Jos masennuspotilas menee lääkärin niin etsiikö lääkäri järjestelmästä onko potilaalla lapsia?
Vai onko parempi odottaa että nuorin lapsi täyttää 18?
Kommentit (22)
Olen miettinyt samaa vaikka itselläni ei ole lapsia. Sitä on nyt vaikean masennuksen aikana pari hoitokontaktia kysynyt, ja jäin miettimään, että tarkistavatko kuitenkin jostakin.
Minä olen hakenut apua silloin, kun lapset olivat pieniä. Suhtautuminen oli silloin hyvin asiallista ja minua pidettiin vastuullisena aikuisena. Olin yksinhuoltaja, joten pakkohan minun oli jaksaa ja huolehtia hyvinvoinnista.
Odota mieluiten vielä siihen asti että nuorin on täysi-ikäinen. Hyvin todennäköisesti käy muuten niin, että sinä jäät sivuosaan ja avun hakeminen itsellesi muuttuukin lastensuojelulliseksi asiaksi.
Kymmeniä kertoja olen käynyt, viimeksi eilen psykiatrilla. Ei hänen tarvitse järjestelmistä kaivella lapsitietoja, kerron hänelle avoimesti ja rehellisesti ihan kaiken. Minä järki on maksaa 450€/60min käynnistä jos sinne menee piilottelemaan ja valehtelemaan?
M43
Jos potilaalla on hyvin vaikea masennus tai muu mielenterveysongelma, niin onhan se nyt ihan asiallista lääkärin miettiä, pärjääkö potilas lasten hoitamisessa. En etsisi mitään salaliittoja joka asiasta.
Ei kun ne kurkkaa haaruksista oletko synnyttänyt.
Mieti nyt vähän.
Vierailija kirjoitti:
Jos potilaalla on hyvin vaikea masennus tai muu mielenterveysongelma, niin onhan se nyt ihan asiallista lääkärin miettiä, pärjääkö potilas lasten hoitamisessa. En etsisi mitään salaliittoja joka asiasta.
Se on jopa lääkärin velvollisuus. Laki lähtee lapsen edusta. Jos vanhempi on siinä kunnossa, ettei kykene huolehtimaan lapsesta, on lasu pakko tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jopa lääkärin velvollisuus. Laki lähtee lapsen edusta. Jos vanhempi on siinä kunnossa, ettei kykene huolehtimaan lapsesta, on lasu pakko tehdä.
Missä lapsen toinen vanhempi?
Vierailija kirjoitti:
Kymmeniä kertoja olen käynyt, viimeksi eilen psykiatrilla. Ei hänen tarvitse järjestelmistä kaivella lapsitietoja, kerron hänelle avoimesti ja rehellisesti ihan kaiken. Minä järki on maksaa 450€/60min käynnistä jos sinne menee piilottelemaan ja valehtelemaan?
M43
Siksi ettei haluta lisästressiä, ja vielä maksaa siitä että saa lisäongelmia. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
M43
450 e?? Vai 45 e?
Vierailija kirjoitti:
Näkee sen kyllä järjestelmästä.
Eikä näe, eikä kaiva.
Joskus pohdin, että jos valittelisin lekurille surua, niin lähtisikö tuliaseluvat samalla. En mennyt kokeilemaan. Nyt on turha yrittääkään. Enää ei ole pyssyjä kotona, kun ne jäivät tarpeettomaksi. Eipä kyllä ahistakaan nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kun ei mene niin että graavi masennustapaus herättää huolen, vaan ihan vain riittää jos sanoo että on väsynyt. Enää ei tunneta sanaa harkintakyky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä näe, eikä kaiva.
Minun lapsestani tehtiin kerran, syynä huoli vanhemman (minun) mielenterveyden jaksamisesta surutilanteessa. Ja niin, puolisoni ei ole vieläkään antanut sitä anteeksi. Vei vain huonompaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
M43
450 € per yksi käynti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä näe, eikä kaiva.
Minun lapsestani tehtiin kerran, syynä huoli vanhemman (minun) mielenterveyden jaksamisesta surutilanteessa. Ja niin, puolisoni ei ole vieläkään antanut sitä anteeksi. Vei vain huonompaan suuntaan.
Sama homma. Isäni kuoli ja menin lääkäriin hakemaan pari päivää saikkua suruni takia. Lasu paukahti ja jouduin keskittymään prosessiin suremisen sijasta. Olen edelleen vihainen, loukkaantunut ja pöyristynyt.
Ei tarkista.