri kun alkoivat haukkumaan aivan järkyttävällä kielellä lapsiani ja minua!!! Käännyin heihin päin ja sanoin ettei tuollaista kielenkäyttöä saisi käyttää muista ihmisistä.. Pojat nauroivat ja toinen heistä sanoi: Haista paska ihrakasa ja juoksivat kauemmmaksi! Siinä vaiheessa menin näitten äitien luokse(jotka olivat sen verran kauempana että eivät kuulleet lapsiensa puheita) ja sanoin heille mitä pojat huutelivat ja sanoivat minulle.. Noh, tämä toinen nainen tuijottaa minua vaan tuppisuuna ja toinen katsoo minua päästä jalkoihin ja sanoo: Oikeassahan pojat on ja että anna olla. Mietin siinä hetken ja sanoin että minusta ei ole oikein että omia lapsia tai minua nimitellään.. Tämä äiti katsoo minuun todella V-mäinen ilme kasvoilla ja sanoo painu vittuun! Täytyy sanoa että meinasi jalat mennä alta... Äidit jatkoivat jutteluaan ja mä jäin tuppisuuna siihen hetkeksi seisomaan, poistuin takavasemmalle kun tämä haistattelia mulkaisi minua vielä pahasti. Huusin sitten lapseni luokseni ja poistuimme.
Siis kaikkea olen kuullut ja nähnyt melkeimpä, mutta puistossa en ole koskaan tälläiseen törmännyt. Vaikka nykyään yhä nuoremmat ja nuoremmat lapset kiroilevat ja käyttävät aika kamalaa kielenkäyttöä, mutta miten joku äiti voi olla tuollainen??
Kommentit (23)
joten silloin on ihan turha mennä sanomaan vanhemmille. Valitettavasti : (
just tommosien takia en tykkää käydä puistoissa jos siellä on muita!
Tuo käyttämäsi sana, juuri toi sinusta mielikuvan. Räkälähiössä asuu myös ihmisiä. Kun käytät tuommoista sanaa se leimaa samalla ihmiset " räkäisiksi" . (alempaa sosiaalikuokkaa oleviksi, kouluttamattomaksi, huono käytöksisiksi jne.)
Sana on hyvin loukkaava, ihan yhtä loukkaava kuin noiden ap:n äitien käytös puistossa. Etkö itse huomannut mitään yhteyttä?
Tosin sanottava, ettet voi olla moukka kun tulit asiasta vielä keskustelemaan ja huomasit käyttämäsi sanan olevan huono